Jury

Grzegorz Szczepański
Przewodniczący Jury
CEO Hill+Knowlton Strategies Poland
Z branżą public relations związany od 30 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates, której był twórcą i prezesem do chwili przejęcia przez Edelman PR Worldwide. Przed objęciem stanowiska prezesa zarządu H+K Strategies przez 10 lat pełnił funkcje dyrektora ds. korporacyjnych kolejno w Banku Pekao SA, Providencie i Grupie Żywiec. Inicjator i wieloletni prezes Związku Firm Public Relations. Laureat wyróżnień branżowych m.in.: PRO PR Globe Award 2020, Gwiazda PR 2021 i ADMan Press 2021. W październiku br. obejmie funkcję Prezydenta ICCO, największej na świecie organizacji branżowej skupiającej ponad 3000 firm PR z 81 krajów świata.

Agnieszka Bacińska
Prezeska Zarządu, Walk PR
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze strategicznego doradztwa wizerunkowego, zdobywane m.in w Grupie Walk, z którą związana jest od 2008 r., jako CEO Walk PR od 2017 r. Z wykształcenia języko- i kulturoznawczyni. Jurorka konkursów: Cannes Lions, Lisbon Ad Festival, Young Creatives oraz Złote Spinacze. Ekspertka See&Say. Członkini Rady Sektorowej Komunikacji Marketingowej oraz Rady Programowej United Nations Global Compact.

Ewa Bałdyga
Wiceprezes Zarządu, SEC Newgate Polska
Od 2005 r. jest Wiceprezesem Zarządu Martis CONSULTING – obecnie SEC Newgate Polska. Zbudowała zespół profesjonalistów, który dynamicznie się powiększa, pozyskując kolejne projekty do współpracy. W portfolio agencji znajdują się największe przedsiębiorstwa, prywatne oraz spółki Skarbu Państwa. Od 2008 r. Martis CONSULTING należy do ZFPR, a od 2016 r. jest częścią globalnej sieci SEC Newgate. W latach 2016-2019 była prezesem Warszawskiej Fabryki Platerów HEFRA, najstarszej i dzisiaj jedynej polskiej fabryki srebrnych i platerowanych sztućców. Absolwentka SGH w Warszawie, kierunków Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość. W latach 1999-2005 była dziennikarką Gazety Giełdy PARKIET. Otrzymała nominację do nagrody im. E. Kwiatkowskiego, przyznawanej za wybitne zasługi dla rozwoju stosunków gospodarczych między RP a Polonią po 1989 r. Finalistka pierwszej edycji konkursu Bizneswoman Roku 2008. Trzykrotnie nominowana w konkursie PRotony. Poza działalnością zawodową prowadzi działania edukacyjne, dzięki którym powstały pierwsze studia podyplomowe z Relacji Inwestorskich i Komunikacji Finansowej w SGH oraz Akademia CSR, cykl konferencji dla MSP.

Klara Banaszewska
Dyrektor Generalna, Grayling Poland
Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych strategii komunikacji w obszarach Public Affairs, komunikacji korporacyjnej i zarządzania sytuacjami kryzysowymi w różnorodnych branżach obejmujących m.in. przemysł, energetykę oraz sektor finansowy. Jako Dyrektor Generalna Grayling Poland pełni rolę doradcy prezesów i członków zarządu, opracowując strategie w zakresie kształtowania wizerunku, zarządzania kryzysowego i komunikacji zmiany dla czołowych krajowych i międzynarodowych firm i instytucji. Klara jest również członkiem Rady Programowej Leadership Academy for Poland - kompleksowego programu rozwoju polskich liderów i dobrego przywództwa dla Polski zainicjowanego przez profesora Cezarego Wójcika oraz członkinią Rady think- tanku Social Impact Alliance for CEE.

Joanna Bekker
Zastępca Dyrektora Zarządzającego, Polityka Insight
Jest zastępcą dyrektora zarządzającego Polityki Insight. W latach 2016-2018 kierowała działem rozwoju biznesu firmy. W latach 2008-2016 pracowała w Parlamencie Europejskim, m.in. jako rzecznik prasowy i doradca ds. komunikacji Grupy Europejskiej Partii Ludowej (EPL). W 2009 r. organizowała Kongres EPL w Warszawie, a w 2014 r. odpowiadała za kampanię wyborczą do Parlamentu Europejskiego jednego z kandydatów. W latach 2014-2016 była doradcą politycznym i komunikacji oraz szefową gabinetu wiceprzewodniczącego Europejskiej Partii Ludowej i jej grupy politycznej w PE. Ukończyła Stosunki Międzynarodowe na specjalizacji z Unii Europejskiej w Collegium Civitas w Warszawie, gdzie później wykładała wstęp do Integracji Europejskiej.

Marcin Bodio
Policy & External Relations Lead, MSD Polska
Odpowiada za kształtowanie wizerunku firmy, budowanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi, komunikacje wewnętrzną i zewnętrzną oraz wsparcie projektów biznesowych. Absolwent Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie także obronił tytuł doktora nauk społecznych. Ukończył studia Executive MBA w Frankfurt School of Finance and Management oraz liczne kursy uzupełniające w Londynie, Moskwie i Nijmegen. Przed dołączeniem do branży biofarmaceutycznej, był związany z szeroko rozumianym sektorem energii i IT, gdzie odpowiadał za relacje zewnętrzne, komunikację i projekty strategiczne. Współtworzył, a następnie przez wiele lat zarządzał pierwszą branżową organizacją reprezentującą firmy sektora energii z Europy Centralnej na forum Unii Europejskiej. Członek Zarządu Fundacji MSD Chrońmy Zdrowie.

Stefan Bogucki
Senior Communications Manager w Polsce i CEE, Revolut
Dołączył do Revolut 1 czerwca 2018 r. Odpowiada za działania komunikacyjne związane z wejściem i rozwojem Revolut na rynku polskim oraz budowę marek Revolut Bank, Revolut Business, Revolut Junior w Polsce i w krajach regionu CEE. Posiada 15 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut był konsultantem PR w Partner of Promotion (5 lat), Grayling (5 lat) i Hill+Knowlton Strategies (2 lata). Jego doświadczenie obejmuje wprowadzanie na rynek nowych marek i usług, tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE/SEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, komunikowanie transakcji fuzji i przejęć.

Danuta Breguła
Digital Strategist, Konsulting, ex-newonce.media
Strateżka biznesu i komunikacji marek, pionierka wprowadzania płatnych subskrypcji mediów informacyjnych i lifestyle’owych w Polsce. Doradza rozwijającym się w digitalu markom medialnym i e-commerce oraz międzynarodowym organizacjom branżowym. Ostatnio dyrektorka strategii rozwoju biznesu digital i członkini zarządu grupy medialnej newonce. Wcześniej liderka transformacji cyfrowej Wyborcza.pl, odpowiedzialna za rozwój subskrypcji cyfrowych, zespołów redakcyjnych i digital marketingu. Absolwentka m.in. Leadership Academy for Poland w Center for Leadership, Leadership Academy for Women in Digital Media w Poynter Institute i Szkoły Strategii Marki SAR.

