Trwa przesyłanie głosów. Nie zamykaj okna przeglądarki!

Jury

Marcin Sienkowski – Przewodniczący Jury

Head of Marketing, OLX

Komunikacją i marketingiem zajmuje się od 17 lat. Od 8 lat odpowiedzialny za marketing OLXa. W komunikacji stawia na nietuzinkowe myślenie, oryginalne pomysły i partnerski klimat współpracy. Być może dlatego przygotowywane przez niego kampanie tak często nagradzane są zarówno w kraju, jak i za granicą, a on sam otrzymał tytuł AD Marketera 2019 przyznawany przez magazyn Press. Lubi, kiedy profesjonalizm w pracy łączy się z dobrą zabawą.

Agnieszka Bacińska

CEO Walk PR

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze strategicznego doradztwa wizerunkowego, zdobywane m.in w Grupie Walk, z którą związana jest od 2008 r., jako CEO Walk PR od 2017 r. Z wykształcenia języko- i kulturoznawczyni. Jurorka konkursów: Cannes Lions, Lisbon Ad Festival, Young Creatives oraz Złote Spinacze. Ekspertka See&Say.‬ Członkini Rady Sektorowej Komunikacji Marketingowej oraz Rady Programowej United Nations Global Compact. Zawodniczka MAT ATOM Deweloper Women’s Cycling Team.‬‬‬‬‬

Klara Banaszewska

Dyrektor Generalna, Grayling Poland

Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych strategii komunikacji w obszarach Public Affairs, komunikacji korporacyjnej i zarządzania sytuacjami kryzysowymi w różnorodnych branżach obejmujących m.in. przemysł, energetykę oraz sektor finansowy. Jako Dyrektor Generalna Grayling Poland pełni rolę doradcy prezesów i członków zarządu, opracowując strategie w zakresie kształtowania wizerunku, zarządzania kryzysowego i komunikacji zmiany dla czołowych krajowych i międzynarodowych firm i instytucji. Klara jest również członkiem Rady Programowej Leadership Academy for Poland - kompleksowego programu rozwoju polskich liderów i dobrego przywództwa dla Polski zainicjowanego przez profesora Cezarego Wójcika oraz mentorką w programie mentoringowym BCG-EmpowerPL.

Marcin Bodio

Policy & External Relations Lead, MSD Polska

Odpowiada za kształtowanie wizerunku firmy, budowanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi, komunikacje wewnętrzną i zewnętrzną oraz wsparcie projektów biznesowych. Absolwent Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie także obronił tytuł doktora nauk społecznych. Ukończył studia Executive MBA w Frankfurt School of Finance and Management oraz liczne kursy uzupełniające w Londynie, Moskwie i Nijmegen. Przed dołączeniem do branży biofarmaceutycznej, był związany z szeroko rozumianym sektorem energii i IT, gdzie odpowiadał za relacje zewnętrzne, komunikację i projekty strategiczne. Współtworzył, a następnie przez wiele lat zarządzał pierwszą branżową organizacją reprezentującą firmy sektora energii z Europy Centralnej na forum Unii Europejskiej. Członek Zarządu Fundacji MSD Chrońmy Zdrowie.

Stefan Bogucki

Senior Communications Manager w Polsce i CEE, Revolut

Dołączył do Revolut 1 czerwca 2018 r. Odpowiada za działania komunikacyjne związane z wejściem i rozwojem Revolut na rynku polskim oraz budowę marek Revolut Bank, Revolut Business, Revolut Junior w Polsce i w krajach regionu CEE. Posiada 15 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut był konsultantem PR w Partner of Promotion (5 lat), Grayling (5 lat) i Hill+Knowlton Strategies (2 lata). Jego doświadczenie obejmuje wprowadzanie na rynek nowych marek i usług, tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE/SEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, komunikowanie transakcji fuzji i przejęć.

Małgorzata Bogusz

Managing Partner, Public Affairs Director, Vision Group

Specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu public relations i public affairs, marketingu politycznego i kreowania wizerunku medialnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy m.in. dla firm z sektora farmaceutycznego i finansowego, a także w doradztwie dla sektora publicznego. W przeszłości pracowała również jako dziennikarz radiowy i prasowy m.in. w Rzeczpospolitej, Newsweeku oraz Super Expressie. Koordynowała i realizowała krajowe i międzynarodowe kampanie public relations i public affairs, które otrzymały liczne nominacje i nagrody (Magellan Awards, SABRE Awards, Złote Spinacze). Od stycznia 2019 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Kulskich na rzecz relacji polsko-amerykańskich.

Magdalena Brzezińska

Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec

Z branżą public relations związana od 19 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 w Zespole Zarządzającym firmy. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR-Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN . Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Sebastian Bykowski

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Zarządza agencją PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wiodącą firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem w zakresie wsparcia działań public relations, marketingu i social media; nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Home&Market dla 9. najbardziej dynamicznie rozwijającej się firmy w kraju w 2002 roku. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące i analizujące media z całego świata. Juror komisji konkursowej nagród marketingu sportowego DeMeS i Aktywne Miasto. Inwestor i członek rad nadzorczych w firmach z branży internetowej i e-commmerce, doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Studiował w Niemczech i Francji w ramach realizacji międzynarodowego projektu związanego z budowaniem kompetencji nowoczesnego menadżera i inżyniera zarządzania. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną MEDIA NAVIGATOR zajmującą się nowoczesnym raportowaniem w sponsoringu i media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań komunikacyjnych. Uhonorowany wieloma nagrodami w tym m.in. przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations a także Stowarzyszenia Public Relations dla budowniczego branży PR w Polsce. Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem w tym wykorzystaniu informacji w biznesie i budowaniu przewagi konkurencyjnej, monitoringiem mediów i analizą efektywności działań komunikacyjnych oraz zmianami na rynku mediów na wielu czołowych uniwersytetach i uczelniach wyższych w całej Polsce, studiach MBA a także konferencjach i warsztatach biznesowych. Autor artykułów, opracowań i publikacji naukowych z dziedziny komunikacji marketingowej i społecznej.

Dorota Ciszek

Ekspert Sektorowy, Brand Communications, On Board Think Kong

Doradza klientom z branży FMCG, mediów i kultury. Od ponad 15 lat związana z branżą public relations, specjalizuje się w projektach z zakresu brand PR. Jest współautorką wielu kampanii m.in. "Zdrowe Zatoki" dla marki Ibuprom Zatoki, „Dobra Przyjemność Każdego Dnia” dla marki Algida – Unilever i koncepcji Modern Gentelman dla Smirnoff Black/ Diageo. Dla marki Kropla Beskidu realizowała brand dokument "Ostoja" w reżyserii Wojciecha Szumowskiego. Dla klientów z sektora mediów koordynowała projekty dla HBO, Disney Channel, Disney XD, National Geographic Channel, FOX Life, Comedy Central i Canal+. Była również odpowiedzialna za opracowanie strategii a także wdrożenie komunikacji nowych kanałów: Crime & Investigation i HISTORY. Prywatnie zafascynowana światem filmu i teatru. Ukończyła seminarium producenckie w Ośrodku Szkolenia i Rozwoju Akademii Telewizyjnej Telewizji Polskiej oraz warsztaty fotograficzne Akademii Leica Gallery Warszawa i Jacka Poremby "Mastreclass - Portret i świat". Plastyczne pasje realizuje współpracując z Teatrem Studio im. St. I. Witkiewicza.

Anna Cywińska

Prezes Fundacji Nutricia

Dyrektor komunikacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz zarządzaniu marką. Przygotowywała i realizowała liczne strategie komunikacji i budowania wizerunku spółek z branży farmaceutycznej oraz FMCG na rynku polskim i międzynarodowym. W latach 2015 -2019 pełniła funkcję dyrektora ds. komunikacji na CEE oraz członka zarządu w Nutricii Medycznej. Wprowadzała kategorię żywienia medycznego na rynku polskim i rosyjskim, zarządzała sytuacjami kryzysowymi w Polsce, na Ukrainie i Krajach bałtyckich. Budowała zaangażowanie firmy w obszarze CSR oraz odpowiadała za kompleksową komunikację wewnętrzną w 14 krajach. Od sierpnia 2019 nominowana na stanowisko Prezesa Fundacji Nutricia.

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Redaktorka prowadząca, Wirtualne Media

Od 2017 roku dba o dostarczanie najświeższych wiadomości o PR i komunikacji marketingowej w największym serwisie branżowym w Polsce - Wirtualnemedia.pl. Jako redaktorka prowadząca dba o wzrost portalu, jego kanały w mediach społecznościowych i komunikację wewnętrzną w redakcji. Zanim zaczęła pracę w dziennikarstwie specjalistycznym, zdobywała doświadczenie w topowych agencjach PR i reklamowych w kraju (m.in. Havas PR Warsaw, 180heartbeats + JUNG v. MATT). Absolwentka filologii polskiej oraz dziennikarstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

Anna Deręgowska-Watza

Managing Partner, Planet Partners

PRowiec, który na równi ze słowem kocha Excela, specjalizując się w kampaniach komunikacyjnych firm technologicznych i przemysłowych sektora B2B, analityce działań komunikacyjnych i budowaniu strategii. Przez ponad 15 lat pracowała m.in. dla takich marek jak ACCO Brands, Axis Communications, Future Processing, InnoEnergy, HID Global. Odpowiadała też za koordynację nagradzanych projektów (m.in. Hivokryzja) w Polsce i zagranicą (w tym za projekt Power Up! równolegle w 23 krajach). Prywatnie – wielbicielka czarnej herbaty, Nowego Yorku i fanka Gwiezdnych Wojen.

