Edycja 2014

Jury wybrało projekty, które otrzymały statuetki w 25 kategoriach konkursowych Złotych Spinaczy 2014.

Partnerem merytorycznym audytującym konkurs jest firma KPMG.

 

Lista wszystkich zwycięskich projektów przedstawia się następująco:

KATEGORIE GŁÓWNE

PR korporacyjny

  • Polski Terminal Gazowy – od wątpliwości i podejrzliwości do zaufania i współpracy, historia pisana dialogiem. – Hill+Knowlton Strategies i Polskie LNG

Jak przekonać 40-to-tysieczna lokalna społeczność do budowy gigantycznych zbiorników gazowych w sercu nadmorskiego rezerwatu przyrody? Rozwiązaniem jest rzetelna, oparta na dialogu komunikacja. W wyniku podjętych przez H+K Strategies i Polskie LNG działań 83% mieszkańców nieprzychylnego Świnoujścia wskazuje Gazoport jako powód do dumy, a 90% uczestników dialogu chce współpracować ze Spółka.

PR produktu

  • Prince Polo – w 100% polskie, kultowe na Islandii – Mondelez Polska oraz Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants

Prince Polo nie trzeba nikomu przedstawiać. Do niedawna, mało kto wiedział jednak, ze nasz kultowy wafelek jest ukochana przekąska także... pokoleń Islandczyków! Wyjątkowa podróż śladami Prince Polo na Islandie zainspirowała najbardziej opiniotwórcze polskie media.
A dzięki ich relacjom poznały ja miliony Polaków. Ta historia sukcesu polskiego produktu zagranica może zaczarować.  

Public Affairs i Lobbying

  • Stop faworyzowaniu chińskich kolektorów NFOŚiGW! – Kobold Public Relations

W wyniku niesprawiedliwych zasad przyznawania dotacji na kolektory słoneczne, Polsce groziło zalanie rynku energii odnawialnej kolektorami chińskich producentów. Gra warta była świeczki, ponieważ w puli dotacji NFOŚiGW znalazło się ponad 450 mln zł. Dzięki skutecznym działaniom z zakresu lobbyingu, agencja Kobold PR doprowadziła do zmiany niewłaściwych zapisów w regulaminach dotacji.

Kampania Społeczna

  • ZOBACZ CUKRZYCĘ – REDEFINICJA CUKRZYCY. – Havas PR Warsaw

Jak sprawić, aby ludzie zrozumieli na czym polega choroba, która kojarzy sie jednie z pomiarem cukru we krwi? Jak podnieść  ważność tej choroby w debacie publicznej i w mediach? Jak wyedukować społeczeństwo w zakresie profilaktyki i zachęcić do zmiany trybu życia? Postanowiliśmy zacząć od zmiany definicji cukrzycy.

Komunikacja wewnętrzna

  •  „Zarażamy ciekawością”- kampania wewnętrzna Orange Polska – Orange Polska i Havas PR Warsaw

Odmienny styl i organizacja pracy, komunikacji i niezrozumienie wzajemnych oczekiwań wynikające z różnorodnych przyzwyczajeń pracowników, połączonych w spółkę Orange Polska S.A struktur TP i PTK Centertel, stały się podstawa do przeprowadzenia kampanii wewnętrznej "Zarażamy ciekawością ",umożliwiającej lepsze poznanie się pracowników, umocnienie przekazu wspólnej kultury organizacyjnej i wzrost identyfikacji z firma.

Event komercyjny

Decyzją Jury statuetka w tej kategorii nie została przyznana.

 

Event społeczny

  • Debata Europa Cafe – Citybell Consulting

Debata Europa Cafe - pierwsza w Polsce debata obywatelska nad przyszłością Europy z udziałem blisko 12 tys. osób rozpoczęła międzynarodowy cykl spotkań poświęconych przyszłości Europy. Głównym celem projektu było włączenie młodych Polaków w proces ogólnoeuropejskiej dyskusji o stanie i przyszłości UE.Wydarzeniu towarzyszyły szerokie działania komunikacyjne i niekonwencjonalne rozwiązania technologiczne.

Launch nowego produktu, usługi lub firmy

  • Kampania „Zarobki bez tabu” – On Board PR i Think Kong wraz z serwisem Pracuj.pl

"Zarobki bez tabu" to kampania portalu Pracuj.pl. Celem kampanii było wywołanie dyskusji na temat płac, przy jednoczesnym zachęceniu do porównania wynagrodzenia poprzez wypełnienie ankiety w serwisie Zarobki.pracuj.pl. Użytkownik otrzymywał raport umożlwiający porównanie swoich zarobków do innych osób na podobnym stanowisku. Podczas kampanii przeprowadzono działania media relations, social media oraz ambient.

Corporate Social Responsibility (CSR)

  • Tesco dla Szkół – “Talent do niemarnowania” – Tesco Polska, Garden of Words

Konkurs Tesco dla Szkół - "Talent do niemarnowania " edukował przez zabawę o ważnym problemie społecznym - marnowaniu żywności. Stanowił największa lekcje niemarnowania żywności w Polsce, która zaangażowała nauczycieli, dzieci i rodziców oraz zmobilizowała lokalne społeczności do działań na rzecz szkoły, podniosła świadomość i szacunek najmłodszych do żywności.

PR miejsca, miasta lub regionu

Jury przyznało dwie statuetki ex aequo

  • Zaangażujmy Śląsk – Imago PR na rzecz Urzędu Miasta Katowice

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social media, mogli realnie wpłynąć na wybór ich miejscowości przez zagranicznego inwestora. Swoisty zryw w świecie wirtualnym "Zaangażował Śląsk " i zaowocował inwestycja globalnego giganta, a w konsekwencji nowymi miejscami pracy w Katowicach.

  • #onedayinwro – robimy InstaMovie! – Publicon

Wrocław to bez wątpienia jedno z najbardziej fotogenicznych miast w Polsce. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wszystkich wielbicieli stolicy Dolnego Śląska, podjęliśmy się realizacji InstaMovie, czyli materiału video, polegającego na poklatkowej prezentacji zabytków, ludzi i ciekawych atrakcji naszego miasta na zdjęciach zrobionych za pomocą platformy Instagram we współpracy z mieszkańcami Wrocławia.

Social media

  • MasterCard ćwierka dla WOŚP – Headlines Porter Novelli

"MasterCard ćwierka dla WOŚP" to 24 godzinna akcja zorganizowana specjalnie na 22. finał WOŚP. Pierwsza w Polsce akcja charytatywna przeprowadzona na Twitterze o tak spektakularnych rozmiarach, angażująca kilkanaście tysięcy osób we wspólne pomaganie. Skutecznie przeniosła do przestrzeni wirtualnej emocje, które zwykle towarzysza finałom WOŚP.

Bussiness-to-Bussiness PR

  •  „Podziel się tym, co masz najlepszego” Wprowadzenie na rynek platformy charytatywni.allegro.pl – Biuro Podróży Reklamy

Launch charytatywni.allegro.pl. Akcja skierowana do PR Managerów oraz rzeczników prasowych największych firm, agencji reklamowych, mediów i instytucji. Do 500 z nich zapukał niezapowiedziany kurier z 2 przesyłkami. Na jednej było Napisane POMAGAM, a na drugiej NIE POMAGAM. Która wybrałbyś Ty? Otwarcie przesyłki POMAGAM uruchamiało licznik, który odmierzał 72 godziny.

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • Kampania komunikacyjna wspierająca IPO LiveChat Software –InnerValue

LiveChat Software S.A. wiosna tego roku przeprowadził ofertę publiczna w sytuacji,kiedy na warszawskiej giełdzie nie było spółki o porównywalnym profilu działalności i pozycji rynkowej. Dzięki działaniom edukacyjnym i konsekwentnie realizowanym przekazom komunikacyjnym udało się przeprowadzić ofertę przy rekordowo wysokich mnożnikach (spółka została wyceniona przy rekordowym mnożniku cena/zysk 48,6x).

Media Relations

  • belVita – stworzona na śniadanie! – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Mondelez Polska

Case ciastek belVita to najlepszy dowód, ze warto inwestować w media relacje! W ciągu roku udało się przeprowadzić prawdziwa "śniadaniową rewolucje" - zawładnąć kuchniami wydawnictw i rubrykami kulinarno-zdrowotnymi. belVita to nr 1 wśród marek śniadaniowych. Jej PR jest 3 razy bardziej efektywny niż konkurencji, a każda wydana złotówka zwróciła się 20-krotnie.

KATEGORIE SEKTOROWE

Technologia, IT, telekomunikacja

  • Mistrzowie Kodowania - Havas PR Warsaw i Samsung Electronics Polska

 

Finanse

  • MasterCard ćwierka dla WOŚP - Headlines Porter Novelli

 

Uroda i zdrowie – usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne

  • Ciśnienie na życie - Polpharma

 

Sektor spożywczy

  • "Z Kujawskim pomagamy pszczołom" -  ZT Kruszwica S.A.

 

Media i styl życia

  • "Oglądam, czuję, myślę" - młodzi w kinie – Go Culture

 

Kultura

  • Audioriver 2013 - Agencja Allegro; (Klient: Fundacja Jest Akcja!)

 

Sport, turystyka, rekreacja

  • Apetyt na region. Podkarpackie smaki. - Citybell Consulting

 

Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka

  • Polski Terminal Gazowy - od wątpliwości i podejrzliwości do zaufania i współpracy, historia pisana dialogiem. - Hill+Knowlton Strategies i Polskie LNG

 

NGO i Sektor Publiczny

  • Dick Dobrowolski, czyli "how to spin, how to win" – Publicon

 

KATEGORIE SPECJALNE

Kreatywność

  • "Zrobimy Cię na Biało" - ATLAS i Telma Agency Communications

 

Efektywność

  • Zaangażujmy Śląsk - Imago PR na rzecz Urzędu Miasta Katowice

 

 

Ewelina Kiszka

Manager Projektu

ewelina.kiszka@zfpr.pl

tel.+48 531 848 470

Marcin Olkowicz

Dyrektor Generalny ZFPR

marcin.olkowicz@zfpr.pl

tel.+48 662 248 214

krs: 000020265458
nip: 951-20-04-715 | regon: 012785214541