Magdalena Brzezińska
Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec
Z branżą public relations związana od 19 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 w Zespole Zarządzającym firmy. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR - Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Sebastian Bykowski
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Zarządza agencją PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wiodącą firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem w zakresie wsparcia działań public relations, marketingu i social media; nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Home&Market dla 9. najbardziej dynamicznie rozwijającej się firmy w kraju w 2002 roku. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące i analizujące media z całego świata. Juror komisji konkursowej nagród marketingu sportowego DeMeS, Aktywne Miasto, Krzystały PR oraz PR Wings. Inwestor i członek rad nadzorczych w firmach z branży internetowej i e-commmerce, doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Studiował w Niemczech i Francji w ramach realizacji międzynarodowego projektu związanego z budowaniem kompetencji nowoczesnego menadżera i inżyniera zarządzania. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną MEDIA NAVIGATOR zajmującą się nowoczesnym raportowaniem w sponsoringu i media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań komunikacyjnych. Uhonorowany wieloma nagrodami w tym m.in. przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations a także Stowarzyszenia Public Relations dla budowniczego branży PR w Polsce. Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem w tym wykorzystaniu informacji w biznesie i budowaniu przewagi konkurencyjnej, monitoringiem mediów i analizą efektywności działań komunikacyjnych oraz zmianami na rynku mediów na wielu czołowych uniwersytetach i uczelniach wyższych w całej Polsce, studiach MBA a także konferencjach i warsztatach biznesowych. Autor artykułów, opracowań i publikacji naukowych z dziedziny komunikacji marketingowej i społecznej.

Aleksandra Chalimoniuk
Dyrektor PR, OTCF
Czynnie zajmuje się kreowaniem wizerunku marek i przedsiębiorstw. Pełni funkcję dyrektora PR w OTCF, odpowiada także za prowadzenie działań Fundacji 4F Pomaga. Doceniana i nagradzana za swój profesjonalizm i zaangażowanie w branży. Doskonale czuje specyfikę mediów i ich potrzeby. Jako PR-owiec odpowiadała za komunikację i reputację największych graczy na polskim i międzynarodowym rynku m.in. Sokołów S.A., JYSK czy Sklepy Komfort. Dziś, jako PR Director w OTCF, współtworzy i realizuje strategię komunikacyjną grupy.

Dorota Ciszek
Ekspert Sektorowy, Brand Communications, On Board Think Kong
Od 20 lat związana z branżą public relations, doradza klientom z branży FMCG, mediów i kultury. Jest współautorką wielu kampanii m.in. „Zdrowe Zatoki” dla marki Ibuprom Zatoki, „Dobra Przyjemność Każdego Dnia” dla marki Algida – Unilever i koncepcji Modern Gentelman dla Smirnoff Black/ Diageo. Dla marki Kropla Beskidu realizowała brand dokument „Ostoja” w reżyserii Wojciecha Szumowskiego. Dla klientów z sektora mediów koordynowała projekty dla HBO, Disney Channel, Disney XD, National Geographic Channel, FOX Life, Comedy Central i Canal+. Była również odpowiedzialna za opracowanie strategii a także wdrożenie komunikacji nowych kanałów: Crime & Investigation i HISTORY. Prywatnie zafascynowana światem filmu i teatru. Ukończyła seminarium producenckie w Ośrodku Szkolenia i Rozwoju Akademii Telewizyjnej Telewizji Polskiej, warsztaty fotograficzne Akademii Leica Gallery Warszawa i Jacka Poremby "Mastreclass - Portret i świat" oraz warsztaty Studio Foto JCC z Mikołajem Grynbergiem. Plastyczne pasje realizuje współpracując z Teatrem Studio im. St. I. Witkiewicza.

Anna Cywińska
Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji Grupa spółek Danone (Danone, Nutricia, Żywiec Zdrój), Prezes Fundacji Nutricia
Dyrektor komunikacji z niemal 20-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz zarządzaniu marką. Przygotowywała i realizowała liczne strategie komunikacji i budowania wizerunku spółek z branży farmaceutycznej oraz FMCG na rynku polskim i międzynarodowym. W latach 2015 -2019 pełniła funkcję dyrektora ds. komunikacji na CEE oraz członka zarządu w Nutricii Medycznej. Wprowadzała kategorię żywienia medycznego na rynku polskim i rosyjskim, zarządzała sytuacjami kryzysowymi w Polsce, na Ukrainie i Krajach bałtyckich. Budowała zaangażowanie firmy w obszarze CSR oraz odpowiadała za kompleksową komunikację wewnętrzną w 14 krajach. W 2019 nominowana na stanowisko Prezesa Fundacji Nutricia, a od 2021 pełni funkcję Dyrektora Działu Korporacyjnego i Komunikacji dla wszystkich spółek Grupy Danone w Polsce (Danone, Nutricia, Żywiec Zdrój).

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Redaktorka prowadząca, Wirtualne Media
Od 2017 roku dba o dostarczanie najświeższych wiadomości o PR i komunikacji marketingowej w największym serwisie branżowym w Polsce - Wirtualnemedia.pl. Jako redaktorka prowadząca dba o wzrost portalu, jego kanały w mediach społecznościowych i komunikację wewnętrzną w redakcji. Zanim zaczęła pracę w dziennikarstwie specjalistycznym, zdobywała doświadczenie w topowych agencjach PR i reklamowych w kraju (m.in. Havas PR Warsaw, 180heartbeats + JUNG v. MATT). Absolwentka filologii polskiej oraz dziennikarstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

Anna Deręgowska-Watza
CEO Planet Partners
Fascynatka technologii i analityki. Specjalizuje się w kampaniach komunikacyjnych firm technologicznych i przemysłowych sektora B2B, analityce działań komunikacyjnych i budowaniu strategii. Przez ponad 15 lat pracowała m.in. dla takich marek jak Axis Communications, Thomas Lloyd, Future Processing, InnoEnergy, HID Global. Odpowiadała za komunikację kryzysową takich marek jak Flying Tiger, czy Terma Bania. Koordynowała projekty w Polsce i zagranicą (m.in. projekt Power Up! Realizowany równolegle w 23 krajach). Prywatnie – wielbicielka czarnej herbaty, Nowego Yorku i fanka Gwiezdnych Wojen.

Natalia Długosz
Marketing & Communications Manager Eastern Europe & EMEA, Resideo
Odpowiada za strategię, marketing i komunikację w koncernach międzynarodowych, wprowadzając produkty na rynek, prowadząc kampanie znacząco zwiększające sprzedaż, rozpoznawalność marek, a także zdobywające międzynarodowe nagrody (Spotlights w 2020 i 2016, Stevie w 2022 i 2016, 2 Magellany w 2010). Nagrodzona tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2019 w kategorii „Master of International Marketing”. Obecnie, Długosz wspiera obszar EMEA z fokusem na krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Bułgaria, Czechy, Polska, Rumunia, Słowacja, Ukraina i Węgry) w globalnej firmie Resideo. Poprzednio, od lutego 2013, Marketing & Communications Manager Eastern Europe w koncernie Honeywell (100 Fortune). Wcześniej, od listopada 2009, odpowiadała za działania marketingowe na rynku polskim dla marki Devi w Danfoss. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz podyplomowych studiów: zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, business english w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i psychologii biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego. Od października 2022 studentka studiów podyplomowych z obszaru coachingu na Akademii Leona Koźmińskiego.

Joanna Drabent
CEO, Prowly
Doświadczenie zawodowe w PR zdobywała po wszystkich stronach barykady - od pracy w agencji, przez budowę działu komunikacji wewnątrz firmy, po kilkuletnią przygodę z własną agencją, która specjalizowała się w obsłudze klientów z branży nowych technologii. Od 6 lat, jako współzałożycielka i CEO, rozwija firmę Prowly, która oferuje narzędzie online wspierające działania Public Relations w firmach i agencjach. Z pomocą platformy Prowly swoimi działaniami zarządza już kilka tysięcy PR-owców z całego świata. Wyróżniona przez magazyn Forbes jako jedna z TOP100 founderek startupów w Europie, uczestniczka programu EY Entrepreneurial Winning Women 2018.

Agnieszka Durlik
Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej. Odpowiedzialna za relacje z mediami i wzmacnianie marki Krajowej Izby Gospodarczej. Od wielu lat ekspert organizacji samorządowych przedsiębiorców specjalizujący się w rzecznictwie interesów w tematyce gospodarczej i prawnej związanej z zasadami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, jak również tematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, przeciwdziałania korupcji.

Agnieszka Durska
Menedżer komunikacji i edukacji, Polska Izba Ubezpieczeń
Z wykształcenia politolog i specjalista ds. stosunków międzynarodowych, wieloletni praktyk komunikacji, specjalistka ds. public relations z ponad 20-letnim doświadczeniem, zarówno po stronie agencji jak i klientów. Wykładowca akademicki, autorka tekstów. Specjalistka ds. mediów społecznościowych oraz content i influencer marketingu. W Polskiej Izbie Ubezpieczeń jest odpowiedzialna m.in. za strategię komunikacji, komunikację w mediach społecznościowych, prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych oraz relacje ze społecznością. Założycielka i redaktorka blogów PIU. Pomysłodawczyni kampanii #niezaklinaj, za którą PIU dostała „Złoty Spinacz” oraz nominację w European Excellence Awards w 2019 r.

Magdalena Dziak-Woyda
Director, FleishmanHillard
Z branżą marketingową i komunikacyjną związana jest od 18 lat. Do zespołu FleishmanHillard dołączyła w 2011 roku, zbierając wcześniej doświadczenie w lokalnych i międzynarodowych agencjach PR oraz reklamowych. Obecnie specjalizuje się w komunikacji konsumenckiej i technologicznej. Wcześniej współpracowała z firmami z obszaru służby zdrowia i instytucjami rządowymi. Jest fanką FCBarcelony, a jej pasja do piłki zaowocowała wieloletnią współpracą pro bono z Fundacją Nadzieja na Mundial, organizatorem min. Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. W pracy ceni sobie kreatywne podejście, ale nie oderwane od klienckiej rzeczywistości. Szczególne znaczenie nadaje etyce słowa, pozwalającym powstrzymać pogłębiającą się pauperyzację języka, stosowane w nim wykluczenia i dyskryminacje.

Agnieszka Dziedzic
Managing Partner, Weber Shandwick
PR-em zajmuje się od 1994 r. Przez blisko 20 lat kierowała firmą, która przekształciła się w polski oddział Hill and Knowlton, a od 2016 roku stoi na czele Weber Shandwick Polska. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym i komunikacji kryzysowej. Współtworzyła i nadzorowała dziesiątki kampanii dla klientów z różnych sektorów: ochrony zdrowia, transportu, energetyki, przemysłu spożywczego, branży retail i wielu innych. Przez wiele lat była wykładowcą PR w Studium Podyplomowym Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowcą London School of PR. Jej ambicją było zawsze, aby dostarczać klientom usługi na najwyższym światowym poziomie i aby kampanie realizowane przez kierowane przez nią zespoły miały istotny wpływ na rzeczywistość, w której żyjemy.

Michał Fura
Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, Grupa Play
Odpowiada za komunikację korporacyjną Grupy Play. Wcześniej kierował komunikacją korporacyjną i Public Policy oraz komunikacją wewnętrzną UPC w Polsce i regionie CEE, pełniąc również rolę rzecznika prasowego spółki. Członek zarządu Fundacji Digital Poland odpowiedzialny za komunikację i marketing. Wcześniej dziennikarz, m.in. Dziennika Gazety Prawnej. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego.

Ilona Gajewska
PR & Communication Executive Manager, Grupa Selena
Pracuje w Grupie Kapitałowej Selena na stanowisku PR & Communication Executive Manager. Przed rozpoczęciem pracy w Selenie odpowiadała za komunikację korporacyjną w firmie 3M. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu efektywnych strategii PR, realizowaniu działań komunikacyjnych oraz współtworzeniu kompleksowych projektów w kraju i za granicą. Zajmuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji marketingowej, public relations, public affairs, CSR oraz organizacją wydarzeń specjalnych. W pracy zawodowej stawia przede wszystkim na kreatywność, umiejętność rozmowy z ludźmi oraz śledzenie trendów. Jak zostałam PR-owcem? Dzięki grupie U2… . Miałam szczęście pracować jako tłumacz w międzynarodowym zespole organizującym ich pierwszy koncert w Polsce. Wtedy podpatrzyłam, jak świetnie działa menedżer grupy. Szukając swojej drogi zawodowej - znalazłam PR. A muzyka U2 towarzyszy mi na co dzień.

Zbigniew Gajewski
Partner, THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
Partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK. Niezależny doradca w zakresie komunikacji społecznej, nowych technologii i ich wpływu na biznes i społeczeństwo. Autor wielu raportów i publikacji nt. sztucznej inteligencji. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy, dziennikarz, redaktor i wydawca. Współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine, był dyrektorem wydawniczym czasopism Pani, Uroda, Kobieta i Życie. W latach 2006-2017 współpracował z Konfederacją Lewiatan, gdzie był dyrektorem komunikacji i zastępcą dyrektora generalnego. Jest współinicjatorem Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie i w latach 2011-2016 był jego dyrektorem. Laureat nagród branżowych (z zespołem): Proton, Złoty Spinacz, Złota EFFIE. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej i przemian współczesnego kapitalizmu. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Ewelina Głocka
PR & Communications Manager, MAX Premium Burgers
Z branżą PR i komunikacji związaną od ponad 10 lat. Aktualnie zajmuje się komunikacją w szwedzkiej firmie Max Premium Burgers. Przez ostatnie 4 lata, jako Regional PR Manager odpowiadała za Product PR w regionalnym zespole Huawei, koordynując prace na 23 rynkach regionu CEE&Nordics. Posiada wieloletnie doświadczenie w kategorii FMCG, odpowiadając za kampanie reklamowe i PR dla marek z portfolio P&G, takich jak Gillette, Gillette Venus, czy Old Spice. Jej projekty były wielokrotnie nagradzane i wyróżniane w branżowych konkursach, a ostatni zintegrowany projekt „Huawei Facing Emotions”, realizowany w Regionie CEE&Nordics zdobył nagrody KTR w kategorii PR i Digital, Clio, Golden Drum, a także znalazł się na short liście Cannes Lions.

Justyna Gościńska-Bociong
Dyrektor Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover
Posiada 15 lat doświadczenia w branży komunikacyjnej. Od 6 lat związana z Medicover, gdzie odpowiada za komunikację usług medycznych oraz rozwiązań z zakresu wellbeingu na osiem rynków (Polskę, Rumunię, Węgry, Ukrainę, Niemcy, Norwegię, Danię i Indie). Specjalizuje się w budowaniu reputacji firmy, zarządzaniu relacjami z kluczowymi interesariuszami oraz komunikację w procesie zarządzania zmianą. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego. Przed rozpoczęciem pracy w Medicover pełniła funkcję Consulting Directora w jednej z największych sieciowych agencji - Havas PR Warsaw. Wcześniej związana z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz agencją Hill+Knowlton Strategies. Przez kilka lat pracowała także jako dziennikarka i wydawca w Telewizji Polskiej, gdzie była odpowiedzialna za programy o tematyce gospodarczej, społecznej i zdrowotnej. Ukończyła Dziennikarstwo i Komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a także Zdrowie Publiczne na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego.

Jakub Góralczyk
Head of PR SEAT/CUPRA and Marketing Strategy CUPRA, Volkswagen Group Polska
Od 2014 roku Head of PR SEAT, od 2018 także CUPRA. Wcześniej odpowiedzialny za PR w Polsce i na rynku międzynarodowym w firmach takich jak Beiersdorf, SAB Miller, L’Oreal. Absolwent International Business na University of the West of England w Bristolu, Business Culture na Negocii w Paryżu oraz Filologii Angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W działaniach PR stawiający na kreatywność, etykę, pozytywne doświadczenia i inspirujący storytelling.

Adam Jarosz
CEO Be Communications
Kieruje firmą od jej powstania w 2010 roku. W branży pracuje 24 lata, współtworząc i realizując programy zintegrowanej komunikacji dla podmiotów reprezentujących praktycznie wszystkie sektory rynku, m.in. technologię, telekomunikację, finanse, zdrowie, przemysł obronny, konsulting biznesowy oraz fmcg i produkty luksusowe. Zajmuje się obszarem komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, a także doradztwem w zakresie działań dla marek, CSR i Public Affairs. Jest certyfikowanym coachem MLC, jako mentor prowadzi także projekty doradztwa dla kadry menedżerskiej zarządów polskich i międzynarodowych spółek. W latach 2020-2021 Prezes Związku Firm Public Relations w Polsce.

Monika Jasłowska
Doradczyni ds. Transformacji, Polpharma Group
Doradczyni ds. Transformacji w Grupie Polpharma. Z wykształcenia sinolog, z zamiłowania od ponad 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez ostatnie 6 lat zarządzała budowaniem marek produktowych i korporacyjnych Polpharmy, a wcześniej kierowała Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne. Prowadzone przez nią projekty zdobyły szereg polskich i międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award. Członek stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors). Członek kapituły konkursu Business Stevie Awards i Effie Awards. Obecnie zajmuje się wdrażaniem programu innowacji oraz zmianą kultury organizacyjnej w Grupie Polpharma. Podróżniczka, zafascynowana kulturą i sztuką dalekiej Azji.

Marta Jóźwiak
Dyrektor ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google
Kieruje zespołem odpowiedzialnym za komunikację Google w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Do Google dołączyła w 2008 roku. Wcześniej przez 4 lata kierowała działem komunikacji Canal+ Cyfrowego i pełniła rolę rzecznika prasowego spółki. Doświadczenie w branży zdobywała pracując w agencjach PR, m.in. w agencji First Public Relations, głównie dla klientów korporacyjnych, z branży telekomunikacyjnej, technologicznej, finansowej i farmaceutycznej. Jest absolwentką dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

Luiza Jurgiel-Żyła
Prezeska, Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz PR Manager, Newmark Polska
Od 2019 roku jest Prezeską Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Na co dzień pracuje jako PR Manager w Newmark Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych. Wcześniej pracowała także dla Cresa Polska i Cushman & Wakefield. W agencji FIRST PR obsługiwała klientów z branży medialnej: Turner Broadcasting System (CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM) i A+E Networks (marki: Lifetime, HISTORY, CI Polsat). Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej i Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim, wykładowczyni akademicka. Na rzecz branży PR pracuje od 2008 roku, gdy była asystentką zarządu PSPR.

Łukasz Jurkiewicz
Prezes Zarządu, Pan Pikto
W sposób dojrzały, bo od 18 lat, prowadzi Agencję PR Pan Pikto – jedyną firmę public relations z województwa śląskiego zrzeszoną w ZFPR. Absolwent Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Kierował projektami pięciokrotnie nagradzanymi statuetką Złotego, Srebrnego i Brązowego Spinacza. Jego specjalnością jest zarządzanie sytuacją kryzysową oraz komunikacja społeczna. Wierzy w siłę niesztampowych rozwiązań i działań o charakterze non-standard. Obecnie pracuje nad wydawnictwem książkowym poświęconym PR’owi radców prawnych i adwokatów w kontekście regulacji prawnych i norm etycznych.

Ewa Kaczmarek
CEO Synertime
Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na UAM w Poznaniu oraz podyplomowych studiów UW/PAN. Od ponad 20 lat związana z mediami i branżą PR. Początkowo dziennikarka, następnie dyrektor Komunikacji i PR w firmie MS STOLICA SA / UPS Polska oraz kilku innych przedsiębiorstwach. Z agencją Synertime związana od początku jej istnienia. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, zarządzaniu komunikacją kryzysową, działaniach z wykorzystaniem RTM oraz kampaniach społecznych i edukacyjnych. Współtworzyła i nadzorowała setki kampanii na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Znakomicie koordynuje duże projekty. Prowadzi zajęcia i warsztaty z zakresu PR.

Sandra Kaczmarek
CEO TOUCH.PR
Założycielka TOUCH.PR, działająca w branży ponad 10 lat. Specjalizuje się w komunikacji marketingowej. Realizuje działania PR dla takich klientów jak Żabka Polska, Diagnostyka, NutroPharma, Pozbruk czy Sundose. Pracowała także dla LIDL Polska, Procter & Gamble (kampania "Dziękuję Ci, Mamo!"), Intermarché, Unilever (marka Dove), Budimex, MASPEX (Kubuś i Tymbark). Doświadczenie zdobywała w warszawskich agencjach (CORE PR i Hill+Knowlton Strategies). Ukończyła Uniwersytet Adama Mickiewicza, ze specjalizacją Public Relations. Prywatnie zwiedza świat biegając maratony w Polsce i za granicą.

Monika Kaczmarek-Śliwińska
Dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX
Z obszarem komunikacji społecznej w sposób naukowy i praktyczny związana od 1996 roku. Doradza i szkoli w obszarze strategii komunikowania się, public relations, zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Wykładowczyni na studiach MBA. Laureatka nagrody branży public relations PRotony 2013 w kategorii „Edukacja PR” oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013. Autorka trzech monografii autorskich, redaktorka monografii zbiorowych i ponad 90-ciu artykułów na temat komunikowania się i public relations organizacji. Koordynatorka oraz uczestniczka projektów badawczych. Prelegentka i uczestniczka konferencji naukowych, spotkań branżowych i innych przedsięwzięć. Wśród aktywności z obszaru komunikowania się szczególną uwagę skupia na zagadnieniach z obszarów: etyki PR, kryzysowego PR, komunikowania politycznego, Internet PR i nowych mediów. Pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014). Obecnie aktywnie uczestniczy w pracach Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Od 2020 roku członkini grupy roboczej ds. PR Rady Reklamy oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl.

Karolina Karolczak
Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Enel-Med
Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w komunikacji i marketingu, oraz budowaniu strategii marek. Obecnie odpowiada za pion marketingu i komunikacji w Grupie ENEL-MED. Poprzednio jako Partnership & Procurement Director w Sodexo BRS była odpowiedzialna za stworzenie modelu współpracy bazującego na Consumer Value Added Proposition z największymi sieciami na rynku (JMP, Auchan, CRF, HEBE, MMSH i wiele innych). Odpowiadała za wprowadzenie i opracowanie strategii marki Dr Witt, re-launch marki Frugo oraz wprowadzenie marki Black. Jest absolwentką MBA w Paryżu, wykładowcą akademickim i trenerem motywacyjnym z Międzynarodowym certyfikatem MCBT oraz akredytacją trenerską Brian Tracy International. Ambasadorka programu Marka jest Kobietą, twórczyni programu treningowego #celomania oraz autorka wielu publikacji branżowych. W 2021 roku została wyróżniona w rankingu Forbes Women – Mistrzynie Linkedin (obecnie zgromadziła 20 665 obserwujących na LinkedIn). Od 2018 roku jest wykładowczynią akademicką na Społecznej Akademii Nauk (marketing, PR, strategie zarządzania, digital). Od ponad 10 lat udziela się jako prelegentka na konferencjach branżowych z zakresu marketingu pokazując świat konsumenta i marek w ujęciu 7p. Została wyróżniona 1. miejscem Marketing Progress Wrocław. Była jurorką w konkursie PNSA – Polish National Sales Awards, a także członkinią kapituły marek SuperBrands Polska.

Wojciech Kądziołka
Rzecznik Prasowy, InPost
Ekspert w zakresie komunikacji i PR z kilkunastoletnim doświadczeniem pracy dla największych polskich marek. Od 8 lat związany z firmą InPost, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce, gdzie piastuje stanowisko Rzecznika Prasowego i zarządza komunikacją oraz wizerunkiem marki. Specjalizuje się w doradztwie zarządczym oraz budowaniu strategii marki. Posiada bogate doświadczenie w komunikacji kryzysowej – prowadził projekty dla firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest absolwentem studiów doktoranckich z zakresu ekonomii w Polskiej Akademii Nauk.

Magdalena Kempiński
Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, VEOLIA
Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem, wieloma osiągnięciami w zakresie budowania strategii komunikacji dla takich marek m.in. Onet, ELLE, PANI, Wprost. Wyzwania medialne przez 14 lat realizowała z sukcesami w Pulsie Biznesu, Rzeczpospolitej, dla magazynów wydawnictw Edipresse i Burda Media, oraz TVN&Onet.pl. Obecnie zarządza komunikacją korporacyjną w Veolia Polska, światowego czempiona w branży usług środowiskowych (energia, woda, odpady), gdzie odpowiada m.in. za wizerunek marki w Polsce, reputację, komunikację kryzysową. Jest liderem w umacnianiu strategicznej pozycji komunikacji w organizacji. Pasjonuje się transformacją ekologiczną w dobie globalizacji.

Bartłomiej Kędzierski
Prezes Zarządu, Made in PR
Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze komunikacji korporacyjnej, public i media relations, zarządzania komunikacją kryzysową, relacji inwestorskich i public affairs. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym dla klientów reprezentujących sektory: technologiczny, finansowy, energetyczny, DIY i deweloperski. Współpracuje z czołowymi polskimi i zagranicznymi firmami, funduszami inwestycyjnymi i startupami. Od 2009 roku współwłaściciel agencji Made in PR, wyłącznego polskiego partnera Worldcom PR Group – jednej z trzech najstarszych sieci public relations na świecie.

Agnieszka Kępińska-Sadowska
Dyrektor Zarządzająca Pionu Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju, CCC
Od ponad 20 lat związana z komunikacją i PR. Aktualnie w spółce giełdowej CCC S.A, gdzie kompleksowo odpowiada za komunikację korporacyjną a także realizację strategii zrównoważonego rozwoju spółki i jej szyldów (CCC, HalfPrice, DeeZee, eobuwie, Modivo). Wcześniej, przez 14 lat związana była z koncernem spożywczym Mondelez Polska (Kraft Foods). Odpowiadała za wszelkie aspekty komunikacji korporacyjnej, w tym relacje z mediami i interesariuszami, Public & Government Affairs, komunikację wewnętrzną, zarządzanie kryzysowe, relacje z konsumentami, kwestie związane z samoregulacją, wspierała od strony komunikacji Brand PR projekty marketingowe dla marek: Milka, Oreo, BelVita, Prince Polo, Lubisie, Delicje, Halls czy Jacobs. W latach 2014 – 2016 Dyrektor ds. Komunikacji Wewnętrznej koncernu Mondelez w Europie. Prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy (radareklamy.pl), w kadencji 2019-2021, obecnie Członek Zarządu. Wieloletnia Członkini Zarządu i Przewodnicząca Komisji ds. Żywienia Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Przez 8 lat pracowała po stronie agencji Public Relations, w tym ponad 3 lata spędziła w agencji PR Edelman, kierując działem Komunikacji Konsumenckiej i projektami dla firm z branży FMCG, takich jak m.in. Chiquita, Coca- Cola a wcześniej także Diageo czy Groupe SEB. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu wystąpień publicznych, komunikacji wewnętrznej i angażowania pracowników, autorka „Brave & Bold Leadership Communications Practices”. Ukończyła magisterskie studia prawnicze oraz zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Śląskim, aktualnie kończy studia MBA.

Anna Klimczuk
Head of Communications, Microsoft
Jako dyrektor komunikacji Microsoft, Anna zarządza kompleksowymi działaniami Public Relations jednej z największych spółek na świecie. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej, która zakłada innowacyjne połączenie narzędzi PR, social media i customer relations. Działania te charakteryzują się holistycznym podejściem, uwzględniającym m.in. takie obszary jak media relations, komunikacja kryzysowa, corporate social responsibility, public affairs. Anna jest współtwórczynią programu Polskiej Doliny Cyfrowej, który zyskał rynkowe uznanie i stał się główną osią narracji dla działań Microsoft w Polsce. Anna koordynowała liczne wydarzenia, które zyskały uznanie rynku, takie jak Imagine Cup – jedno z najważniejszych wydarzeń na scenie start-up’owej, Build – największe na świecie spotkanie dla programistów, czy Aleja Innowacji – prezentująca dokonania polskiej myśli technologicznej. Anna związała swoją 25 letnią karierę zawodową z obszarem Public Relations. Specjalizuje się w obszarze technologii i innowacji, wytyczając nowe kierunki rozwoju tej dziedziny w Polsce. Prywatnie, miłośniczka koni przemierzającą Kampinos wspólnie ze swoim arabskim wałachem.

Małgorzata Kołodrub
Senior Communications & PR Manager CEE, Medtronic Poland
Ekspert komunikacji z wieloletnim doświadczeniem z zakresu komunikacji zewnętrznej, budowania wizerunku marek i firm, kryzysowej i wewnętrznej, zdobytym w międzynarodowych firmach w branży spożywczej i żywienia medycznego. Obecnie w Medtronic Poland, poprzednio zarządzała komunikacją w grupie spółek DANONE (NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Danone Sp. z o.o., Żywiec Zdrój S.A.). Skupiona na tworzeniu i zapewnianiu spójnej strategii komunikacji korporacyjnej oraz relacji, które przyczyniają się do rozwijania efektywności organizacji i jej wizerunku wśród odpowiednich odbiorców. Z fascynacją zgłębia zmiany zachodzące w konsumpcji treści, rozwój nowych mediów, trendy i zachowania społeczne w otaczającym nas świecie.

Anna Krajewska
Członek Zarządu, NBS Communications
Założycielka NBS w 1990 r. i wieloletni Prezes Zarządu NBS Communications (2004- 2016). Wyższe wykształcenie z etnologii (UJ oraz Universite de Paris X). Tworzyła podstawy PR w Polsce. 30 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów z zakresu PR korporacyjnego, zarządzania kryzysowego, PR finansowego i relacji inwestorskich. Doradzała wielu firmom w procesie publicznych ofert sprzedaży akcji w tym m.in. Pekao SA, PGE, PKO BP, PZU, GPW, Alior Bank, JSW i PKP Cargo. Doradzała także wielu polskim i międzynarodowym firmom w procesie fuzji i przejęć w tym Orange (wcześniej France Telecom) ), AXA, Electricite de France, BNP Paribas, Macquarie, Goldman Sachs. Zarządzała również komunikacją w wielu sytuacjach kryzysowyc. Prowadzi szkolenia z zarządzania kryzysowego. W 2013 roku członek Rady Etyki PR. Przez wiele lat była także jurorem w konkursie „Złote Spinacze” oraz „BAPRA Bright Awards”.

Ewa Król-Sawicka
Managing Partner, Human Signs
Z branżą PR związana od ponad 20 lat. Pracowała jako PR Director zarówno w Agencjach PR jak i po stronie Klienta. Od blisko 11 lat jest właścicielem Agencji Konkret PR. Wspólnie z Waldemarem Leszczyńskim stworzyła markę Humans Signs, w której jest managing partnerem. Swoje doświadczenie w branży zdobywała realizując i tworząc strategie komunikacji dla wielu branż m.in. logistycznej, lifestylowej, zdrowotnej czy też w PR kryzysowym i Employer Brandingu. Miłośniczka nurkowania i nart biegowych oraz dobrej literatury. Prywatnie mama Neli i Igi.

Konrad Kruczkowski
Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Członek Zarządu, Stowarzyszenie WIOSNA
Od 10 lat zajmuje się komunikacją: był dyrektorem kreatywnym agencji 1000ideas i dyrektorem artystycznym w OPCOM. Jako dyrektor artystyczny współtworzył komunikację m.in. dla: SKODY, Nivei, Chipsletten, Crunchips, Wydawnictwa Naukowego PWN i InPostu. Od listopada 2017 roku zarządzał działem komunikacji w Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Autor bloga haloziemia.pl, gdzie realizuje złożone projekty społeczne. Wydał dwie książki reporterskie: Halo Człowiek. Rozmowy o tym co ważne (2016) i Halo Tato. Reportaże o dobrym ojcostwie (2017). Za projekt „Halo Tato” otrzymał główną nagrodę w konkursie „Kampania Społeczna 2016” a rok później Złotego Spinacza. Jest także laureatem Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej, nagród Blog Roku 2013, Blog Blogerów 2013 i Blog Roku 2013 w kategorii „Polityka, publicystyka i społeczeństwo” oraz Blog Forum Gdańsk Award dla Blogera Odpowiedzialnego Społecznie (2015, 2016). Wykładowca plenerów Film Spring Open organizowanych przez Sławomira Idziaka, gdzie wykłada film zaangażowany społecznie i prowadzi warsztaty o tworzeniu kampanii społecznych.

Iwona Kubicz
Prezes Zarządu, Procontent Communication
Członek Rady Związku Firm Public Relations. Juror w wielu międzynarodowych konkursach PR takich jak: IPRA Golden World Awards, Stevie Awards, Magellan Awards. Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Koordynowała projekty public relations dla firm takich jak: Polpharma, Sanofi, Janssen, TEVA, Zentiva, Adamed, Fresenius Kabi oraz projekty wspierające rozwój R&D w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc działania PR z wielu obszarów komunikacji: od audytów i komunikacji wewnętrznej po kampanie CSR i zarządzanie komunikacją w kryzysie. Realizowała m.in. działania wspierające wizerunek marki dla takich firm jak: Honeywell, Resideo, markety OBI, HBO, Hallmark Channel, Disney Channel, Gaspol jak również organizacji branżowych np. Polskiej Platformy Technologicznej innowacyjnej Medycyny oraz Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa. Prowadziła również kampanie z zakresu komunikacji korporacyjnej dla: Energa Operator, PKP Energetyka i Saxo Bank. Obecnie realizuje również projekty edukacyjne skierowane do branży PR takie jak PR-ranki i wykłady na Uniwersytecie Warszawskim oraz program Firma Odpowiedzialna Technologicznie. Jest członkiem Rady Programowo Biznesowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Beata Kucejko
Dyrektorka Marketingu, LEGO Polska
Dyrektorka Marketingu LEGO Polska (Ukraina i kraje Bałtyckie) od 2019 r. Odpowiedzialna za strategię, komunikację marketingową, media, digital oraz wszelkie działania w zakresie trade marketingu. Jako lider przeprowadziła z zespołem LEGO m.in.: launch nowej globalnej platformy „Rebuild The World”, produkcję formatu telewizyjnego „LEGO Masters” czy nagradzaną wielokrotnie na międzynarodowych festiwalach aktywację edukacyjną „Zielone Instrukcje”. Wcześniej przez blisko 12 lat związana z Mondelez/ Kraft Foods, gdzie budowała wizerunek i skuteczne działania marketingowe dla najważniejszych marek koncernu m.in. Milka, Delicje, Prince Polo, Jacobs, Toblerone. Od lat inspiruje, kreuje, dzieli się wiedzą zdobytą w pracy w międzynarodowym środowisku. Prekursorka marketingu opartego na tworzeniu wartości dla konsumenta. Pomysłodawca lub współtwórca wielu zintegrowanych lokalnych projektów komunikacyjnych dla marki Milka czy LEGO wyróżnianych w lokalnych, t.j. Effie Awards, Mixx Awards, KTR, Złote Spinacze, jak i międzynarodowych konkursach branżowych m.in.: Cannes Lions, ONE Show, D&AD London, LIA. Kilkukrotna jurorka w konkursach branżowych, i.e. Effie, KTR, MixxAwards. Absolwentka warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej.

Maciej Lasoń
Communication Director East Europe, Board Member, Unilever
Ma prawie 20 letnie doświadczenie w branży public relations. Przez pierwsze 8 lat związany był z polskim oddziałem agencji Edelman, w której przeszedł „pełną” ścieżkę zawodową od Account Executive’a do Unit Directora. Po transferze na stronę korporacyjną przez 7 lat odpowiadał za komunikację marki Nike w Polsce, w tym za działania wokół Euro 2012 i reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od roku 2018 zarządza komunikacją korporacyjną firmy Unilever w regionie East Europe, w skład którego wchodzi 20 krajów, w tym m.in. Ukraina, Polska i kraje bałtyckie, Grecja, Węgry, Rumunia, Czechy oraz Słowacja.

Tomasz Lis
Managing Director, Havas PR
Posiada ponad 20 lat doświadczenia w branży komunikacji marketingowej i PR, które gromadził m.in. jako dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Philipiak Milano, Managing Director w Ogilvy PR czy Dyrektor działu brand communications w On Board Ecco Network. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją oraz tworzeniu strategii komunikacji marek. Autor wielu kampanii nagradzanych w konkursach polskich i międzynarodowych.

Łukasz Malczewski
Partner Zarządzający, d*fusion communication
Współtwórca agencji d*fusion communication. Jest odpowiedzialny za obsługę klientów i strategię rozwoju firmy. Jego obszarem zainteresowania są innowacje oraz ich wpływ na otoczenie społeczne i gospodarcze. Prowadził wykłady ze strategii komunikacji na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Politechnice Gdańskiej i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jego pasją jest muzyka i surfing.

Małgorzata Maliszewska
Director, StrategyWise
Ekspertka public affairs z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania reputacją i komunikacją strategiczną, w tym relacjami z interesariuszami oraz issue management. Specjalizuje się w działaniach na rzecz podmiotów z branży handlu detalicznego, współpracuje na co dzień z jedną z najszybciej rozwijających się sieci convenience w Europie oraz pełni funkcję ekspertki w izbie gospodarczej. Realizowała także złożone projekty dla firm z branży energetycznej, finansowej oraz infrastrukturalnej. Interesuje się tematyką ESG, jest absolwentką studiów „CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Urszula Matej-Bil
PR and Communications Director, EPP
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji i public relations. Specjalizuje się w działaniach obejmujących komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, w tym kryzysową, marketing, PA, współpracę z mediami i decydentami oraz social media. Współpracowała z wiodącymi krajowymi i międzynarodowymi firmami z branży nieruchomości, ubezpieczeń, finansów i bankowości, nowych technologii, logistyki i transportu, przemysłu ciężkiego, e-commerce oraz FMCG. Jako dyrektor ds. komunikacji i PR EPP, największego zarządcy centrów handlowych w Polsce, odpowiada m.in. za zarządzanie komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną, działania marketingowe, public affairs oraz związane z ESG i społeczną odpowiedzialnością biznesu. Jest też członkiem zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych. Przed dołączeniem do EPP, pełniła funkcję dyrektora działu komunikacji korporacyjnej w agencji OneMulti, gdzie odpowiadała za całościową koordynację działań dla jej kluczowych klientów i rozwój. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora w agencji PR Questia. Ukończyła studia na kierunku Marketing i Zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada też dyplom studiów doktoranckich tej uczelni.

Małgorzata Mejer
Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble
Absolwentka Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pierwsze lata kariery zawodowej spędziła jako nauczycielka. Doświadczenia biznesowe zaczęła zbierać w 1990 roku, podejmując prace szefa Biura Informacji Technicznej Kodak Ltd w Polsce. Od 1995 odpowiada za działania PR-owe Procter & Gamble w Polsce, a od 2011 w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego firmy. Jest współtwórcą programu marketing społecznego „Podaruj dzieciom słońce" i programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”. Jest członkiem Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Rady Uczelni Szkoły Głównej Handlowej. Związana z konkursem Złote Spinacze jako jurorka od jego początków.

Arkadiusz Mierzwa
Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska
Na obecnym stanowisku odpowiada za kształtowanie pozytywnego wizerunku lidera polskiej branży handlowej, relacje sieci Biedronka z mediami oraz politykę Sustainability i CSR. Wcześniej prowadzący i ekspert programu „Firmowe ewolucje”, emitowanego na antenie TVP1. W latach 2013-2016 dyrektor ds. komunikacji i PR nc+/CANAL+. Wcześniej, od 2008 r. do 2013 r., rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Dwukrotnie w tym okresie znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 jako reporter TVN24, a także TVN CNBC Biznes relacjonował wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, w tym Fora Ekonomiczne w szwajcarskim Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, American Studies Center oraz IESE Business School w Barcelonie.

Eliza Misiecka
Dyrektor, Genesis PR
Dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 500 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR profile. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Przemysław Mitraszewski
Managing Partner, Lighthouse
Ekspert w dziedzinie komunikacji. Od ponad 20 lat związany z branżą public relations. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Prezes Związku Firm PR. Pełni funkcję pełnomocnika Zarządu LPP. Jego kluczową kompetencją jest zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Zrealizował z powodzeniem blisko 500 projektów związanych z issue&crisis management. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji, komunikacji marki firmy rodzinnej i procesów M&A. Doradzał takim firmom jak LPP, PKN ORLEN, PZU, TEVA, T-Mobile. Prowadzi zajęcia z komunikacji na London School of PR, Uniwersytecie SWPS.