Natalia Długosz

Marketing & Communications Manager Eastern Europe, Resideo

Od ponad 10 lat odpowiada za strategię i komunikację w koncernach międzynarodowych. Obecnie, od października 2018, Marketing & Communications Manager Eastern Europe globalnej firmy Resideo. Poprzednio, od lutego 2013, Marketing & Communications Manager Eastern Europe w koncernie Honeywell (100 Fortune). Wcześniej, od listopada 2009, odpowiadała za działania marketingowe na rynku polskim dla marki Devi w Danfoss. Odpowiedzialna za rebranding z Honeywell do Resideo. Jej kampanie znacząco wpływają na sprzedaż, rozpoznawalność marek, a także zdobywają międzynarodowe nagrody (Spotlights w 2020 i w 2016, Stevie w 2016, 2 Magellany w 2010). Nagrodzona tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2019 w kategorii „Master of International Marketing”. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz podyplomowych studiów: zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, business english w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i psychologii biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego.

Joanna Drabent

CEO Prowly

Doświadczenie zawodowe w PR zdobywała po wszystkich stronach barykady - od pracy w agencji, przez budowę działu komunikacji wewnątrz firmy, po kilkuletnią przygodę z własną agencją, która specjalizowała się w obsłudze klientów z branży nowych technologii. Od 6 lat, jako współzałożycielka i CEO, rozwija firmę Prowly, która oferuje narzędzie online wspierające działania Public Relations w firmach i agencjach. Z pomocą platformy Prowly swoimi działaniami zarządza już kilka tysięcy PR-owców z całego świata. Wyróżniona przez magazyn Forbes jako jedna z TOP100 founderek startupów w Europie, uczestniczka programu EY Entrepreneurial Winning Women 2018.

Agnieszka Durlik

Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej. Odpowiedzialna za relacje z mediami i wzmacnianie marki Krajowej Izby Gospodarczej. Od wielu lat ekspert organizacji samorządowych przedsiębiorców specjalizujący się w rzecznictwie interesów w tematyce gospodarczej i prawnej związanej z zasadami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, jak również tematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, przeciwdziałania korupcji.

Agnieszka Durska

Szefowa Komunikacji Online, Polska Izba Ubezpieczeń

Z wykształcenia politolog i specjalista ds. stosunków międzynarodowych, wieloletni praktyk komunikacji, specjalistka ds. public relations z ponad 20-letnim doświadczeniem, zarówno po stronie agencji jak i klientów. Wykładowca akademicki, autorka tekstów. Specjalistka ds. mediów społecznościowych oraz content i influencer marketingu. W Polskiej Izbie Ubezpieczeń jest odpowiedzialna m.in. za strategię komunikacji, komunikację w mediach społecznościowych, prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych oraz relacje ze społecznością. Założycielka i redaktorka blogów PIU. Pomysłodawczyni kampanii #niezaklinaj, za którą PIU dostała „Złotego Spinacza” oraz nominację w European Excellence Awards w 2019 r.

Magdalena Dziak-Woyda

Associate Director, FleishmanHillard

Z branżą marketingową i komunikacyjną związana jest pod 17 lat. Do zespołu FleishmanHillard dołączyła w 2011 roku, zbierając wcześniej doświadczenie w lokalnych i międzynarodowych agencjach PR oraz reklamowych. Obecnie specjalizuje się w komunikacji konsumenckiej i technologicznej. Wcześniej współpracowała z firmami z obszaru służby zdrowia i instytucjami rządowymi. Jest fanką FCBarcelony, a jej pasja do piłki zaowocowała wieloletnią współpracą pro bono z Fundacją Nadzieja na Mundial, organizatorem min. Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. W pracy ceni sobie kreatywne podejście, ale nie oderwane od klienckiej rzeczywistości. Szczególne znaczenie nadaje etyce słowa i feminatywom, pozwalającym powstrzymać pogłębiającą się pauperyzację języka, stosowane w nim wykluczenia i dyskryminacje.

Michał Fura

Public Policy & Public Affairs Director, UPC Polska

Odpowiada za Public Policy, relacje zewnętrzne oraz komunikację korporacyjną UPC Polska, pełniąc również rolę rzecznika prasowego spółki. Kierował też komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną oraz Public Affairs UPC w regionie CEE. Członek zarządu Fundacji Digital Poland odpowiedzialny za komunikację i marketing. Wcześniej dziennikarz, m.in. Dziennika Gazety Prawnej. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego.

Ilona Gajewska

PR & Communication Executive Manager, Grupa Selena

Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji marketingowej, public relations, public affairs, CSR oraz organizacją wydarzeń specjalnych. Obecnie pracuje w Grupie Kapitałowej Selena na stanowisku PR & Communication Executive Manager. Odpowiada za strategię wizerunku Grupy Selena, relacje z mediami, komunikację w sytuacjach kryzysowych, relacje inwestorskie oraz zarządzanie zmianą. Studiowała Filologię Angielską na Uniwersytecie Łódzkim. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia w Warszawie. Stawia na pracę zespołową, ceni przejrzystość relacji, dobrą komunikację oraz profesjonalizm. Czas wolny spędza na kortach tenisowych. Obecnie jest zainteresowana nowymi narzędziami z obszaru e-PR.

Zbigniew Gajewski

Partner, THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz

Partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK. Niezależny doradca w zakresie komunikacji społecznej, nowych technologii i ich wpływu na biznes i społeczeństwo. Autor wielu raportów i publikacji nt. sztucznej inteligencji. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy, dziennikarz, redaktor i wydawca. Współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine, był dyrektorem wydawniczym czasopism Pani, Uroda, Kobieta i Życie. W latach 2006-2017 współpracował z Konfederacją Lewiatan, gdzie był dyrektorem komunikacji i zastępcą dyrektora generalnego. Jest współinicjatorem Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie i w latach 2011-2016 był jego dyrektorem. Laureat nagród branżowych (z zespołem): Proton, Złoty Spinacz, Złota EFFIE. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej i przemian współczesnego kapitalizmu. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Ewelina Głocka

Regional PR Manager CEE & Nordic Region, Huawei Consumer Business Group

Z branżą PR i komunikacji związaną od ponad 10 lat. Od ponad 3 lat, jako Regional PR Manager odpowiada za Product PR w regionalnym zespole Huawei, koordynując prace na 23 rynkach regionu CEE & Nordics. Posiada wieloletnie doświadczenie w kategorii FMCG, odpowiadając za kampanie reklamowe i PR dla marek z portfolio P & G, takich jak Gillette, Gillette Venus, czy Old Spice. Jej projekty były wielokrotnie nagradzane i wyróżniane w branżowych konkursach, a ostatni zintegrowany projekt „Huawei Facing Emotions”, realizowany w Regionie CEE&Nordics zdobył nagrody KTR w kategorii PR i Digital, Clio, Golden Drum, a także znalazł się na short liście Cannes Lions.

Katarzyna Gospodarek

Corporate Communications Director, BMW Group Polska

Z public relations związana od 15 lat, zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, CSR oraz budowaniu wizerunku marek luksusowych. Od 8 lat odpowiada za działania komunikacyjne BMW Group Polska z markami BMW i MINI. Współtworzy program mecenatu kultury BMW Art Club, nagrodzony Złotym Spinaczem. W PR ceni kreatywność oraz strategiczne, biznesowe podejście. Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Sustainability Studies w Akademii L. Koźmińskego.

Justyna Gościńska-Bociong

Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w branży public relations oraz mediach. W Medicover odpowiada za komunikację korporacyjną, produktową, projekty z zakresu edukacji prozdrowotnej, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną firmy oraz działania brandingowe. Dodatkowo pełni funkcje Rzecznika Prasowego. Przed rozpoczęciem pracy w Medicover pełniła funkcję Consulting Directora w jednej z największych sieciowych agencji - Havas PR Warsaw. Wcześniej związana z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz agencją Hill+Knowlton Strategies. Przez kilka lat pracowała także jako dziennikarka i wydawca w Telewizji Polskiej, gdzie była odpowiedzialna za programy o tematyce gospodarczej, społecznej i zdrowotnej. Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a także zdrowie publiczne, ze specjalizacją promocja zdrowia, na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego.

Marcin Gruszka

Head of Comms, Allegro

Nazywany legendą Polskie PR szczególnie tego technologicznego. Prowadził bezpośrednio działania PR dla marek takich jak Orange, Play czy startup Booksy. Obecnie pełni funkcję Head of Comms w Allegro. Doświadczony praktyk i wykładowca. Laureat prestiżowych nagród z zakresu PR. W wolnych chwilach, których mało podcaster, kolarz, kitesurfer i co najważniejsze Tato!

Ewa Hope

Dr, pracownik dydaktyczny, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Kierownik Podyplomowych Studiów Public Relations. Wykładowca przedmiotu „Etyka działań PR” na uczelniach polskich, zdobywczyni nagród ogólnopolskich: „Łeb PR” – nominowana „za obronę prawdziwych i etycznych zasad w public relations”, „Lew PR” – za „konsekwentną pracę na rzecz etyki w Public Relations”, „PRotony” za największe osiągnięcia w edukacji PR w 2013 roku, autorka publikacji dotyczących problemów etycznych w PR, społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki biznesu, m.in. książki „Public relations – czy to się sprawdzi?”, „Etyka w zawodzie specjalistów public relations”, ekspert CSR – grupa Edukacja i popularyzacja CSR - przy Ministerstwie Gospodarki 2015 – 2017, członkini Rady Etyki PR 2006 – 2008, ekspert w Radzie Etyki PR 2016 - 2019, członkini Społecznego Zespołu Ekspertów PR ds. etyki PR i współautorka dokumentu Standardy Profesjonalnego Public Relations.

Maria Ibisz

Starsza Manager w Zespole doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w Europie Środkowej, Deloitte Advisory

Maria posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w consultingu w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Wspólnie z kilkudziesięcioosobowym zespołem w Europie Środkowej doradza klientom w strategicznych transformacjach organizacji, raportowaniu danych pozafinansowych (ESG), mierzeniu wpływu, zarządzaniu ryzykiem reputacyjnym i ochronie środowiska, w tym sposobach osiągnięcia neutralności klimatycznej. Przygotowywała strategie zrównoważonego rozwoju, strategie budowania i zarządzania relacjami z interesariuszami. Bierze aktywny udział w uznanych rynkowych inicjatywach m.in. grupach roboczych w zakresie odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwie Finansów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, czy OECD. Prowadzi wykłady ze strategii CSR na studiach podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego, jest także certyfikowanym trenerem GRI. Laureatka Pióra Odpowiedzialnego Biznesu. Współorganizatorka Konkursu Raporty Społeczne.

Adam Jarosz

CEO Be Communications

Kieruje firmą od jej powstania w 2010 roku. W branży pracuje 24 lata, współtworząc i realizując programy zintegrowanej komunikacji dla podmiotów reprezentujących praktycznie wszystkie sektory rynku, m.in. technologię, telekomunikację, finanse, zdrowie, przemysł obronny, konsulting biznesowy oraz fmcg i produkty luksusowe. Zajmuje się obszarem komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, a także doradztwem w zakresie działań dla marek, CSR i Public Affairs. Jest certyfikowanym coachem MLC, jako mentor prowadzi także projekty doradztwa dla kadry menedżerskiej zarządów polskich i międzynarodowych spółek. W latach 2020-2021 Prezes Związku Firm Public Relations w Polsce.

Dariusz Jarosz

Prezes Zarządu, Martis Consulting

Dziennikarz finansowy i felietonista, autor kilkuset publikacji, opracowań, wywiadów i felietonów (Dziennik Gazety Giełdy Parkiet, Forsal.pl, miesięcznik Forbes), komentator giełdowy TVN24. Ukończył specjalistyczne kursy: maklera papierów wartościowych, doradców inwestycyjnych, CFA (Chartered Financial Analyst). Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Analizy Rynku i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 2007 roku jest Prezesem Zarządu Martis CONSULTING. Wcześniej był Prezesem Zarządu PARKIET Media, wydawcy Gazety Giełdy PARKIET. W latach 2003 - 2004 zajmował stanowisko członka zarządu oraz dyrektora marketingu i sprzedaży Gazety PARKIET. W latach 1999 - 2003 był zastępcą redaktora naczelnego Gazety Giełdy PARKIET.

Monika Jasłowska

Doradczyni ds. Transformacji, Polpharma Group

Doradczyni ds. Transformacji w Grupie Polpharma. Z wykształcenia sinolog, z zamiłowania od ponad 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez ostatnie 6 lat zarządzała budowaniem marek produktowych i korporacyjnych Polpharmy, a wcześniej kierowała Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne. Prowadzone przez nią projekty zdobyły szereg polskich i międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award. Członek stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors). Członek kapituły konkursu Business Stevie Awards i Effie Awards. Obecnie zajmuje się wdrażaniem programu innowacji oraz zmianą kultury organizacyjnej w Grupie Polpharma. Podróżniczka, zafascynowana kulturą i sztuką dalekiej Azji.

Maciej Jesionowski

Dyrektor Marketingu, Dentons

Maciej posiada 17-letnie doświadczenie w marketingu i komunikacji, w tym w szczególności marketingu usług profesjonalnych. Pracował dla wiodących w branży firm w Polsce i za granicą, prowadząc liczne kampanie wizerunkowe i sprzedażowe. W ramach Dentons odpowiada m. in. za tworzenie i zarządzanie wizerunkiem kancelarii, zarządzanie kryzysowe, CSR i projekty specjalne.

Marta Jóźwiak

Dyrektor ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google

Kieruje zespołem odpowiedzialnym za komunikację Google w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Do Google dołączyła w 2008 roku. Wcześniej przez 4 lata kierowała działem komunikacji Canal+ Cyfrowego i pełniła rolę rzecznika prasowego spółki. Doświadczenie w branży zdobywała pracując w agencjach PR, m.in. w agencji First Public Relations, głównie dla klientów korporacyjnych, z branży telekomunikacyjnej, technologicznej, finansowej i farmaceutycznej. Jest absolwentką dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

Ewa Kaczmarek

Prezes Zarządu, Synertime

Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na UAM w Poznaniu oraz podyplomowych studiów UW/PAN. Od ponad 20 lat związana z mediami i branżą PR. Początkowo dziennikarka, następnie dyrektor Komunikacji i PR w firmie MS STOLICA SA / UPS Polska oraz kilku innych przedsiębiorstwach. Z agencją Synertime związana od początku jej istnienia. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, zarządzaniu komunikacją kryzysową, działaniach z wykorzystaniem RTM oraz kampaniach społecznych i edukacyjnych. Współtworzyła i nadzorowała setki kampanii na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Znakomicie koordynuje duże projekty. Prowadzi zajęcia i warsztaty z zakresu PR.

Sandra Kaczmarek

CEO TOUCH.PR

Założycielka TOUCH.PR, działająca w branży ponad 10 lat. Specjalizuje się w komunikacji marketingowej. Realizuje działania PR dla takich klientów jak Żabka Polska, Diagnostyka, NutroPharma, Pozbruk czy Sundose. Pracowała także dla LIDL Polska, Procter & Gamble (kampania "Dziękuję Ci, Mamo!"), Intermarché, Unilever (marka Dove), Budimex, MASPEX (Kubuś i Tymbark). Doświadczenie zdobywała w warszawskich agencjach (CORE PR i Hill+Knowlton Strategies). Ukończyła Uniwersytet Adama Mickiewicza, ze specjalizacją Public Relations. Prywatnie zwiedza świat biegając maratony w Polsce i za granicą.

Monika Kaczmarek-Śliwińska

Dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX

Z obszarem komunikacji społecznej w sposób naukowy i praktyczny związana od 1996 roku. Doradza i szkoli w obszarze strategii komunikowania się, public relations, zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Wykładowczyni na studiach MBA. Laureatka nagrody branży public relations PRotony 2013 w kategorii „Edukacja PR” oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013. Autorka trzech monografii autorskich, redaktorka monografii zbiorowych i ponad 90-ciu artykułów na temat komunikowania się i public relations organizacji. Koordynatorka oraz uczestniczka projektów badawczych. Prelegentka i uczestniczka konferencji naukowych, spotkań branżowych i innych przedsięwzięć. Wśród aktywności z obszaru komunikowania się szczególną uwagę skupia na zagadnieniach z obszarów: etyki PR, kryzysowego PR, komunikowania politycznego, Internet PR i nowych mediów. Pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014). Obecnie aktywnie uczestniczy w pracach Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Od 2020 roku członkini grupy roboczej ds. PR Rady Reklamy oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl.

Magdalena Kempiński

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, VEOLIA

Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem, wieloma osiągnięciami w zakresie budowania strategii komunikacji dla takich marek m.in. Onet, ELLE, PANI, Wprost. Wyzwania medialne przez 14 lat realizowała z sukcesami w Pulsie Biznesu, Rzeczpospolitej, dla magazynów wydawnictw Edipresse i Burda Media, oraz TVN&Onet.pl Obecnie zarządza komunikacją korporacyjną w Veolia Polska, światowego czempiona w branży usług środowiskowych (energia, woda, odpady), gdzie odpowiada m.in. za wizerunek marki w Polsce, reputację, komunikację kryzysową. Jest liderem w umacnianiu strategicznej pozycji komunikacji w organizacji. Pasjonuje się transformacją ekologiczna w dobie globalizacji.

Bartłomiej Kędzierski

Managing Partner, Made in PR

Ekspert z blisko 20-letnim doświadczeniem w obszarze komunikacji korporacyjnej, public i media relations, zarządzania komunikacją kryzysową, relacji inwestorskich i public affairs. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym dla klientów reprezentujących sektory: technologiczny, finansowy, energetyczny, DIY i deweloperski. Współpracuje z czołowymi polskimi i zagranicznymi firmami, funduszami inwestycyjnymi i startupami. Od 2009 roku współwłaściciel agencji Made in PR, wyłącznego polskiego partnera Worldcom PR Group – jednej z trzech najstarszych sieci public relations na świecie. Założyciel agencji IZI PR, która powstała w 2017 r. by wspierać fundusze venture capital i startupy technologiczne w tworzeniu strategii komunikacyjnych oraz budowaniu efektywnych relacji z otoczeniem.

