Edycja 2013

6 grudnia 2013 r. odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie na najlepsze kampanie PR zrealizowane w okresie 2012/2013. Spośród 250 zgłoszeń przesłanych do
I etapu Złotych Spinaczy, nominację do nagrody głównej otrzymało w sumie 81, które walczyły o statuetkę w 28 kategoriach: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych.

 

W tegorocznej edycji konkursu w dwóch kategoriach jury przyznało miejsca ex aequo:  „Kampania społeczna” oraz „Launch nowego produktu, usługi lub firmy”
W kategorii głównej „PR korporacyjny” oraz kategorii sektorowej „Uroda”  grono jurorów zdecydowało o nieprzyznaniu  nagrody głównej.

Lista zwycięzców Konkursu Złote Spinacze 2013:

KATEGORIE GŁÓWNE:

1.PR korporacyjny:

  • Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej

 

2.PR produktu:

  • Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2
    Coca-Cola. Podziel się radością! czyli magia imion

 

3.Kampania edukacyjna:

  • Konfederacja Lewiatan, Przedsiębiorcy tworzą

 

4.Komunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa:

  • Lighthouse Consultants, „Sprawa poznańska” czyli zażegnanie kryzysu w zarodku

 

5.Public Affairs i Lobbying:

  • FleishmanHillard, Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE)

 

6.Kampania społeczna:

  • 180heartbeats + JUNG v. MATT, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna
  • Ogilvy PR, Język polski jest ą-ę

 

7.Komunikacja wewnętrzna:

  • BNP Paribas Bank Polska, Porozmawiajmy o kampanii

 

8.Event komercyjny:

  • Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw

 

9.Event społeczny:

  • Go Culture i Fundacja "Kultura nie boli", Big Book Festival 2013

 

10.Launch nowego produktu, usługi lub firmy:

  • Publicon Public Relations, Kurkowa 14
  • WALK PR, Bractwo Feniksa-WALK PR dla Carlsberg Polska

 

11.Corporate Social Responsibility:

  • Orange Polska, Pracownie Orange

 

12.PR miejsca, miasta lub regionu:

  • PR Inspiration, Mall Wall Art

 

13.Social media:

  • Sarota PR, SAPPHIRE rozGRYwka

 

14.Business-to-Business PR:

  • MAKRO Cash and Carry Polska, Korona Smakosza

 

15.PR finansowy i relacje inwestorskie:

  • NOBILI PARTNERS, Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita S.A.

 

16.Sektor publiczny:

  • Partner of Promotion, „dalEKOwzroczni” – przyszłość w czystych barwach

 

KATEGORIE SPECJALNE:

1.Kreatywność:

  • 180heartbeats i JUNG v. MATT, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna

 

2.Efektywność:

  • Ogilvy PR, Język polski jest ą-ę

 

KATEGORIE SEKTOROWE:

1.Technologia, IT, telekomunikacja:

  • Intel Technology Poland i Monday Public Relations, Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie po raz pierwszy w Polsce

 

2.Finanse:

  • ING Życie, „Zrób Rakowi Wspak” - Niestandardowe działania PR dla produktu - ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On ING Życie

              

3.Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne):

  • Havas PR dla Fundacji Rak’n’Roll, GADAJ*BADAJ

 

4.Uroda:

  • Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej

 

5.Sektor spożywczy:

  • Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2
    Coca-Cola. Podziel się radością!, czyli magia imion

 

6.Media i styl życia:

  • Mondelez Polska, Milka. Moje miasto się przytula

 

7.Kultura:

  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Public Dialog, Muzeum Utracone - Przywraca Pamięć

 

8.Sport, turystyka, rekreacja:

  • Partner of Promotion, Twardziele o miękkich sercach

 

9.Nieruchomości i budownictwo:

  • Publicon Public Relations, Kurkowa 14

 

10.Przemysł, transport, logistyka:

  • Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw