Jury

Marcin Sienkowski - Przewodniczący Jury

Head of Marketing, OLX

Komunikacją i marketingiem zajmuje się od 17 lat. Od 8 lat odpowiedzialny za marketing OLXa. W komunikacji stawia na nietuzinkowe myślenie, oryginalne pomysły i partnerski klimat współpracy. Być może dlatego przygotowywane przez niego kampanie tak często nagradzane są zarówno w kraju, jak i za granicą, a on sam otrzymał tytuł AD Marketera 2019 przyznawany przez magazyn Press. Lubi, kiedy profesjonalizm w pracy łączy się z dobrą zabawą.

Agnieszka Bacińska

CEO Walk PR

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze strategicznego doradztwa wizerunkowego, zdobywane m.in w Grupie Walk, z którą związana jest od 2008 r., jako CEO Walk PR od 2017 r. Z wykształcenia języko- i kulturoznawczyni. Jurorka konkursów: Cannes Lions, Lisbon Ad Festival, Young Creatives oraz Złote Spinacze. Ekspertka See&Say.‬ Członkini Rady Sektorowej Komunikacji Marketingowej oraz Rady Programowej United Nations Global Compact. Zawodniczka MAT ATOM Deweloper Women’s Cycling Team.‬‬‬‬‬

Marcin Bodio

Policy&External Relations Lead, MSD Polska Sp. z o.o.

Odpowiada za kształtowanie wizerunku firmy, budowanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi, komunikacje wewnętrzną i zewnętrzną oraz wsparcie projektów biznesowych. Absolwent Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie także obronił tytuł doktora nauk społecznych. Ukończył studia Executive MBA w Frankfurt School of Finance and Management oraz liczne kursy uzupełniające w Londynie, Moskwie i Nijmegen. Przed dołączeniem do branży biofarmaceutycznej, był związany z szeroko rozumianym sektorem energii i IT, gdzie odpowiadał za relacje zewnętrzne, komunikację i projekty strategiczne. Współtworzył, a następnie przez wiele lat zarządzał pierwszą branżową organizacją reprezentującą firmy sektora energii z Europy Centralnej na forum Unii Europejskiej. Członek Zarządu Fundacji MSD Chrońmy Zdrowie.

Stefan Bogucki

Senior Communications Manager, Revolut w Polsce i CEE, Revolut

Dołączył do Revolut 1 czerwca 2018 r. Odpowiada za działania komunikacyjne związane z wejściem i rozwojem Revolut na rynku polskim oraz budowę marek Revolut Bank, Revolut Business, Revolut Junior w Polsce i w krajach regionu CEE. Posiada 15 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut był konsultantem PR w Partner of Promotion (5 lat), Grayling (5 lat) i Hill+Knowlton Strategies (2 lata). Jego doświadczenie obejmuje wprowadzanie na rynek nowych marek i usług, tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE/SEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, komunikowanie transakcji fuzji i przejęć.

Małgorzata Bogusz

Managing Partner, Public Affairs Director, Vision Group

Specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu public relations i public affairs, marketingu politycznego i kreowania wizerunku medialnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy m.in. dla firm z sektora farmaceutycznego i finansowego, a także w doradztwie dla sektora publicznego. W przeszłości pracowała również jako dziennikarz radiowy i prasowy m.in. w Rzeczpospolitej, Newsweeku oraz Super Expressie. Koordynowała i realizowała krajowe i międzynarodowe kampanie public relations i public affairs, które otrzymały liczne nominacje i nagrody (Magellan Awards, SABRE Awards, Złote Spinacze). Od stycznia 2019 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Kulskich na rzecz relacji polsko-amerykańskich.

Magdalena Brzezińska

Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec S.A.

Z branżą Public Relations związana od 19 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 w Zespole Zarządzającym firmy. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR-Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN . Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Sebastian Bykowski

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Zarządza agencją PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wiodącą firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem w zakresie wsparcia działań public relations, marketingu i social media; nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Home&Market dla 9. najbardziej dynamicznie rozwijającej się firmy w kraju w 2002 roku. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące i analizujące media z całego świata. Juror komisji konkursowej nagród marketingu sportowego DeMeS i Aktywne Miasto. Inwestor i członek rad nadzorczych w firmach z branży internetowej i e-commmerce, doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Studiował w Niemczech i Francji w ramach realizacji międzynarodowego projektu związanego z budowaniem kompetencji nowoczesnego menadżera i inżyniera zarządzania. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną MEDIA NAVIGATOR zajmującą się nowoczesnym raportowaniem w sponsoringu i media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań komunikacyjnych. Uhonorowany wieloma nagrodami w tym m.in. przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations a także Stowarzyszenia Public Relations dla budowniczego branży PR w Polsce. Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem w tym wykorzystaniu informacji w biznesie i budowaniu przewagi konkurencyjnej, monitoringiem mediów i analizą efektywności działań komunikacyjnych oraz zmianami na rynku mediów na wielu czołowych uniwersytetach i uczelniach wyższych w całej Polsce, studiach MBA a także konferencjach i warsztatach biznesowych. Autor artykułów, opracowań i publikacji naukowych z dziedziny komunikacji marketingowej i społecznej.

Dorota Ciszek

Ekspert Sektorowy, Brand Communications, On Board Think Kong

Doradza klientom z branży FMCG, mediów i kultury. Od ponad 15 lat związana z branżą public relations, specjalizuje się w projektach z zakresu brand PR. Jest współautorką wielu kampanii m.in. "Zdrowe Zatoki" dla marki Ibuprom Zatoki, „Dobra Przyjemność Każdego Dnia” dla marki Algida – Unilever i koncepcji Modern Gentelman dla Smirnoff Black/ Diageo. Dla marki Kropla Beskidu realizowała brand dokument "Ostoja" w reżyserii Wojciecha Szumowskiego. Dla klientów z sektora mediów koordynowała projekty dla HBO, Disney Channel, Disney XD, National Geographic Channel, FOX Life, Comedy Central i Canal+. Była również odpowiedzialna za opracowanie strategii a także wdrożenie komunikacji nowych kanałów: Crime & Investigation i HISTORY. Prywatnie zafascynowana światem filmu i teatru. Ukończyła seminarium producenckie w Ośrodku Szkolenia i Rozwoju Akademii Telewizyjnej Telewizji Polskiej oraz warsztaty fotograficzne Akademii Leica Gallery Warszawa i Jacka Poremby "Mastreclass - Portret i świat". Plastyczne pasje realizuje współpracując z Teatrem Studio im. St. I. Witkiewicza.

Anna Cywińska

Prezes Fundacji Nutricia, Nutricia Polska Sp. z o.o.

Dyrektor komunikacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz zarządzaniu marką. Przygotowywała i realizowała liczne strategie komunikacji i budowania wizerunku spółek z branży farmaceutycznej oraz FMCG na rynku polskim i międzynarodowym. W latach 2015 -2019 pełniła funkcję dyrektora ds. komunikacji na CEE oraz członka zarządu w Nutricii Medycznej. Wprowadzała kategorię żywienia medycznego na rynku polskim i rosyjskim, zarządzała sytuacjami kryzysowymi w Polsce, na Ukrainie i Krajach bałtyckich. Budowała zaangażowanie firmy w obszarze CSR oraz odpowiadała za kompleksową komunikację wewnętrzną w 14 krajach. Od sierpnia 2019 nominowana na stanowisko Prezesa Fundacji Nutricia.

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Redaktorka prowadząca, Wirtualne Media

Od 2017 roku dba o dostarczanie najświeższych wiadomości o PR i komunikacji marketingowej w największym serwisie branżowym w Polsce - Wirtualnemedia.pl. Jako redaktorka prowadząca dba o wzrost portalu, jego kanały w mediach społecznościowych i komunikację wewnętrzną w redakcji. Zanim zaczęła pracę w dziennikarstwie specjalistycznym, zdobywała doświadczenie w topowych agencjach PR i reklamowych w kraju (m.in. Havas PR Warsaw, 180heartbeats + JUNG v. MATT). Absolwentka filologii polskiej oraz dziennikarstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

Anna Deręgowska-Watza

Managing Partner, Planet Partners

PRowiec, który na równi ze słowem kocha Excela, specjalizując się w kampaniach komunikacyjnych firm technologicznych i przemysłowych sektora B2B, analityce działań komunikacyjnych i budowaniu strategii. Przez ponad 15 lat pracowała m.in. dla takich marek jak ACCO Brands, Axis Communications, Future Processing, InnoEnergy, HID Global. Odpowiadała też za koordynację nagradzanych projektów (m.in. Hivokryzja) w Polsce i zagranicą (w tym za projekt Power Up! równolegle w 23 krajach). Prywatnie – wielbicielka czarnej herbaty, Nowego Yorku i fanka Gwiezdnych Wojen.

Natalia Długosz

Marketing & Communications Manager Eastern Europe, Resideo

Od ponad 10 lat odpowiada za strategię i komunikację w koncernach międzynarodowych. Obecnie, od października 2018, Marketing & Communications Manager Eastern Europe globalnej firmy Resideo. Poprzednio, od lutego 2013, Marketing & Communications Manager Eastern Europe w koncernie Honeywell (100 Fortune). Wcześniej, od listopada 2009, odpowiadała za działania marketingowe na rynku polskim dla marki Devi w Danfoss. Odpowiedzialna za rebranding z Honeywell do Resideo. Jej kampanie znacząco wpływają na sprzedaż, rozpoznawalność marek, a także zdobywają międzynarodowe nagrody (Spotlights w 2020 i w 2016, Stevie w 2016, 2 Magellany w 2010). Nagrodzona tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2019 w kategorii „Master of International Marketing”. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz podyplomowych studiów: zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, business english w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i psychologii biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego.

Agnieszka Durska

Szefowa Komunikacji Online, Polska Izba Ubezpieczeń

Z wykształcenia politolog i specjalista ds. stosunków międzynarodowych, wieloletni praktyk komunikacji, specjalistka ds. public relations z ponad 20-letnim doświadczeniem, zarówno po stronie agencji jak i klientów. Wykładowca akademicki, autorka tekstów. Specjalistka ds. mediów społecznościowych oraz content i influencer marketingu. W Polskiej Izbie Ubezpieczeń jest odpowiedzialna m.in. za strategię komunikacji, komunikację w mediach społecznościowych, prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych oraz relacje ze społecznością. Założycielka i redaktorka blogów PIU. Pomysłodawczyni kampanii #niezaklinaj, za którą PIU dostała „Złotego Spinacza” oraz nominację w European Excellence Awards w 2019 r.

Agnieszka Durlik

Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej. Odpowiedzialna za relacje z mediami i wzmacnianie marki Krajowej Izby Gospodarczej. Od wielu lat ekspert organizacji samorządowych przedsiębiorców specjalizujący się w rzecznictwie interesów w tematyce gospodarczej i prawnej związanej z zasadami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, jak również tematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, przeciwdziałania korupcji.

Magdalena Dziak-Woyda

Associate Director, FleishmanHillard

Z branżą marketingową i komunikacyjną związana jest pod 17 lat. Do zespołu FleishmanHillard dołączyła w 2011 roku, zbierając wcześniej doświadczenie w lokalnych i międzynarodowych agencjach PR oraz reklamowych. Obecnie specjalizuje się w komunikacji konsumenckiej i technologicznej. Wcześniej współpracowała z firmami z obszaru służby zdrowia i instytucjami rządowymi. Jest fanką FCBarcelony, a jej pasja do piłki zaowocowała wieloletnią współpracą pro bono z Fundacją Nadzieja na Mundial, organizatorem min. Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. W pracy ceni sobie kreatywne podejście, ale nie oderwane od klienckiej rzeczywistości. Szczególne znaczenie nadaje etyce słowa i feminatywom, pozwalającym powstrzymać pogłębiającą się pauperyzację języka, stosowane w nim wykluczenia i dyskryminacje.

Michał Fura

Public Policy & Public Affairs Director, UPC Polska

Odpowiada za Public Policy, relacje zewnętrzne oraz komunikację korporacyjną UPC Polska, pełniąc również rolę rzecznika prasowego spółki. Kierował też komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną oraz Public Affairs UPC w regionie CEE. Członek zarządu Fundacji Digital Poland odpowiedzialny za komunikację i marketing. Wcześniej dziennikarz, m.in. Dziennika Gazety Prawnej. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego.

Ilona Gajewska

PR & Communication Executive Manager, Grupa Selena

Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji marketingowej, public relations, public affairs, CSR oraz organizacją wydarzeń specjalnych. Obecnie pracuje w Grupie Kapitałowej Selena na stanowisku PR & Communication Executive Manager. Odpowiada za strategię wizerunku Grupy Selena, relacje z mediami, komunikację w sytuacjach kryzysowych, relacje inwestorskie oraz zarządzanie zmianą. Studiowała Filologię Angielską na Uniwersytecie Łódzkim. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia w Warszawie. Stawia na pracę zespołową, ceni przejrzystość relacji, dobrą komunikację oraz profesjonalizm. Czas wolny spędza na kortach tenisowych. Obecnie jest zainteresowana nowymi narzędziami z obszaru e-PR.

Zbigniew Gajewski

Partner, THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz

Partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK. Niezależny doradca w zakresie komunikacji społecznej, nowych technologii i ich wpływu na biznes i społeczeństwo. Autor wielu raportów i publikacji nt. sztucznej inteligencji. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy, dziennikarz, redaktor i wydawca. Współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine, był dyrektorem wydawniczym czasopism Pani, Uroda, Kobieta i Życie. W latach 2006-2017 współpracował z Konfederacją Lewiatan, gdzie był dyrektorem komunikacji i zastępcą dyrektora generalnego. Jest współinicjatorem Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie i w latach 2011-2016 był jego dyrektorem. Laureat nagród branżowych (z zespołem): Proton, Złoty Spinacz, Złota EFFIE. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej i przemian współczesnego kapitalizmu. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Ewelina Głocka

Katarzyna Gospodarek

Corporate Communications Director, BMW Group Polska

Z Public Relations związana od 15 lat, zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, CSR oraz budowaniu wizerunku marek luksusowych. Od 8 lat odpowiada za działania komunikacyjne BMW Group Polska z markami BMW i MINI. Współtworzy program mecenatu kultury BMW Art Club, nagrodzony Złotym Spinaczem. W PR ceni kreatywność oraz strategiczne, biznesowe podejście. Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Sustainability Studies w Akademii L. Koźmińskego.

Justyna Gościńska-Bociong

Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w branży public relations oraz mediach. W Medicover odpowiada za komunikację korporacyjną, produktową, projekty z zakresu edukacji prozdrowotnej, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną firmy oraz działania brandingowe. Dodatkowo pełni funkcje Rzecznika Prasowego. Przed rozpoczęciem pracy w Medicover pełniła funkcję Consulting Directora w jednej z największych sieciowych agencji - Havas PR Warsaw. Wcześniej związana z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz agencją Hill+Knowlton Strategies. Przez kilka lat pracowała także jako dziennikarka i wydawca w Telewizji Polskiej, gdzie była odpowiedzialna za programy o tematyce gospodarczej, społecznej i zdrowotnej. Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a także zdrowie publiczne, ze specjalizacją promocja zdrowia, na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego.

Ewa Hope

Dr, pracownik dydaktyczny, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Dr Ewa Hope - Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, kierownik Podyplomowych Studiów Public Relations. Wykładowca przedmiotu „Etyka działań PR” na uczelniach polskich, zdobywczyni nagród ogólnopolskich: „Łeb PR” – nominowana „za obronę prawdziwych i etycznych zasad w public relations”, „Lew PR” – za „konsekwentną pracę na rzecz etyki w Public Relations”, „PRotony”za największe osiągnięcia w edukacji PR w 2013 roku, autorka publikacji dotyczących problemów etycznych w PR, społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki biznesu, m.in. książki „Public relations – czy to się sprawdzi?”, „Etyka w zawodzie specjalistów public relations”, ekspert CSR – grupa Edukacja i popularyzacja CSR - przy Ministerstwie Gospodarki 2015 – 2017, członkini Rady Etyki PR 2006 – 2008, ekspert w Radzie Etyki PR 2016 - 2019, członkini Społecznego Zespołu Ekspertów PR ds. etyki PR i współautorka dokumentu Standardy Profesjonalnego Public Relations.

Adam Jarosz

CEO Be Communications

Kieruje firmą od jej powstania w 2010 roku. W branży pracuje 24 lata, współtworząc i realizując programy zintegrowanej komunikacji dla podmiotów reprezentujących praktycznie wszystkie sektory rynku, m.in. technologię, telekomunikację, finanse, zdrowie, przemysł obronny, konsulting biznesowy oraz fmcg i produkty luksusowe. Zajmuje się obszarem komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, a także doradztwem w zakresie działań dla marek, CSR i Public Affairs. Jest certyfikowanym coachem MLC, jako mentor prowadzi także projekty doradztwa dla kadry menedżerskiej zarządów polskich i międzynarodowych spółek. W latach 2020-2021 Prezes Związku Firm Public Relations w Polsce.

Monika Jasłowska

Doradczyni ds. Transformacji, Polpharma Group

Doradczyni ds. Transformacji w Grupie Polpharma. Z wykształcenia sinolog, z zamiłowania od ponad 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez ostatnie 6 lat zarządzała budowaniem marek produktowych i korporacyjnych Polpharmy, a wcześniej kierowała Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne. Prowadzone przez nią projekty zdobyły szereg polskich i międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award. Członek stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors). Członek kapituły konkursu Business Stevie Awards i Effie Awards. Obecnie zajmuje się wdrażaniem programu innowacji oraz zmianą kultury organizacyjnej w Grupie Polpharma. Podróżniczka, zafascynowana kulturą i sztuką dalekiej Azji.

Ewa Kaczmarek

Prezes Zarządu Synertime

Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na UAM w Poznaniu oraz podyplomowych studiów UW/PAN. Od ponad 20 lat związana z mediami i branżą PR. Początkowo dziennikarka, następnie dyrektor Komunikacji i PR w firmie MS STOLICA SA / UPS Polska oraz kilku innych przedsiębiorstwach. Z agencją Synertime związana od początku jej istnienia. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, zarządzaniu komunikacją kryzysową, działaniach z wykorzystaniem RTM oraz kampaniach społecznych i edukacyjnych. Współtworzyła i nadzorowała setki kampanii na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Znakomicie koordynuje duże projekty. Prowadzi zajęcia i warsztaty z zakresu PR.

Magdalena Kempiński

Dyrektor komunikacji korporacyjnej, VEOLIA

Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem, wieloma osiągnięciami w zakresie budowania strategii komunikacji dla takich marek m.in. Onet, ELLE, PANI, Wprost. Wyzwania medialne przez 14 lat realizowała z sukcesami w Pulsie Biznesu, Rzeczpospolitej, dla magazynów wydawnictw Edipresse i Burda Media, oraz TVN&Onet.pl Obecnie zarządza komunikacją korporacyjną w Veolia Polska, światowego czempiona w branży usług środowiskowych (energia, woda, odpady), gdzie odpowiada m.in. za wizerunek marki w Polsce, reputację, komunikację kryzysową. Jest liderem w umacnianiu strategicznej pozycji komunikacji w organizacji. Pasjonuje się transformacją ekologiczna w dobie globalizacji.

Agnieszka Kępińska-Sadowska

Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail, Mondelez International

Od ponad 20 lat związana z komunikacją i PR. Od 2008 r. na czele działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w koncernie spożywczym Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods). Odpowiada za wszelkie aspekty komunikacji korporacyjnej, w tym relacje z mediami i interesariuszami, Public & Government Affairs, komunikację wewnętrzną, zarządzanie kryzysowe, relacje z konsumentami, szkolenia dla liderów z zakresu komunikacji, kwestie związane z samoregulacją, współprowadzi i wspiera od strony komunikacji Brand PR kluczowe projekty marketingowe dla marek: Milka, Oreo, BelVita, Prince Polo, Lubisie, Delicje, Halls – a wcześniej także dla marki Jacobs. W latach 2014 – 2016 Dyrektor ds. Komunikacji Wewnętrznej koncernu Mondelez w Europie. Prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy (radareklamy.pl), w kadencji 2019-2021, obecnie Członek Zarządu. Członek Zarządu i Przewodnicząca Komisji ds. Żywienia Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Wcześniej przez 8 lat pracowała po stronie agencji Public Relations, w tym ponad 3 lata związana była z polskim oddziałem agencji PR Edelman, kierując działem Komunikacji Konsumenckiej i projektami dla firm z branży FMCG, takich jak m.in. Chiquita, Coca- Cola a wcześniej także Diageo czy Groupe SEB. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu wystąpień publicznych, komunikacji wewnętrznej i angażowania proacowników, autorka „Brave & Bold Leadership Communications Practices”. Ukończyła magisterskie studia prawnicze oraz zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Śląskim.

Anna Knowska

Group Consulting Director, Grupa Komunikacja Plus

W branży PR od prawie 15 lat, z czego od ośmiu związana z Grupą Komunikacja Plus. W tym czasie m.in. nadzorowała pracę zespołów PR, które zdobyły 25 statuetek w konkursie Złote Spinacze, a w 2020 roku Tytanowego Spinacza dla „Najlepszego w konkursie”. Ekspert w obszarze komunikacji korporacyjnej, medialnej, kryzysowej. Doświadczenie w tych obszarach zdobywała współpracując z klientami z sektorów budowlanego, energetycznego, wydobywczego i FMCG. Doradzała kluczowym klientom agencji, m.in. Amazon Fulfillment, Globalworth, Kraft Heinz, Selena FM czy spółki z Grupy Tauron. Przed pracą w K+ jako rzecznik prasowy budowała filary komunikacji i PR Nextbike Polska - lidera rynku bikesharingu w Polsce, operatora 40 publicznych systemów rowerowych, w tym m.in. warszawskiego Veturlio. Wcześniej odpowiadała też za komunikację jednego z regionalnych inkubatorów przedsiębiorczości Fundacji Polska Przedsiębiorcza, a także rozwijała uniwersytecką rozgłośnię radiową przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Małgorzata Kołodrub

Senior Communications & PR Manager, Medtronic Poland CEE,

Ekspert komunikacji z wieloletnim doświadczeniem z zakresu komunikacji zewnętrznej, budowania wizerunku marek i firm, kryzysowej i wewnętrznej, zdobytym w międzynarodowych firmach w branży spożywczej i żywienia medycznego. Obecnie w Medtronic Poland, poprzednio zarządzała komunikacją w grupie spółek DANONE (NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Danone Sp. z o.o., Żywiec Zdrój S.A.). Skupiona na tworzeniu i zapewnianiu spójnej strategii komunikacji korporacyjnej oraz relacji, które przyczyniają się do rozwijania efektywności organizacji i jej wizerunku wśród odpowiednich odbiorców. Z fascynacją zgłębia zmiany zachodzące w konsumpcji treści, rozwój nowych mediów, trendy i zachowania społeczne w otaczającym nas świecie.

Ewa Król-Sawicka

Managing Partner, Human Signs

Z branżą PR związana od ponad 20 lat. Pracowała jako PR Director zarówno w Agencjach PR jak i po stronie Klienta. Od blisko 11 lat jest właścicielem Agencji Konkret PR. Od maja br. wspólnie z Waldemarem Leszczyńskim stworzyła markę Humans Signs, w której jest managing partnerem. Swoje doświadczenie w branży zdobywała realizując i tworząc strategie komunikacji dla wielu branż m.in. logistycznej, lifestylowej, zdrowotnej czy też w PR kryzysowym i Employer Brandingu. Miłośniczka nurkowania i nart biegowych oraz dobrej literatury. Prywatnie mama Neli i Igi.

Olaf Krynicki

Dyrektor Komunikacji, Rzecznik Prasowy Samsung Polska

Od początku kariery związany z rynkiem komunikacji marketingowej. Od niemal 10 lat rzecznik prasowy i dyrektor komunikacji w Samsung Electronics, gdzie z powodzeniem zrealizował kilkadziesiąt kampanii mających realny wpływ na pozycję marki w Polsce. Przewodniczący i członek jury w wielu branżowych konkursach.

Iwona Kubicz

Prezes Zarządu Procontent Communication

Członek Rady Związku Firm Public Relations. Juror w wielu międzynarodowych konkursach PR takich jak: IPRA Golden World Awards, Stevie Awards, Magellan Awards. Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Koordynowała projekty public relations dla firm takich jak: Polpharma, Sanofi, Janssen, TEVA, Zentiva, Adamed, Fresenius Kabi oraz projekty wspierające rozwój R&D w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc działania PR z wielu obszarów komunikacji: od audytów i komunikacji wewnętrznej po kampanie CSR i zarządzanie komunikacją w kryzysie. Realizowała m.in. działania wspierające wizerunek marki dla takich firm jak: Honeywell, Resideo, markety OBI, HBO, Hallmark Channel, Disney Channel, Gaspol jak również organizacji branżowych np. Polskiej Platformy Technologicznej innowacyjnej Medycyny oraz Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa. Prowadziła również kampanie z zakresu komunikacji korporacyjnej dla: Energa Operator, PKP Energetyka i Saxo Bank. Obecnie realizuje również projekty edukacyjne skierowane do branży PR takie jak PR-ranki i wykłady na Uniwersytecie Warszawskim oraz program Firma Odpowiedzialna Technologicznie. Jest członkiem Rady Programowo Biznesowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Maciej Lasoń

Head of Communication East Europe, Board Member, Unilever

Ma prawie 20 letnie doświadczenie w branży public relations. Przez pierwsze 8 lat związany był z polskim oddziałem agencji Edelman, w której przeszedł „pełną” ścieżkę zawodową od Account Executive’a do Unit Directora. Po transferze na stronę korporacyjną przez 7 lat odpowiadał za komunikację marki Nike w Polsce, w tym za działania wokół Euro 2012 i reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od roku 2018 zarządza komunikacją korporacyjną firmy Unilever w regionie East Europe, w skład którego wchodzi 20 krajów, w tym m.in. Grecja, Węgry, Rumunia, Czechy, Słowacja oraz Polska i kraje bałtyckie.

Łukasz Malczewski

Partner Zarządzający, d*fusion communication

Współtwórca agencji d*fusion communication. Jest odpowiedzialny za obsługę klientów i strategię rozwoju firmy. Jego obszarem zainteresowania są innowacje oraz ich wpływ na otoczenie społeczne i gospodarcze. Prowadził wykłady ze strategii komunikacji na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Politechnice Gdańskiej i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jego pasją jest muzyka i surfing.

Małgorzata Mejer

Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej

Absolwentka Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pierwsze lata kariery zawodowej spędziła jako nauczycielka. Doświadczenia biznesowe zaczęła zbierać w 1990 roku, podejmując prace szefa Biura Informacji Technicznej Kodak Ltd w Polsce. Od 1995 odpowiada za działania PR-owe Procter & Gamble w Polsce, a od 2011 w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego firmy. Jest współtwórcą programu marketing społecznego „Podaruj dzieciom słońce" i programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”. Jest członkiem Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Rady Uczelni Szkoły Głównej Handlowej. Związana z konkursem Złote Spinacze jako jurorka od jego początków.

Arkadiusz Mierzwa

Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska

Na obecnym stanowisku odpowiada za kształtowanie pozytywnego wizerunku lidera polskiej branży handlowej, relacje sieci Biedronka z mediami oraz politykę CSR. Wcześniej prowadzący i ekspert programu „Firmowe ewolucje”, emitowanego na antenie TVP1. W latach 2013-2016 dyrektor ds. komunikacji i PR nc+/CANAL+. Wcześniej, od 2008 r. do 2013 r., rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Dwukrotnie w tym okresie znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 jako reporter TVN24, a także TVN CNBC Biznes relacjonował wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, w tym Fora Ekonomiczne w szwajcarskim Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, American Studies Center oraz IESE Business School w Barcelonie.

Eliza Misiecka

Dyrektor Genesis PR

Dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 500 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR profile. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Robert Moreń

Chief communications officer / wykładowca, Grupa Assay / SWPS

Szef komunikacji w Grupie Assay, która pozyskuje prywatny kapitał by wspierać finansowo i merytorycznie polskie startupy – wycena jej 25 spółek portfelowych wynosi prawie 60 mln zł (lipiec 2021). Robert ma ponad 20-letnie doświadczenie w dziennikarstwie, public relations i komunikacji korporacyjnej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. W 1993 roku otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i German Marshall Fund za najlepszy debiut dziennikarski. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce, a także w USA Today. Pracował również jako reporter "Faktów" TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. W latach 2003-2013 był rzecznikiem prasowym, a następnie dyrektorem zarządzającym w Banku Pekao SA. Następnie był dyrektorem Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT, a w latach 2015-2016 – zastępcą globalnego szefa komunikacji firmy MoneyGram, odpowiedzialnym za region EMEAAP (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik). Przed objęciem stanowiska w Grupie Assay, był przez 3,5 roku szefem komunikacji i marketingu w Benefit Systems, lidera rynku pozapłacowych benefitów pracowniczych w Polsce (m.in. karta MultiSport), a także w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Grecji. Robert jest również wykładowcą na SWPS.

Anna Nawrocka-Tełewiak

Założyciel, Fundacja YOUNG ARTS CREATIVE CUBE

Od ponad 10 lat związana jest z komunikacją marketingową i public relations. Odpowiedzialna była za kreowanie strategii dla uznanych polskich i międzynarodowych marek m.in. stojąc na czele działań komunikacyjnych jednej z największych grup mediowych w Polsce Grupy Onet.pl, pełniąc rolę jej rzecznika prasowego. Współtworzyła projekty nagrodzone i wyróżnione w konkursie branżowym PR (Złote Spinacze). Specjalizuje się w obszarze zarządzania marką oraz komunikacją konsumencką, a także wydarzeniami kulturalnymi, muzyką. Dziś jest niezależnym konsultantem w zakresie PR i komunikacji oraz mówcą, prowadząc własną firmę Creative Cube, działając na rzecz promocji kultury. Współzałożycielka Fundacji YOUNG ARTS, organizatora m.in. takich wydarzeń jak Young Arts Festival. Idea festiwalu redefiniuje pojęcie muzyki poważnej, sposobu jej prezentacji i pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Young Arts Festival już przy pierwszej edycji został doceniony zarówno przez widownię, jak i krytyków, a także zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie branży PR - Złote Spinacze 2016 wygrywając w kategorii Kultura i Media m.in. „Weekendem otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury – Wrocław 2016.

Wojciech Nowak

Senior Director Global Public Affairs, Novartis International AG, Switzerland

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w tworzeniu polityk związanych z systemami opieki zdrowotnej, rynkiem farmaceutycznym i integracją Unii Europejskiej. Swoją karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Zdrowia jako doradca liderów politycznych w sprawach integracji europejskiej i ochrony zdrowia. Następnie pracował w Dyrekcji Zdrowia Komisji Europejskiej. Od czasu dołączenia do sektora prywatnego pełnił szereg funkcji kierowniczych wyższego szczebla w zakresie rosnącej odpowiedzialności w firmach opieki zdrowotnej na poziomie krajowym i międzynarodowym. Dzięki zdobytemu wykształceniu w obszarze nauk politycznych i stosunków międzynarodowych jest ekspertem w zakresie systemów opieki zdrowotnej i podejmowania decyzji w oparciu o dowody. Jego pasją jest zapewnianie pacjentom najlepszych warunków opieki zdrowotnej.

Monika Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska

Od 24 lat związana z sektorem bankowym, od 20 lat z branżą PR. Obecnie dyrektor Departamentu Public Relations Banku Zachodniego WBK. Zarządza pracą Biura Prasowego, które dziennikarze ekonomiczni uznali za najlepsze bankowe biuro prasowe (Badanie ARC Rynek i Opinia 2016). Oprócz współpracy z mediami, nadzoruje działania z obszaru public policy, CSR oraz społeczne, a także projekty relacyjne i sponsoringowe. Pracowała m.in. w PKO BP, Banku BGŻ (obecnie BGŻ BNP Paribas), TUiR i TUnŻ WARTA, Kredyt Banku, a obecnie po fuzji w Banku Zachodnim WBK. Ma duże doświadczenie w strategicznym planowaniu działań wizerunkowych i kształtowaniu polityki informacyjnej instytucji finansowych. Zarządzała największymi projektami komunikacyjnymi w branży, w tym komunikacją fuzji Banku Zachodniego WBK z Kredyt Bankiem, rebrandingiem Kredyt Banku oraz TUiR WARTA i TUnŻ WARTA oraz wieloma działaniami z zakresu public affairs i komunikacji kryzysowej. Ma także doświadczenie w zarządzaniu komunikacją wewnętrzną. Wielokrotnie nagradzana jako Rzecznik Prasowy. Monika aktywnie działa w Zespole ds. PR Związku Banków Polskich. W ubr. Z okazji 25-lecia działania ZBP otrzymała medal M. Kopernika w uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego w Polsce. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, m.in. wykładała na Podyplomowym Studium Public Relations Akademii L. Koźmińskiego. Z wykształcenie ekonomistka, ukończyła Wydział Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Kolekcjonuje koncerty, kocha dobrą muzykę i uwielbia europejskie kino.

Michał Olbrychowski

Head of Cohn&Wolfe Polska

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w usługach doradczych, w tym w komunikacji, public relations i mediach. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wspiera swoich klientów w zarządzaniu reputacją i budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami. Przed podjęciem w pracy w Cohn&Wolfe był dyrektorem i liderem Communications Consulting w Deloitte, a wcześniej Dyrektorem Zarządzającym w jednej z największych sieciowych agencji PR w Polsce - Havas PR Warsaw. W przeszłości pracował jako analityk finansowy i redaktor serwisów finansowych. Jest trenerem, wykładowcą i jurorem w konkursach branżowych. W 2019 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations.

Anna Olszewska

Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji, KIR

Anna Olszewska doświadczenie marketingowo-komunikacyjne zdobywała w firmach z branży FMCG, farmaceutycznej oraz finansowej (Danone, Wella, PepsiCo, Eli Lilly, GlaxoSmithKline, KIR). Specjalizuje się w marketingu strategicznym, komunikacji korporacyjnej i produktowej. Obecnie jest rzeczniczką KIR - technologicznego huba usług wspólnych dla sektora bankowego. Odpowiada za działania PR wspierające m.in. usługi zaufania (zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, podpis elektroniczny w chmurze mSzafir), rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe i obieg informacji w sektorze publicznym i prywatnym (split payment, e-paragon, Tarcza 3.0) oraz produkcyjne wdrażanie nowych technologii (blockchain – trwały nośnik).

Anna Orzech

Dyrektorka ds. Komunikacji, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Dyrektorka Komunikacji Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W Fundacji WOŚP zajmuje się kierowaniem działem komunikacji, tworzeniem społeczności i tym jak ułatwić wspieranie WOŚP za pomocą nowych technologii. #GirlBoss kolektywu Láska nebeská, gdzie współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 10 nagród w konkursie Złote Spinacze, 2 Złotych Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow.

Ewa Ostapczuk

PR Manager, Continental Opony Polska

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w branży marketingowej i public relations. W Continental Opony Polska odpowiada za komunikację produktów i usług, działania CSR oraz komunikację korporacyjną. Wcześniej jako Marketing Communications & PR Manager odpowiadała za kształtowanie strategii komunikacji marek należących do grupy Continental i realizowała kampanie, które budowały mocną pozycję marek w Polsce. W ramach działań CSR przez kilka lat prowadziła komunikację związaną z Mistrzostwami Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, których Continental był głównym partnerem. Na swoim koncie ma także wprowadzenie na Polski rynek globalnej marki sieci franczyzowej serwisów samochodowych BestDrive. Ukończyła studia wyższe na Wydziale Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu public relations na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest także dyplomowanym coachem.

Mirella Panek-Owsiańska

Członkini Zarządu, Fundacja Szkoła Liderów

Ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i komunikacji społecznej. Jedna z założycielek fundacji Kosmos dla Dziewczynek, wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i była członkini zarządu CSR Europe. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Stworzyła i koordynowała program „Demokracja bez kobiet to pół demokracji”, inicjatorka wielu grup i projektów dla kobiet. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, mentorka i trenerka. Członkini jury konkursów poświęconych komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO. Praktyczną wiedzę o PR politycznym i społecznym zdobywała jako stypendystka, m.in. w Anglii, Hiszpanii i USA.

Barbara Paszkiewicz-Laskowska

Partnerka Zarządzająca StrategyWise

Ekspertka w obszarze komunikacji strategicznej. Z branżą związana od 2004 roku: na początku jako doradczyni in-house, następnie w ramach agencyjnych struktur. Zrealizowała dziesiątki projektów z zakresu zarządzania komunikacją w kryzysie, issue management, public affairs, doradztwa regulacyjnego, community relations, a także komunikacji korporacyjnej. Współinicjatorka projektu wspierającego kobiety - rękodzielniczki w Kambodży. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz London School of Public Relations, posiada także dyplom Master of Business Administration (MBA-SGH). Prywatnie wielbicielka Azji, dzieląca prywatny czas między dalekie wyprawy na Wschód oraz praktykowanie Ashtanga Yoga i Romana’s Pilates w Warszawie.

Michał Pełczyński

Group Account Director, Weber Shandwick

Szef działu Technology & Automotive z 15-letnim doświadczeniem w branży PR. Specjalizacje: b2b, PR technologiczny i konsumencki, strategie PR i zarządzenie projektami, media relations, PA, budowanie wizerunku pracodawcy. Z powodzeniem zarządza projektami od koncepcji kreatywnej po realizację na poziomie lokalnym i międzynarodowym. Pracuje m.in. dla Ericsson, ExxonMobil, GEFCO, IBM, Michelin czy Philips. Posiada 7-letnie doświadczenie w budowaniu ogólnopolskich koalicji publiczno-prywatnych z udziałem instytucji rządowych, NGO oraz partnerów komercyjnych. Jego projekty zostały docenione przez jury European Excellence Awards oraz uznane najlepszą praktyką ExxonMobil Motorsport na świecie. Umiejętności zawodowe wspiera doświadczenie dziennikarskie.

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy, Nationale-Nederlanden

Odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, działania z zakresu Employer Brandingu, CSR’u oraz Public Affairs. Mocno związana z obszarem HR w ramach tematów dotyczących zarządzania zmianą, działań w zakresie budowania doświadczeń pracowników i projektowania rozwiązań, oraz spójności wizerunkowej marki NN, zarówno od strony marki pracodawcy, jak również marki konsumenckiej. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej i emerytalnej. Odpowiadała między innymi za kompleksowy projekt komunikacji PRowej wokół ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór, który został nagrodzony Złotym Spinaczem. Wcześniej odpowiadała za komunikację korporacyjną oraz relacje z mediami w branży FMCG w firmie Cadbury, której częścią była marka Wedel. Uczestniczyła w dużym projekcie przejęcia biznesu Wedla przez japońsko-koreańską firmę LOTTE. Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji finansowej, projektów społecznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Juror konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR i komunikacji. Autorka vlogów „O komunikacji Praktycznie”.

Katarzyna Przewęzikowska

Kierowniczka Zespołu ds. Relacji Zewnętrznych, Żabka

Katarzyna Przewęzikowska – absolwentka wydziału polonistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych „Manager marki” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 18 lat współpracuje z mediami w zakresie public relations, współpracowała m.in. z Allegro, MTP, Google. Współpracowała przy wielu projektach CSR-owych, Employer Brandingowych, marketingowych oraz online. Od 12 lat związana z firmą Żabka Polska, w której odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej oraz Biuro Prasowe. Dwukrotnie Członkini Rady Programowej MIXX Awards&Conference, laureatka nagrody „Kobieta Charyzmatyczna 2021”.

Łukasz Przybysz

Medioznawca, politolog, wykładowca, Uniwersytet Warszawski

Dr Łukasz Przybysz – medioznawca, politolog, wykładowca i kierownik studiów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się public relations, etyką i edukacją PR, komunikacją polityczną i mediami. Wykłada w języku polskim i angielskim. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Pomysłodawca i współautor projektu „PR. Bez komentarza” oraz autor publikacji o stygmatyzacji public relations.

Elżbieta Radzka-Ferenc

Partner Zarządzający, Wiceprezes Marketing & Communications Consultants

Absolwentka ILS na UW oraz marketingu i zarządzania na Polish Open University. Od 1996 roku związana zawodowo z marketingiem i komunikacją marketingową. Przez pierwszych 5 lat w Grupie McCann, gdzie przeszła ścieżkę zawodową od stanowiska Account Executive po Account Group Directora. Kolejnym etapem w jej karierze była Grupa Elektrim i stanowisko Marketing Managera w ramach struktur Elektrim Online. W 2003 roku wspólnie z Agnieszką Bajur założyła własną firmę – agencję Marketing & Communications Consultants. Jako Partner Zarządzający nadzoruje w niej pracę klientów głównie z sektora spożywczego i zdrowia, w tym branży piwowarskiej, tłuszczowej, mleczarskiej, ekologicznej, a także medycznej. Była liderem wielu kampanii, które zdobyły polskie i międzynarodowe nagrody: Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, Platinum i Silver Magellan czy Creative For Good. Głównym obszarem jest zawodowych zainteresowań jest zarządzanie marką oraz issue i crisis management. Prywatnie szczęśliwa mama dwójki dorastających nastolatków, podróżniczka, wielbicielka Azji, kryminałów Camilli Lackberg i literatury fantasy, zwierzolub i ekologiczny ogrodnik.

Izabella Rokicka

Dyrektor Komunikacji, Carrefour

Izabella Rokicka, absolwentka Uniwersytetu w Sztokholmie i London School of Public Relations, obecnie Dyrektor Komunikacji w Carrefour. Pracowała w firmach wykonawczych takich jak NCC AB i Skanska, będąc odpowiedzialną za komunikację wewnętrzną, PR, obszar CSR oraz Public Affairs. Ostatnio związana z CEMEX, gdzie pełniła funkcje Dyrektora Komunikacji i Public Affairs Europa Centralna, Dyrektora Komunikacji i Marketingu, Dyrektora Komunikacji, Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju, a ostatnio Dyrektora Komunikacji i CSR Regionu Europa. Zakładała i przez 11 lat prowadziła działania Fundacji „Budujemy Przyszłość”. Laureatka nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” z 2015 roku, wybrana głosami internautów. (Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes” to pierwsze wyróżnienie w Polsce poświęcone w pełni docenieniu osób zaangażowanych na rzecz rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu.) Od wielu lat aktywnie angażuje się w promowanie idei dialogu społecznego, zrównoważonego rozwoju, promocję kobiet w branży oraz komunikację i współpracę z lokalnymi społecznościami. Inicjatorka dialogów z interesariuszami, odpowiedzialna za stworzenie 3 nagrodzonych główną nagrodą Raportów Zrównoważonego Rozwoju CEMEX Polska.

Anita Ryng

Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail sp. z o.o.

Anita Ryng, od stycznia 2021 r. Dyrektorka ds. Komunikacji w IKEA Retail, Polska. Do IKEA dołączyła trzy lata temu jako Public Affairs Manager w dziale komunikacji. Poprzednio pracowała w sektorze publicznym, zajmując się m.in. współpracą międzynarodową, funduszami unijnymi oraz prywatyzacją. Odpowiadała także za promocję Polski oraz wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy polsko-holenderskiej w Ambasadzie RP w Niderlandach. Jest absolwentką filologii germańskiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz podyplomowych studiów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie entuzjastka podróży, muzyki luzofońskiej oraz jazzu. Od czasu lockdownu wolontariuszka Polskiego Forum Migracyjnego, pomagająca dzieciom migrantów w nauce.

Agnieszka Rzepkowska

Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej, PZU

Komunikacją marketingową zawodowo zajmuje się od ponad 11 lat, wcześniej doświadczenie zdobywała w strukturach sprzedaży i zarządzania ofertą produktową. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Komunikacji Marketingowej w PZU, gdzie odpowiada za strategię komunikacji marki, działania ATL, BTL, content marketing, komunikację w mediach społecznościowych oraz planowanie i zakup mediów. Wcześniej jako Brand Manager odpowiadała za komunikację ATL marek TUI oraz Nationale - Nederlanden. Projekty, które realizowała i wspierała zdobywały nagrody w konkursach Effie Awards, Golden Arrow, Mobile Trend Awards, KTR. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku marketing i zarządzanie. Absolwentka The Chartered Institute of Marketing (Questus).

Paweł Sanowski

Prezes Zarządu, Instytut Monitorowania Mediów, IMM

Prezes Instytutu Monitorowania Mediów, firmy dostarczającej już od przeszło 20 lat monitoring mediów i usługi analityczne wspomagające procesy komunikacji PR i marketingowej. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata oraz Członek Zarządu MediaTrust Romania. Pomysłodawca i współtwórca wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Przewodniczący Rady Nadzorczej Quercus TFI SA. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat analizy przekazów mediowych, między innymi w Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w London School of PR.

Zuzanna Schӧn

Dyrektor Marketingu B2C Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Canon Polska

Zuzanna Schӧn ukończyła Marketing oraz Finanse i Bankowość w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Edukację kontynuowała na studiach podyplomowych SGH, Chartered Institute of Marketing oraz Business Strategy na Uniwersytecie La Verne w Kalifornii. Od początku pracy zawodowej związana z obszarami zarządzania projektami i produktami. Wiele lat zajmowała się opracowywaniem strategii rynkowych dla produktów i usług oraz pracą z międzynarodowymi zespołami nad optymalizacją działań marketingowych, komunikacyjnych czy portfolio produktowych. Od prawie 10 lat na stanowiskach regionalnych, odpowiadając za marketing produktowy zarówno na rynkach europejskich jak i na Bliskim Wschodzie oraz w USA. Obecnie odpowiada za Marketing B2C oraz eCommerce w Europie Centralnej w firmie Canon.

Grzegorz Szczepański

CEO Hill + Knowlton Strategies Poland

Z branżą public relations związany od 25 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (przejętej przez Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”). Członek Rady Ekspertów THINKTHANK.

Maja Szewczyk

Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej, Kaufland Polska

Maja Szewczyk – od 2015 r. związana zawodowo z firmą Kaufland Polska, gdzie od 2020 r. pełni funkcję dyrektora Działu Komunikacji Korporacyjnej. Odpowiada za realizację strategii PR-owej, komunikację wewnętrzną oraz społeczną odpowiedzialność biznesu. Do swoich sukcesów zalicza m.in. stworzenie cyklicznego magazynu dla pracowników oraz przygotowanie pierwszego raportu niefinansowego sieci Kaufland wg międzynarodowego standardu GRI. Zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym szczególnie bliska jest jej tematyka ograniczenia zużycia plastiku oraz zdrowego odżywiania. Absolwentka Instytutu Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z zakresu komunikacji korporacyjnej i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Sebastian Tołwiński

Regionalny Dyrektor ds. Korporacyjnych, UPFIELD i Komunikacji ,

20 lat w branży. Kompetencje w zakresie public affairs, komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej, relacji z mediami, zarządzania komunikacją w kryzysie i CSR zdobył w międzynarodowych firmach m.in. Ferrero, Grupa Żywiec, Upfield, MetroGroup oraz agencjach MMD Corporate, Public Affairs & Public Relations, Gravis PR. Wiele lat pracował na rzecz silnych i aktywnych marek, takich jak: Kinder, Nutella, Tic Tac, Raffaello, Heineken, Żywiec, Desperados, Warka, Rama, Flora, Proaktiv, Delma, Violife. Realizował także działania issue management w obszarze alkoholu, cukru i tłuszczu w środowisku rosnących wyzwań legislacyjnych, rynkowych i zdrowotnych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada obszerne doświadczenie w branży FMCG, również jako członek rady nadzorczej Federacji Producentów Żywności, bezpośredni członek Konfederacji Lewiatan i Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych – Polbisco. Efektywnie współpracuje zarówno z organizacjami paneuropejskimi, europosłami i ambasadami państw trzecich jak i lokalnymi partnerami społecznymi. Współtwórca Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego i późniejszy lider zespołu zajmującego się aspektami zdrowotnymi. Promotor diety fleksitariańskiej i obrońca roślinnych alternatyw mięsa i nabiału (poprawki 165 i 171 do Rozporządzenia KE 1308/2013). Ukończył Lingwistykę Stosowaną na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także Podyplomowe Studium Mediów i Komunikacji Społecznej PAN. Tłumacz przysięgły języka angielskiego. Wieloletni członek Press Club Polska. Laureat konkursów w obszarze PR i komunikacji korporacyjnej.

Mariusz Wawer

Head of Governmental Relations & Sustainability 3M Poland & East Europe Region

Mariusz zarządza obszarem Governmental Relations oraz Sustainability dla wszystkich spółek 3M w Polsce oraz krajach Europy Centralnej. Reprezentuje 3M w kontaktach z kluczowymi interesariuszami na poziomie lokalnym i ogólnokrajowym. Przed rozpoczęciem kariery w 3M pracował m.in. w Deloitte oraz Havas PR, gdzie przez ponad 15 lat doradzał polskim i międzynarodowym markom w zakresie komunikacji korporacyjnej, zrównoważonego rozwoju, konsultacji społecznych oraz Public Affairs. Swoja karierę zaczynał jako dziennikarz w Gazecie Wyborczej i Pulsie Biznesu. Wykładowca na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego.

Anna Wiśniewska

Marketing and Communications Director, Skanska

Anna Wiśniewska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w biurowej spółce Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej. Kieruje zespołami ekspertów w całej jednostce biznesowej, tj. w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech. Anna Wiśniewska dołączyła do Skanska w 2011 roku i wkrótce zaczęła zarządzać zespołem marketingu i komunikacji – najpierw w Polsce, a następnie na poziomie regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Poza koordynacją wszystkich działań w tym zakresie zajmowała się też wprowadzeniem do organizacji i na rynek nowych konceptów: Workplaces by Skanska i Futureproof Workplaces by Skanska. Opracowała także strategię marketingową Futureproof i stworzyła standard produktu Scandinavian Lobby Guidelines dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Polbank EFG oraz redakcji TVN24. Jest absolwentką wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz stypendystką programu wymiany w ramach umowy bilateralnej z Northeastern Illinois University, USA.

Jan Zając

Prezes Zarządu, Sotrender

Przedsiębiorca, badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.

Agata Zeman

Managing Director, 24/7Communication

Od 10 lat rozwija biznes oraz buduje ekspertyzę sektorową, obsługując klientów z branży farmaceutycznej, energetycznej, spożywczej i nowych technologii. Jest ekspertką w zarządzaniu reputacją. Odpowiada za wprowadzenie nowych rozwiązań produkcyjno – digitalowych do oferty agencji. Przed dołączeniem do firmy zdobywała wiedzę w zakresie lobbingu i PA w Komisji Europejskiej, agencjach PR w Paryżu oraz Singapurze, Ministerstwie Sportu i Turystyki, w rezultacie zbudowała dedykowany dział PA w firmie. Pod jej skrzydłami agencja sięgała kilkunastokrotnie po najważniejsze nagrody branżowe oraz została uznana w 2019 roku za „najbardziej innowacyjną agencję PR w Polsce” (wg. M&M).