Agnieszka Kępińska-Sadowska

Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail, Mondelez International

Od ponad 20 lat związana z komunikacją i PR. Od 2008 r. na czele działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w koncernie spożywczym Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods). Odpowiada za wszelkie aspekty komunikacji korporacyjnej, w tym relacje z mediami i interesariuszami, Public & Government Affairs, komunikację wewnętrzną, zarządzanie kryzysowe, relacje z konsumentami, szkolenia dla liderów z zakresu komunikacji, kwestie związane z samoregulacją, współprowadzi i wspiera od strony komunikacji Brand PR kluczowe projekty marketingowe dla marek: Milka, Oreo, BelVita, Prince Polo, Lubisie, Delicje, Halls – a wcześniej także dla marki Jacobs. W latach 2014 – 2016 Dyrektor ds. Komunikacji Wewnętrznej koncernu Mondelez w Europie. Prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy (radareklamy.pl), w kadencji 2019-2021, obecnie Członek Zarządu. Członek Zarządu i Przewodnicząca Komisji ds. Żywienia Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Wcześniej przez 8 lat pracowała po stronie agencji Public Relations, w tym ponad 3 lata związana była z polskim oddziałem agencji PR Edelman, kierując działem Komunikacji Konsumenckiej i projektami dla firm z branży FMCG, takich jak m.in. Chiquita, Coca- Cola a wcześniej także Diageo czy Groupe SEB. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu wystąpień publicznych, komunikacji wewnętrznej i angażowania proacowników, autorka „Brave & Bold Leadership Communications Practices”. Ukończyła magisterskie studia prawnicze oraz zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Śląskim.

Anna Knowska

Group Consulting Director, Grupa Komunikacja Plus

W branży PR od prawie 15 lat, z czego od ośmiu związana z Grupą Komunikacja Plus. W tym czasie m.in. nadzorowała pracę zespołów PR, które zdobyły 25 statuetek w konkursie Złote Spinacze, a w 2020 roku Tytanowego Spinacza dla „Najlepszego w konkursie”. Ekspert w obszarze komunikacji korporacyjnej, medialnej, kryzysowej. Doświadczenie w tych obszarach zdobywała współpracując z klientami z sektorów budowlanego, energetycznego, wydobywczego i FMCG. Doradzała kluczowym klientom agencji, m.in. Amazon Fulfillment, Globalworth, Kraft Heinz, Selena FM czy spółki z Grupy Tauron. Przed pracą w K+ jako rzecznik prasowy budowała filary komunikacji i PR Nextbike Polska - lidera rynku bikesharingu w Polsce, operatora 40 publicznych systemów rowerowych, w tym m.in. warszawskiego Veturlio. Wcześniej odpowiadała też za komunikację jednego z regionalnych inkubatorów przedsiębiorczości Fundacji Polska Przedsiębiorcza, a także rozwijała uniwersytecką rozgłośnię radiową przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Małgorzata Kołodrub

Senior Communications & PR Manager CEE, Medtronic Poland

Ekspert komunikacji z wieloletnim doświadczeniem z zakresu komunikacji zewnętrznej, budowania wizerunku marek i firm, kryzysowej i wewnętrznej, zdobytym w międzynarodowych firmach w branży spożywczej i żywienia medycznego. Obecnie w Medtronic Poland, poprzednio zarządzała komunikacją w grupie spółek DANONE (NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Danone Sp. z o.o., Żywiec Zdrój S.A.). Skupiona na tworzeniu i zapewnianiu spójnej strategii komunikacji korporacyjnej oraz relacji, które przyczyniają się do rozwijania efektywności organizacji i jej wizerunku wśród odpowiednich odbiorców. Z fascynacją zgłębia zmiany zachodzące w konsumpcji treści, rozwój nowych mediów, trendy i zachowania społeczne w otaczającym nas świecie.

Anna Krajewska

Członek Zarządu, NBS Communications

Założycielka NBS w 1990 r. i wieloletni Prezes Zarządu NBS Communications (2004- 2016). Wyższe wykształcenie z etnologii (UJ oraz Universite de Paris X). Tworzyła podstawy PR w Polsce. 30 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów z zakresu PR korporacyjnego, zarządzania kryzysowego, PR finansowego i relacji inwestorskich. Doradzała wielu firmom w procesie publicznych ofert sprzedaży akcji w tym m.in. Pekao SA, PGE, PKO BP, PZU, GPW, Alior Bank, JSW i PKP Cargo. Doradzała także wielu polskim i międzynarodowym firmom w procesie fuzji i przejęć w tym Orange (wcześniej France Telecom) ), AXA, Electricite de France, BNP Paribas, Macquarie, Goldman Sachs. Zarządzała również komunikacją w wielu sytuacjach kryzysowyc. Prowadzi szkolenia z zarządzania kryzysowego. W 2013 roku członek Rady Etyki PR. Przez wiele lat była także jurorem w konkursie „Złote Spinacze” oraz „BAPRA Bright Awards”.

Ewa Król-Sawicka

Managing Partner, Human Signs

Z branżą PR związana od ponad 20 lat. Pracowała jako PR Director zarówno w Agencjach PR jak i po stronie Klienta. Od blisko 11 lat jest właścicielem Agencji Konkret PR. Od maja br. wspólnie z Waldemarem Leszczyńskim stworzyła markę Humans Signs, w której jest managing partnerem. Swoje doświadczenie w branży zdobywała realizując i tworząc strategie komunikacji dla wielu branż m.in. logistycznej, lifestylowej, zdrowotnej czy też w PR kryzysowym i Employer Brandingu. Miłośniczka nurkowania i nart biegowych oraz dobrej literatury. Prywatnie mama Neli i Igi.

Konrad Kruczkowski

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Członek Zarządu, Stowarzyszenie WIOSNA

Od 10 lat zajmuje się komunikacją: był dyrektorem kreatywnym agencji 1000ideas i dyrektorem artystycznym w OPCOM. Jako dyrektor artystyczny współtworzył komunikację m.in. dla: SKODY, Nivei, Chipsletten, Crunchips, Wydawnictwa Naukowego PWN i InPostu. Od listopada 2017 roku zarządzał działem komunikacji w Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Autor bloga haloziemia.pl, gdzie realizuje złożone projekty społeczne. Wydał dwie książki reporterskie: Halo Człowiek. Rozmowy o tym co ważne (2016) i Halo Tato. Reportaże o dobrym ojcostwie (2017). Za projekt „Halo Tato” otrzymał główną nagrodę w konkursie „Kampania Społeczna 2016”, a rok później Złotego Spinacza. Jest także laureatem Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej, nagród Blog Roku 2013, Blog Blogerów 2013 i Blog Roku 2013 w kategorii „Polityka, publicystyka i społeczeństwo” oraz Blog Forum Gdańsk Award dla Blogera Odpowiedzialnego Społecznie (2015, 2016). Wykładowca plenerów Film Spring Open organizowanych przez Sławomira Idziaka, gdzie wykłada film zaangażowany społecznie i prowadzi warsztaty o tworzeniu kampanii społecznych.

Olaf Krynicki

Dyrektor Komunikacji, Rzecznik Prasowy, Samsung Polska

Od początku kariery związany z rynkiem komunikacji marketingowej. Od niemal 10 lat rzecznik prasowy i dyrektor komunikacji w Samsung Electronics, gdzie z powodzeniem zrealizował kilkadziesiąt kampanii mających realny wpływ na pozycję marki w Polsce. Przewodniczący i członek jury w wielu branżowych konkursach.

Iwona Kubicz

Prezes Zarządu, Procontent Communication

Członek Rady Związku Firm Public Relations. Juror w wielu międzynarodowych konkursach PR takich jak: IPRA Golden World Awards, Stevie Awards, Magellan Awards. Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Koordynowała projekty public relations dla firm takich jak: Polpharma, Sanofi, Janssen, TEVA, Zentiva, Adamed, Fresenius Kabi oraz projekty wspierające rozwój R&D w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc działania PR z wielu obszarów komunikacji: od audytów i komunikacji wewnętrznej po kampanie CSR i zarządzanie komunikacją w kryzysie. Realizowała m.in. działania wspierające wizerunek marki dla takich firm jak: Honeywell, Resideo, markety OBI, HBO, Hallmark Channel, Disney Channel, Gaspol jak również organizacji branżowych np. Polskiej Platformy Technologicznej innowacyjnej Medycyny oraz Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa. Prowadziła również kampanie z zakresu komunikacji korporacyjnej dla: Energa Operator, PKP Energetyka i Saxo Bank. Obecnie realizuje również projekty edukacyjne skierowane do branży PR takie jak PR-ranki i wykłady na Uniwersytecie Warszawskim oraz program Firma Odpowiedzialna Technologicznie. Jest członkiem Rady Programowo Biznesowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Maciej Lasoń

Head of Communication East Europe, Board Member, Unilever

Ma prawie 20 letnie doświadczenie w branży public relations. Przez pierwsze 8 lat związany był z polskim oddziałem agencji Edelman, w której przeszedł „pełną” ścieżkę zawodową od Account Executive’a do Unit Directora. Po transferze na stronę korporacyjną przez 7 lat odpowiadał za komunikację marki Nike w Polsce, w tym za działania wokół Euro 2012 i reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od roku 2018 zarządza komunikacją korporacyjną firmy Unilever w regionie East Europe, w skład którego wchodzi 20 krajów, w tym m.in. Grecja, Węgry, Rumunia, Czechy, Słowacja oraz Polska i kraje bałtyckie.

Tomasz Lis

Managing Director, Havas PR

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w branży komunikacji marketingowej i PR, które gromadził m.in. jako dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Philipiak Milano, Managing Director w Ogilvy PR czy Dyrektor działu brand communications w On Board Ecco Network. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją oraz tworzeniu strategii komunikacji marek. Autor wielu kampanii nagradzanych w konkursach polskich i międzynarodowych.

Cyprian Maciejewski

Wiceprezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Strateg i rzecznik z kilkunastoletnim doświadczeniem – zarówno po stronie klienta jak i agencji. We władzach PSPR zasiada od 2019 r. Ponadto jest członkiem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Kieruje pracami Zespołu ds. Komunikacji i Edukacji w pionie komunalnym gdańskiego magistratu. Jest też niezależnym doradcą PR i szkoleniowcem. Specjalizuje się w komunikowaniu i budowaniu relacji z otoczeniem dla takich branż przemysłowych jak energetyka, gospodarka odpadami, budownictwo infrastrukturalne czy ciepłownictwo. Przygotowywał dla nich i wdrażał strategie oraz plany PR zewnętrznego, a także komunikacji kryzysowej. Obecnie realizuje projekty z m.in. z zakresu zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności administracji publicznej, gospodarki obiegu zamkniętego.

Łukasz Malczewski

Partner Zarządzający, d*fusion communication

Współtwórca agencji d*fusion communication. Jest odpowiedzialny za obsługę klientów i strategię rozwoju firmy. Jego obszarem zainteresowania są innowacje oraz ich wpływ na otoczenie społeczne i gospodarcze. Prowadził wykłady ze strategii komunikacji na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Politechnice Gdańskiej i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jego pasją jest muzyka i surfing.

Małgorzata Mejer

Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej

Absolwentka Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pierwsze lata kariery zawodowej spędziła jako nauczycielka. Doświadczenia biznesowe zaczęła zbierać w 1990 roku, podejmując prace szefa Biura Informacji Technicznej Kodak Ltd w Polsce. Od 1995 odpowiada za działania PR-owe Procter & Gamble w Polsce, a od 2011 w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego firmy. Jest współtwórcą programu marketing społecznego „Podaruj dzieciom słońce" i programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”. Jest członkiem Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Rady Uczelni Szkoły Głównej Handlowej. Związana z konkursem Złote Spinacze jako jurorka od jego początków.

Arkadiusz Mierzwa

Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska

Na obecnym stanowisku odpowiada za kształtowanie pozytywnego wizerunku lidera polskiej branży handlowej, relacje sieci Biedronka z mediami oraz politykę CSR. Wcześniej prowadzący i ekspert programu „Firmowe ewolucje”, emitowanego na antenie TVP1. W latach 2013-2016 dyrektor ds. komunikacji i PR nc+/CANAL+. Wcześniej, od 2008 r. do 2013 r., rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Dwukrotnie w tym okresie znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 jako reporter TVN24, a także TVN CNBC Biznes relacjonował wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, w tym Fora Ekonomiczne w szwajcarskim Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, American Studies Center oraz IESE Business School w Barcelonie.

Eliza Misiecka

Dyrektor, Genesis PR

Dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 500 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR profile. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Przemysław Mitraszewski

Managing Partner, Lighthouse

Ekspert w dziedzinie komunikacji. Od ponad 20 lat związany z branżą public relations. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Przewodniczący Rady Związku Firm PR. Pełni funkcję pełnomocnika Zarządu LPP. Jego kluczową kompetencją jest zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Zrealizował z powodzeniem blisko 500 projektów związanych z issue&crisis management. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji, komunikacji marki firmy rodzinnej i procesów M&A. Doradzał takim firmom jak LPP, PKN ORLEN, PZU, TEVA, T-Mobile. Prowadzi zajęcia z komunikacji na London School of PR, Uniwersytecie SWPS.

Robert Moreń

Chief Communications Officer, Grupa Assay oraz Wykładowca SWPS

Szef komunikacji w Grupie Assay, która pozyskuje prywatny kapitał by wspierać finansowo i merytorycznie polskie startupy – wycena jej 25 spółek portfelowych wynosi prawie 60 mln zł (lipiec 2021). Robert ma ponad 20-letnie doświadczenie w dziennikarstwie, public relations i komunikacji korporacyjnej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. W 1993 roku otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i German Marshall Fund za najlepszy debiut dziennikarski. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce, a także w USA Today. Pracował również jako reporter „Faktów" TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. W latach 2003-2013 był rzecznikiem prasowym, a następnie dyrektorem zarządzającym w Banku Pekao SA. Następnie był dyrektorem Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT, a w latach 2015-2016 – zastępcą globalnego szefa komunikacji firmy MoneyGram, odpowiedzialnym za region EMEAAP (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik). Przed objęciem stanowiska w Grupie Assay, był przez 3,5 roku szefem komunikacji i marketingu w Benefit Systems, lidera rynku pozapłacowych benefitów pracowniczych w Polsce (m.in. karta MultiSport), a także w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Grecji. Robert jest również wykładowcą na SWPS.

Anna Nawrocka-Tełewiak

Założyciel, Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube

Od ponad 10 lat związana jest z komunikacją marketingową i public relations. Odpowiedzialna była za kreowanie strategii dla uznanych polskich i międzynarodowych marek m.in. stojąc na czele działań komunikacyjnych jednej z największych grup mediowych w Polsce Grupy Onet.pl, pełniąc rolę jej rzecznika prasowego. Współtworzyła projekty nagrodzone i wyróżnione w konkursie branżowym PR (Złote Spinacze). Specjalizuje się w obszarze zarządzania marką oraz komunikacją konsumencką, a także wydarzeniami kulturalnymi, muzyką. Dziś jest niezależnym konsultantem w zakresie PR i komunikacji oraz mówcą, prowadząc własną firmę Creative Cube, działając na rzecz promocji kultury. Współzałożycielka Fundacji YOUNG ARTS, organizatora m.in. takich wydarzeń jak Young Arts Festival. Idea festiwalu redefiniuje pojęcie muzyki poważnej, sposobu jej prezentacji i pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Young Arts Festival już przy pierwszej edycji został doceniony zarówno przez widownię, jak i krytyków, a także zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie branży PR - Złote Spinacze 2016 wygrywając w kategorii Kultura i Media m.in. „Weekendem otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury – Wrocław 2016.

Wojciech Nowak

Senior Director Global Public Affairs, Region Europe, Novartis Group

Ekspert w zakresie komunikacji zewnętrznej, public affairs i polityki zdrowotnej. Posiada bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze publicznym, jak i w biznesie. Kompetencje w obszarze relacji zewnętrznych realizował na szczeblu krajowym (w tym w Ministerstwie Zdrowia i organizacji Pracodawcy RP) i międzynarodowym (m.in. w Komisji Europejskiej, Radzie Unii Europejskiej i Światowej Organizacji Zdrowia). Po stronie biznesowej – lider na strategicznych stanowiskach związanych z kształtowaniem relacji zewnętrznych w firmach farmaceutycznych (m.in. Public Affairs Director Europe Sandoz, Corporate Public Affairs Director Europe, Russia, Central Asia Novartis). Osiągnięcia i dorobek Wojciecha Nowaka w dziedzinie public affairs i CSR spotkały się z uznaniem międzynarodowych gremiów branżowych (Magellan Awards oraz nominacje do SABRE Awards). Absolwent nauk politycznych i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

Monika Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations, Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska

Od 24 lat związana z sektorem bankowym, od 20 lat z branżą PR. Obecnie dyrektor Departamentu Public Relations Banku Zachodniego WBK. Zarządza pracą Biura Prasowego, które dziennikarze ekonomiczni uznali za najlepsze bankowe biuro prasowe (Badanie ARC Rynek i Opinia 2016). Oprócz współpracy z mediami, nadzoruje działania z obszaru public policy, CSR oraz społeczne, a także projekty relacyjne i sponsoringowe. Pracowała m.in. w PKO BP, Banku BGŻ (obecnie BGŻ BNP Paribas), TUiR i TUnŻ WARTA, Kredyt Banku, a obecnie po fuzji w Banku Zachodnim WBK. Ma duże doświadczenie w strategicznym planowaniu działań wizerunkowych i kształtowaniu polityki informacyjnej instytucji finansowych. Zarządzała największymi projektami komunikacyjnymi w branży, w tym komunikacją fuzji Banku Zachodniego WBK z Kredyt Bankiem, rebrandingiem Kredyt Banku oraz TUiR WARTA i TUnŻ WARTA oraz wieloma działaniami z zakresu public affairs i komunikacji kryzysowej. Ma także doświadczenie w zarządzaniu komunikacją wewnętrzną. Wielokrotnie nagradzana jako Rzecznik Prasowy. Monika aktywnie działa w Zespole ds. PR Związku Banków Polskich. W ubr. Z okazji 25-lecia działania ZBP otrzymała medal M. Kopernika w uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego w Polsce. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, m.in. wykładała na Podyplomowym Studium Public Relations Akademii L. Koźmińskiego. Z wykształcenie ekonomistka, ukończyła Wydział Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Kolekcjonuje koncerty, kocha dobrą muzykę i uwielbia europejskie kino.

Michał Nowosielski

Założyciel BIGTHINKSKI

Michał Olbrychowski

Head of Cohn & Wolfe Polska

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w usługach doradczych, w tym w komunikacji, public relations i mediach. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wspiera swoich klientów w zarządzaniu reputacją i budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami. Przed podjęciem w pracy w Cohn & Wolfe był dyrektorem i liderem Communications Consulting w Deloitte, a wcześniej Dyrektorem Zarządzającym w jednej z największych sieciowych agencji PR w Polsce - Havas PR Warsaw. W przeszłości pracował jako analityk finansowy i redaktor serwisów finansowych. Jest trenerem, wykładowcą i jurorem w konkursach branżowych. W 2019 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations.

Anna Olszewska

Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji, KIR

Doświadczenie marketingowo-komunikacyjne zdobywała w firmach z branży FMCG, farmaceutycznej oraz finansowej (Danone, Wella, PepsiCo, Eli Lilly, GlaxoSmithKline, KIR). Specjalizuje się w marketingu strategicznym, komunikacji korporacyjnej i produktowej. Obecnie jest rzeczniczką KIR - technologicznego huba usług wspólnych dla sektora bankowego. Odpowiada za działania PR wspierające m.in. usługi zaufania (zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, podpis elektroniczny w chmurze mSzafir), rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe i obieg informacji w sektorze publicznym i prywatnym (split payment, e-paragon, Tarcza 3.0) oraz produkcyjne wdrażanie nowych technologii (blockchain – trwały nośnik).

Anna Orzech

Dyrektorka ds. Komunikacji, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Dyrektorka Komunikacji Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W Fundacji WOŚP zajmuje się kierowaniem działem komunikacji, tworzeniem społeczności i tym jak ułatwić wspieranie WOŚP za pomocą nowych technologii. #GirlBoss kolektywu Láska nebeská, gdzie współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 10 nagród w konkursie Złote Spinacze, 2 Złotych Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow.

Ewa Ostapczuk

PR Manager, Continental Opony Polska

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w branży marketingowej i public relations. W Continental Opony Polska odpowiada za komunikację produktów i usług, działania CSR oraz komunikację korporacyjną. Wcześniej jako Marketing Communications & PR Manager odpowiadała za kształtowanie strategii komunikacji marek należących do grupy Continental i realizowała kampanie, które budowały mocną pozycję marek w Polsce. W ramach działań CSR przez kilka lat prowadziła komunikację związaną z Mistrzostwami Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, których Continental był głównym partnerem. Na swoim koncie ma także wprowadzenie na Polski rynek globalnej marki sieci franczyzowej serwisów samochodowych BestDrive. Ukończyła studia wyższe na Wydziale Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu public relations na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest także dyplomowanym coachem.

Przemysław Pająk

CEO oraz właściciel, Grupa Spider’s Web

Założyciel Grupy Spider’s Web, do której należą: Spider’s Web, Rozrywka.blog, Autoblog, Bizblog oraz Bezprawnik. Media Grupy Spider’s Web odwiedzane są przez 7 milionów ludzi miesięcznie. Przez 10 lat pracował w marketingu w branży FMCG. W swojej karierze był też nauczycielem akademickim oraz specjalistą ds. PR. W wolnych chwilach grywa w koszykówkę.

Mirella Panek-Owsiańska

Członkini Zarządu, Fundacja Szkoła Liderów

Ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i komunikacji społecznej. Jedna z założycielek fundacji Kosmos dla Dziewczynek, wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i była członkini zarządu CSR Europe. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Stworzyła i koordynowała program „Demokracja bez kobiet to pół demokracji”, inicjatorka wielu grup i projektów dla kobiet. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, mentorka i trenerka. Członkini jury konkursów poświęconych komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO. Praktyczną wiedzę o PR politycznym i społecznym zdobywała jako stypendystka, m.in. w Anglii, Hiszpanii i USA.

Anna Papka

Public Policy Manager Operations, Amazon

W roli Public Policy Manager, Anna Papka odpowiada w Amazon za kwestie związane z regulacjami i relacjami z administracją publiczną. Ma wieloletnie doświadczenie w Public Relations, przede wszystkim w obszarze spraw korporacyjnych oraz zarządzania ryzykami reputacyjnymi. Od początku kariery związana z dużymi międzynarodowymi organizacjami, w tym Shell, British American Tobacco, Bank Pekao/UniCredit czy Jeronimo Martins Polska.

Barbara Paszkiewicz-Laskowska

Partnerka Zarządzająca, StrategyWise

Ekspertka w obszarze komunikacji strategicznej. Z branżą związana od 2004 roku: na początku jako doradczyni in-house, następnie w ramach agencyjnych struktur. Zrealizowała dziesiątki projektów z zakresu zarządzania komunikacją w kryzysie, issue management, public affairs, doradztwa regulacyjnego, community relations, a także komunikacji korporacyjnej. Współinicjatorka projektu wspierającego kobiety - rękodzielniczki w Kambodży. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz London School of Public Relations, posiada także dyplom Master of Business Administration (MBA-SGH). Prywatnie wielbicielka Azji, dzieląca prywatny czas między dalekie wyprawy na Wschód oraz praktykowanie Ashtanga Yoga i Romana’s Pilates w Warszawie.

Michał Pełczyński

Group Account Director, Weber Shandwick

Szef działu Technology & Automotive z 15-letnim doświadczeniem w branży PR. Specjalizacje: b2b, PR technologiczny i konsumencki, strategie PR i zarządzenie projektami, media relations, PA, budowanie wizerunku pracodawcy. Z powodzeniem zarządza projektami od koncepcji kreatywnej po realizację na poziomie lokalnym i międzynarodowym. Pracuje m.in. dla Ericsson, ExxonMobil, GEFCO, IBM, Michelin czy Philips. Posiada 7-letnie doświadczenie w budowaniu ogólnopolskich koalicji publiczno-prywatnych z udziałem instytucji rządowych, NGO oraz partnerów komercyjnych. Jego projekty zostały docenione przez jury European Excellence Awards oraz uznane najlepszą praktyką ExxonMobil Motorsport na świecie. Umiejętności zawodowe wspiera doświadczenie dziennikarskie.

Mariusz Pleban

CEO OneMulti

Właściciel i prezes OneMulti (wcześniej znaną jako Multi Communications i Multi Event), jednej z najdłużej działających agencji Public Relations w Polsce. Szef projektu analityczno-storytellingowego - InsightOut Lab. Specjalista zintegrowanej komunikacji marketingowej i PR. Przez wiele lat silnie zaangażowany w pracę w Związku Firm Public Relations. W organizacji przez wiele lat pełnił funkcje Wiceprezesa Zarządu i członka Rady Związku. Prowadził zajęcia w ramach kursu London School of Public Relations. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu content marketingu. Jest również prelegentem na branżowych kongresach. Z OneMulti, a tym samym z branżą PR i komunikacji marketingowej związany jest od 1997 roku. W tej firmie przechodził ścieżkę kariery od account managera poprzez partnera zarządzającego, aż do właściciela i prezesa w jednej osobie. Kierowana przez Mariusza Plebana firma zdobyła wiele prestiżowych nagród w swojej branży. Jako jedyna z polskich agencji PR należy do sieci niezależnych agencji Public Relations Global Network. Jest współtwórcą konkursu Złote Spinacze i jurorem od pierwszej edycji projektu.

Tomasz Podolak

Założyciel Grupy Linkleaders

Jest założycielem Linkleaders oraz ekspertem w obszarze komunikacji zintegrowanej dla usług biznesowych, nowoczesnych technologii i nieruchomości komercyjnych. Linkleaders to jedna z pierwszych w Polsce agencji PR i EB z mocną specjalizacją w sektorze usług dla biznesu oraz pionier usług marketingowego wsparcia rekrutacji i EB dla tego sektora. W latach 2009 – 2016 Tomasz był odpowiedzialny za kreowanie strategii komunikacyjnej ABSL. Jest obecnie doradcą zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych oraz partnerem w PropTech Foundation. Angażuje się w inicjatywy i projekty doradcze z pogranicza technologii i nieruchomości. Przed założeniem Linkleaders 11 lat temu zarządzał m.in. polską filią globalnej agencji PR Cohn&Wolfe. Linkleaders działa obecnie jako Grupa, w skład której wchodzi również agencja mówców i storytellerów Primespeakers.

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy, Nationale-Nederlanden

Odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, działania z zakresu Employer Brandingu, CSR’u oraz Public Affairs. Mocno związana z obszarem HR w ramach tematów dotyczących zarządzania zmianą, działań w zakresie budowania doświadczeń pracowników i projektowania rozwiązań, oraz spójności wizerunkowej marki NN, zarówno od strony marki pracodawcy, jak również marki konsumenckiej. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej i emerytalnej. Odpowiadała między innymi za kompleksowy projekt komunikacji PRowej wokół ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór, który został nagrodzony Złotym Spinaczem. Wcześniej odpowiadała za komunikację korporacyjną oraz relacje z mediami w branży FMCG w firmie Cadbury, której częścią była marka Wedel. Uczestniczyła w dużym projekcie przejęcia biznesu Wedla przez japońsko-koreańską firmę LOTTE. Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji finansowej, projektów społecznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Juror konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR i komunikacji. Autorka vlogów „O komunikacji Praktycznie”.

Katarzyna Przewęzikowska

Kierowniczka Zespołu ds. Relacji Zewnętrznych, Żabka

Absolwentka wydziału polonistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych „Manager marki” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 18 lat współpracuje z mediami w zakresie public relations, współpracowała m.in. z Allegro, MTP, Google. Współpracowała przy wielu projektach CSR-owych, Employer Brandingowych, marketingowych oraz online. Od 12 lat związana z firmą Żabka Polska, w której odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej oraz Biuro Prasowe. Dwukrotnie Członkini Rady Programowej MIXX Awards&Conference, laureatka nagrody „Kobieta Charyzmatyczna 2021”.

Łukasz Przybysz

Medioznawca, politolog oraz wykładowca, Uniwersytet Warszawski

Medioznawca, politolog, wykładowca i kierownik studiów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się public relations, etyką i edukacją PR, komunikacją polityczną i mediami. Wykłada w języku polskim i angielskim. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Pomysłodawca i współautor projektu „PR. Bez komentarza” oraz autor publikacji o stygmatyzacji public relations.

Elżbieta Radzka-Ferenc

Partner Zarządzający, Wiceprezes, Marketing & Communications Consultants

Absolwentka ILS na UW oraz marketingu i zarządzania na Polish Open University. Od 1996 roku związana zawodowo z marketingiem i komunikacją marketingową. Przez pierwszych 5 lat w Grupie McCann, gdzie przeszła ścieżkę zawodową od stanowiska Account Executive po Account Group Directora. Kolejnym etapem w jej karierze była Grupa Elektrim i stanowisko Marketing Managera w ramach struktur Elektrim Online. W 2003 roku wspólnie z Agnieszką Bajur założyła własną firmę – agencję Marketing & Communications Consultants. Jako Partner Zarządzający nadzoruje w niej pracę klientów głównie z sektora spożywczego i zdrowia, w tym branży piwowarskiej, tłuszczowej, mleczarskiej, ekologicznej, a także medycznej. Była liderem wielu kampanii, które zdobyły polskie i międzynarodowe nagrody: Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, Platinum i Silver Magellan czy Creative For Good. Głównym obszarem jest zawodowych zainteresowań jest zarządzanie marką oraz issue i crisis management. Prywatnie szczęśliwa mama dwójki dorastających nastolatków, podróżniczka, wielbicielka Azji, kryminałów Camilli Lackberg i literatury fantasy, zwierzolub i ekologiczny ogrodnik.

Izabella Rokicka

Dyrektor Komunikacji, Carrefour

Absolwentka Uniwersytetu w Sztokholmie i London School of Public Relations, obecnie Dyrektor Komunikacji w Carrefour. Pracowała w firmach wykonawczych takich jak NCC AB i Skanska, będąc odpowiedzialną za komunikację wewnętrzną, PR, obszar CSR oraz Public Affairs. Ostatnio związana z CEMEX, gdzie pełniła funkcje Dyrektora Komunikacji i Public Affairs Europa Centralna, Dyrektora Komunikacji i Marketingu, Dyrektora Komunikacji, Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju, a ostatnio Dyrektora Komunikacji i CSR Regionu Europa. Zakładała i przez 11 lat prowadziła działania Fundacji „Budujemy Przyszłość”. Laureatka nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” z 2015 roku, wybrana głosami internautów. (Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes” to pierwsze wyróżnienie w Polsce poświęcone w pełni docenieniu osób zaangażowanych na rzecz rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu.) Od wielu lat aktywnie angażuje się w promowanie idei dialogu społecznego, zrównoważonego rozwoju, promocję kobiet w branży oraz komunikację i współpracę z lokalnymi społecznościami. Inicjatorka dialogów z interesariuszami, odpowiedzialna za stworzenie 3 nagrodzonych główną nagrodą Raportów Zrównoważonego Rozwoju CEMEX Polska.

Małgorzata Rybak–Dowżyk

Corporate Communication Department Director, T-mobile

Od 20 lat związana z obszarem komunikacji. Od 2012 roku pełni funkcję Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej, w tym kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji, kreowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Responsibility) ściśle zintegrowanej ze strategią rozwoju biznesu. Jest inicjatorką niestandardowych projektów T-Mobile – m.in. akcji społecznej Pomoc Mierzona Kilometrami. Doskonale spełnia się w roli nowoczesnej kobiety biznesu, ale przede wszystkim jako matka trójki dzieci. Obdarzona wyjątkową energią, entuzjazmem do życia oraz rzadką zaletą – znajdowania rozwiązań tam, gdzie inni ich nie dostrzegają. Jej bogate doświadczenie zawodowe i życiowe pozwoliło na wypracowanie światopoglądu, który koncentruje się na ludziach, kreowaniu lepszej rzeczywistości i wytrwałości w dążeniach do swoich celów i marzeń. Dzięki swojemu pozytywnemu podejściu do życia i umiejętnością komunikatywnego zarządzania, skupia wokół siebie ludzi, których „zaraża” swoją pasją – na życie. Ulubione zwroty, które mówią o niej najwięcej: „uśmiech na Życie”, „odwróćmy myślenie” oraz „kryzys to nasza szansa, musimy go dobrze wykorzystać”.

Anita Ryng

Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail

Od stycznia 2021 r. Dyrektorka ds. Komunikacji w IKEA Retail, Polska. Do IKEA dołączyła trzy lata temu jako Public Affairs Manager w dziale komunikacji. Poprzednio pracowała w sektorze publicznym, zajmując się m.in. współpracą międzynarodową, funduszami unijnymi oraz prywatyzacją. Odpowiadała także za promocję Polski oraz wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy polsko-holenderskiej w Ambasadzie RP w Niderlandach. Jest absolwentką filologii germańskiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz podyplomowych studiów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie entuzjastka podróży, muzyki luzofońskiej oraz jazzu. Od czasu lockdownu wolontariuszka Polskiego Forum Migracyjnego, pomagająca dzieciom migrantów w nauce.

Agnieszka Rzepkowska

Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej, PZU

Komunikacją marketingową zawodowo zajmuje się od ponad 11 lat, wcześniej doświadczenie zdobywała w strukturach sprzedaży i zarządzania ofertą produktową. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Komunikacji Marketingowej w PZU, gdzie odpowiada za strategię komunikacji marki, działania ATL, BTL, content marketing, komunikację w mediach społecznościowych oraz planowanie i zakup mediów. Wcześniej jako Brand Manager odpowiadała za komunikację ATL marek TUI oraz Nationale - Nederlanden. Projekty, które realizowała i wspierała zdobywały nagrody w konkursach Effie Awards, Golden Arrow, Mobile Trend Awards, KTR. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku marketing i zarządzanie. Absolwentka The Chartered Institute of Marketing (Questus).

Paweł Sanowski

Prezes Zarządu, Instytut Monitorowania Mediów (IMM)

Prezes Instytutu Monitorowania Mediów, firmy dostarczającej już od przeszło 20 lat monitoring mediów i usługi analityczne wspomagające procesy komunikacji PR i marketingowej. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata oraz Członek Zarządu MediaTrust Romania. Pomysłodawca i współtwórca wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Przewodniczący Rady Nadzorczej Quercus TFI SA. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat analizy przekazów mediowych, między innymi w Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w London School of PR.

Dorota Sapija

Dyrektor Zarządzający, Omega Communication

Zuzanna Schӧn

Dyrektor Marketingu B2C Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Canon Polska

Ukończyła Marketing oraz Finanse i Bankowość w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Edukację kontynuowała na studiach podyplomowych SGH, Chartered Institute of Marketing oraz Business Strategy na Uniwersytecie La Verne w Kalifornii. Od początku pracy zawodowej związana z obszarami zarządzania projektami i produktami. Wiele lat zajmowała się opracowywaniem strategii rynkowych dla produktów i usług oraz pracą z międzynarodowymi zespołami nad optymalizacją działań marketingowych, komunikacyjnych czy portfolio produktowych. Od prawie 10 lat na stanowiskach regionalnych, odpowiadając za marketing produktowy zarówno na rynkach europejskich jak i na Bliskim Wschodzie oraz w USA. Obecnie odpowiada za Marketing B2C oraz eCommerce w Europie Centralnej w firmie Canon.

Magdalena Soroczyńska

Dziennikarz, Media i Marketing Polska

Posiada wieloletnie doświadczenie dziennikarskie. Od kilkunastu lat związana z branżowym tytułem „Media i Marketing Polska". Specjalizuje się w dziedzinie prasa, PR oraz FMCG. Ponad cztery lata zajmowała się komunikacją wewnętrzną jednego z polskich banków. Z wykształcenia ekonomistka.

Sebastian Stępak

CEO MSL

Posiada ponad 15 lat doświadczenia w branży. Od zawsze w agencji. Od 2013 roku zarządzał Publicis Consultants. Pod koniec 2015 roku powrócił do MSLGROUP i objął stanowisko dyrektora zarządzającego. Posiada jedno z ciekawszych spojrzeń na branżę PR. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na realizację wyników biznesowych. Był jurorem na wielu konkursach, m.in. Cannes Lions, SABRE, Young Creative. Prywatnie pasjonat Saabów, które samodzielnie remontuje.

Justyna Szafraniec

Head of Communication, Grupa Generali Polska

Od lutego 2016 roku zarządza komunikacją w czterech spółkach Generali Polska, do których od listopada 2018 roku dołączyła Concordia. Od października 2011 r. odpowiadała za komunikacje podczas wprowadzania na polski rynek nowego ubezpieczyciela – Proamy, która obecnie jest również marką należącą do Generali. Wcześniej Szafraniec pełniła funkcję wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA, gdzie odpowiedzialna była za marketing i wsparcie sprzedaży. Justyna Szafraniec uczestniczyła we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Zajmowała również stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Przez wiele lat była związana z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA jako dyrektor Biura PR Banku. Wcześniej była PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA.

Grzegorz Szczepański

CEO Hill + Knowlton Strategies Poland

Z branżą public relations związany od 25 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (przejętej przez Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”). Członek Rady Ekspertów THINKTHANK.

Maja Szewczyk

Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej, Kaufland Polska

Od 2015 r. związana zawodowo z firmą Kaufland Polska, gdzie od 2020 r. pełni funkcję dyrektora Działu Komunikacji Korporacyjnej. Odpowiada za realizację strategii PR-owej, komunikację wewnętrzną oraz społeczną odpowiedzialność biznesu. Do swoich sukcesów zalicza m.in. stworzenie cyklicznego magazynu dla pracowników oraz przygotowanie pierwszego raportu niefinansowego sieci Kaufland wg międzynarodowego standardu GRI. Zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym szczególnie bliska jest jej tematyka ograniczenia zużycia plastiku oraz zdrowego odżywiania. Absolwentka Instytutu Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z zakresu komunikacji korporacyjnej i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Cezary Szymanek

Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” oraz Redaktor Naczelny rp.pl

Dziennikarz biznesowy, Redaktor Naczelny portalu rzeczpospolita.pl. Wcześniej szefował Bloomberg Businessweek Polska i Magazynowi Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor. Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz „Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.

Katarzyna Terej

Partner Zarządzający, TBT i Wspólnicy

Ekspert i doradca ds. komunikacji i Public Affairs. Od 25 lat nadzoruje międzynarodowe projekty komunikacyjne i business-to-business, posiada szerokie doświadczenie w doradztwie kryzysowym i w prowadzeniu relacji z interesariuszami. Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowała na Wydziale Zarządzania UW oraz na podyplomowych studiach Public Relations w SGH/University Minnesota, posiada tytuł Master of Business and Administration (MBA), specjalizacja International Marketing, otrzymany w WSHiFM/ Erasmus University Rotterdam, University of Durham. Posiada certyfikat Ministerstwa Skarbu dla członków rad nadzorczych, jest mediatorem Fundacji Rozwoju Mediacji. Wieloletnia jurorka międzynarodowego konkursu International Business Stevie Awards. Członkini i jurorka International Public Relations Association.

Sebastian Tołwiński

Regionalny Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, UPFIELD

20 lat w branży. Kompetencje w zakresie public affairs, komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej, relacji z mediami, zarządzania komunikacją w kryzysie i CSR zdobył w międzynarodowych firmach m.in. Ferrero, Grupa Żywiec, Upfield, MetroGroup oraz agencjach MMD Corporate, Public Affairs & Public Relations, Gravis PR. Wiele lat pracował na rzecz silnych i aktywnych marek, takich jak: Kinder, Nutella, Tic Tac, Raffaello, Heineken, Żywiec, Desperados, Warka, Rama, Flora, Proaktiv, Delma, Violife. Realizował także działania issue management w obszarze alkoholu, cukru i tłuszczu w środowisku rosnących wyzwań legislacyjnych, rynkowych i zdrowotnych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada obszerne doświadczenie w branży FMCG, również jako członek rady nadzorczej Federacji Producentów Żywności, bezpośredni członek Konfederacji Lewiatan i Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych – Polbisco. Efektywnie współpracuje zarówno z organizacjami paneuropejskimi, europosłami i ambasadami państw trzecich jak i lokalnymi partnerami społecznymi. Współtwórca Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego i późniejszy lider zespołu zajmującego się aspektami zdrowotnymi. Promotor diety fleksitariańskiej i obrońca roślinnych alternatyw mięsa i nabiału (poprawki 165 i 171 do Rozporządzenia KE 1308/2013). Ukończył Lingwistykę Stosowaną na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także Podyplomowe Studium Mediów i Komunikacji Społecznej PAN. Tłumacz przysięgły języka angielskiego. Wieloletni członek Press Club Polska. Laureat konkursów w obszarze PR i komunikacji korporacyjnej.

Hanna Waśko

CEO oraz właściciel Big Picture

Jest strategiem. Od 15 lat w branży PR. Jej autorskie programy wielokrotnie wyróżniano nagrodą Złotych Spinaczy, KTR, Effie. Łączy doświadczenie z sektora biznesowego z wieloletnim doświadczeniem w sektorze publicznym i NGO - specjalizuje się w obszarze public affairs i komunikacji społecznej, doradztwie kryzysowym, a także wizerunku osób publicznych. Jest tam, gdzie biznes trzeba mądrze połączyć z dobrem publicznym. Odpowiadała za strategię PR m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich, Program Studiów o Współczesnej Polsce na Uniwersytecie Oksfordzkim finansowany przez dr Leszka Czarneckiego, Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk, projekty filantropijne Jerzego Staraka. Tworzy strategie zaangażowania największych firm i marek – Coca-Coli, Mondelez, Polpharmy, Roche czy Henkel. W zarządzie ZFPR działa na rzecz aktywnego włączania ekspertów komunikacji w projekty pro bono, czyli dzielenie się wiedzą, za darmo, z tymi, którzy jej potrzebują. W ramach praktyki Big Picture konsultuje pro bono działanie licznych organizacji pozarządowych - aktywnie wspiera NGOs promujące aktywność obywatelską i przeciwdziałanie mowie nienawiści. Współzałożycielka Fundacji Projekt: Polska, członkini zarządów Fundacji Oxford Noble, a także Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Przyjaciel Forum Dialogu, stypendystka American Jewish Committee i Hansard Society. Wrocławianka, absolwentka nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz London School of Economics.

Mariusz Wawer

Head of Governmental Relations & Sustainability 3M Poland & East Europe Region

Zarządza obszarem Governmental Relations oraz Sustainability dla wszystkich spółek 3M w Polsce oraz krajach Europy Centralnej. Reprezentuje 3M w kontaktach z kluczowymi interesariuszami na poziomie lokalnym i ogólnokrajowym. Przed rozpoczęciem kariery w 3M pracował m.in. w Deloitte oraz Havas PR, gdzie przez ponad 15 lat doradzał polskim i międzynarodowym markom w zakresie komunikacji korporacyjnej, zrównoważonego rozwoju, konsultacji społecznych oraz Public Affairs. Swoja karierę zaczynał jako dziennikarz w Gazecie Wyborczej i Pulsie Biznesu. Wykładowca na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego.

Anna Wiśniewska

Marketing and Communications Director, Skanska

Dyrektor ds. marketingu i komunikacji w biurowej spółce Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej. Kieruje zespołami ekspertów w całej jednostce biznesowej, tj. w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech. Anna Wiśniewska dołączyła do Skanska w 2011 roku i wkrótce zaczęła zarządzać zespołem marketingu i komunikacji – najpierw w Polsce, a następnie na poziomie regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Poza koordynacją wszystkich działań w tym zakresie zajmowała się też wprowadzeniem do organizacji i na rynek nowych konceptów: Workplaces by Skanska i Futureproof Workplaces by Skanska. Opracowała także strategię marketingową Futureproof i stworzyła standard produktu Scandinavian Lobby Guidelines dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Polbank EFG oraz redakcji TVN24. Jest absolwentką wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz stypendystką programu wymiany w ramach umowy bilateralnej z Northeastern Illinois University, USA.

Alicja Wysocka-Świtała

Partner Zarządzający, Clue PR

Współwłaścicielka i partnerka zarządzająca agencji Clue PR. Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją lokalnych i globalnych marek z obszaru technologii, FMCG oraz kampaniami CSR. Zdobywała doświadczenie w agencjach sieciowych w Warszawie i Nowym Jorku, ma na koncie nagrody SABRE, Magellan Awards, Excellence Awards i KTR. Absolwentka dziennikarstwa na UW, studiowała amerykanistykę na UW i w Oslo. Prowadzi zajęcia z PR w Collegium Civitas. Zasiada w jury Stevie Awards i Young Creatives oraz w Radzie Związku Firm Public Relations. Regularnie publikuje w gazeta.pl i Vogue, w tym w weekend.gazeta.pl prowadzi rubrykę na temat trendów w social mediach.

Jan Zając

Prezes Zarządu, Sotrender

Przedsiębiorca, badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.

Agata Zeman

Managing Director, 24/7Communication

Od 10 lat rozwija biznes oraz buduje ekspertyzę sektorową, obsługując klientów z branży farmaceutycznej, energetycznej, spożywczej i nowych technologii. Jest ekspertką w zarządzaniu reputacją. Odpowiada za wprowadzenie nowych rozwiązań produkcyjno – digitalowych do oferty agencji. Przed dołączeniem do firmy zdobywała wiedzę w zakresie lobbingu i PA w Komisji Europejskiej, agencjach PR w Paryżu oraz Singapurze, Ministerstwie Sportu i Turystyki, w rezultacie zbudowała dedykowany dział PA w firmie. Pod jej skrzydłami agencja sięgała kilkunastokrotnie po najważniejsze nagrody branżowe oraz została uznana w 2019 roku za „najbardziej innowacyjną agencję PR w Polsce” (wg. M&M).

Katarzyna Życińska

Prezes Zarządu, 38 Content Communication

Prezes zarządu oraz twórczyni 38PR & Content Communication. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży mediowej i marketingowej zdobyte m.in. w Grupie Starcom MediaVest, EuroZet oraz firmie FERAX.