Robert Moreń
Chief Communications Officer, Grupa Assay oraz Wykładowca SWPS
Wykładowca na SWPS oraz Chief Communications Officer w Grupie Assay, która pozyskuje prywatny kapitał by wspierać finansowo i merytorycznie polskie startupy – wycena jej 25 spółek portfelowych wynosi prawie 140 mln zł (lipiec 2022). Robert ma wieloletnie doświadczenie w obszarze dziennikarstwa, public relations, marketingu i komunikacji korporacyjnej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. W 1993 roku otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i German Marshall Fund za najlepszy debiut dziennikarski. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce, a także w USA Today. Pracował również jako reporter „Faktów” TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. W latach 2003-2013 był rzecznikiem prasowym, a następnie dyrektorem zarządzającym w Banku Pekao SA. Następnie był dyrektorem Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT, a w latach 2015-2016 – zastępcą globalnego szefa komunikacji firmy MoneyGram, odpowiedzialnym za region EMEAAP (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik). Przed objęciem stanowiska w Grupie Assay, był przez 3,5 roku szefem komunikacji i marketingu w Benefit Systems, lidera rynku pozapłacowych benefitów pracowniczych w Polsce (m.in. karta MultiSport), a także w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Grecji.

Adrianna Morze
Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Klastrze North&East Europe, DB Schenker
Posiada doświadczenie w zarządzaniu reputacją oraz tworzeniu strategii komunikacji marki. W DB Schenker odpowiada za komunikację wewnętrzną, employer brandning, działania CSR oraz komunikację zewnętrzną i marketing B2B w klastrze North & East Europe. Karierę zawodową zaczynała w Comarch, później w MSZ podczas Polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Pracowała również w globalnych agencjach PR (Havas PR oraz Cohn&Wolfe) w których prowadziła, bądź współprowadziła kompleksowe projekty dla największych firm z branż: finansów, ochrony zdrowia i nieruchomości. Ostatnie lata spędziła w FM Logistic na stanowisku Kierownika ds. Marketingu i Komunikacji, gdzie odpowiedzialna była za 4 rynki Europy Centralnej. Członek grup projektowych wielu kampanii nagradzanych w konkursach polskich i międzynarodowych.

Anna Nawrocka-Tełewiak
Założyciel, Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube
Od ponad 10 lat związana jest z komunikacją marketingową i public relations. Odpowiedzialna była za kreowanie strategii dla uznanych polskich i międzynarodowych marek m.in. stojąc na czele działań komunikacyjnych jednej z największych grup mediowych w Polsce Grupy Onet.pl, pełniąc rolę jej rzecznika prasowego. Współtworzyła projekty nagrodzone i wyróżnione w konkursie branżowym PR (Złote Spinacze). Specjalizuje się w obszarze zarządzania marką oraz komunikacją konsumencką, a także wydarzeniami kulturalnymi, muzyką. Dziś jest niezależnym konsultantem w zakresie PR i komunikacji oraz mówcą, prowadząc własną firmę Creative Cube, działając na rzecz promocji kultury. Współzałożycielka Fundacji YOUNG ARTS, organizatora m.in. takich wydarzeń jak Young Arts Festival. Idea festiwalu redefiniuje pojęcie muzyki poważnej, sposobu jej prezentacji i pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Young Arts Festival już przy pierwszej edycji został doceniony zarówno przez widownię, jak i krytyków, a także zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie branży PR - Złote Spinacze 2016 wygrywając w kategorii Kultura i Media m.in. „Weekendem otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury – Wrocław 2016.

Iga Niewiadomska
Manager of External Relationship & Events, Dentons Polska
Obszarem komunikacji PR zajmuje się ponad dwie dekady. Z największą w Polsce i na świecie kancelarią prawniczą związana jest na stałe od 2016 roku, współpracę projektową z Dentons rozpoczęła już w 2007 roku. Obecnie odpowiada za relacje zewnętrzne, wydarzenia specjalne, Pro Bono oraz CSR kancelarii. Raportuje bezpośrednio do Partnera Zarządzającego. Przygotowuje i nadzoruje projekty specjalne, realizowane dla kancelarii oraz jej kluczowych klientów. Wcześniej, w latach 2007 – 2014, prowadziła własną firmę PR, Rainer Communications, specjalizującą się działaniach public affairs oraz crisis communications. Współpracowała między innymi z Madeleine Albright oraz Parlamentarną Grupą Kobiet. Odpowiadała za kryzysową komunikację PF Jelfa w słynnej „Aferze Corhydronowej”. Karierę zawodową na stanowiskach menedżerskich rozpoczęła w 1998 roku jako dyrektor marketingu Radia Pogoda, a od 2000 roku jako szefowa biura reklamy wydawnictwa Business Press. Następnie, do czasu założenia własnej agencji, prowadziła kolejno jako Managing Partner warszawski odział PR należący do J.W. Thompson/Parintex oraz PR/TBWA Warsaw. Jest absolwentką wydziału Historii Fotografii w Sotheby’s Institute of Art w Londynie oraz wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie wolnym organizuje wystawy fotografii, projekty kuratorskie oraz prowadzi autorskie audycje radiowe.

Wojciech Nowak
Senior Director Global Public Affairs, Region Europe, Novartis Group
Ekspert w zakresie komunikacji zewnętrznej, public affairs i polityki zdrowotnej. Posiada bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze publicznym, jak i w biznesie. Kompetencje w obszarze relacji zewnętrznych realizował na szczeblu krajowym (w tym w Ministerstwie Zdrowia i organizacji Pracodawcy RP) i międzynarodowym (m.in. w Komisji Europejskiej, Radzie Unii Europejskiej i Światowej Organizacji Zdrowia). Po stronie biznesowej – lider na strategicznych stanowiskach związanych z kształtowaniem relacji zewnętrznych w firmach farmaceutycznych (m.in. Public Affairs Director Europe Sandoz, Corporate Public Affairs Director Europe, Russia, Central Asia Novartis). Osiągnięcia i dorobek Wojciecha Nowaka w dziedzinie public affairs i CSR spotkały się z uznaniem międzynarodowych gremiów branżowych (Magellan Awards oraz nominacje do SABRE Awards). Absolwent nauk politycznych i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska
Od ponad 30 lat związana z sektorem bankowym, od przeszło 20 lat z branżą PR. Dyrektor Departamentu Public Relations w Santander Bank Polska (dawnej Bank Zachodni WBK). Zarządza także pracą Biura Prasowego, które jest jednym z najlepszych Biur Prasowych w bankach. Oprócz współpracy z mediami, nadzoruje działania z obszaru public policy, ESG oraz społeczne, a także projekty relacyjne i sponsoringowe. Pracowała m.in. w PKO BP, Banku BGŻ (obecnie BGŻ BNP Paribas), TUiR i TUnŻ WARTA, Kredyt Banku, a po fuzji w Banku Zachodnim WBK. Ma duże doświadczenie w strategicznym planowaniu działań wizerunkowych i kształtowaniu polityki informacyjnej instytucji finansowych. Zarządzała największymi projektami komunikacyjnymi w branży, w tym komunikacją m.in.: włączenia części Deutsche Bank do Santander Bank Polska, połączenia Banku Zachodniego WBK z Kredyt Bankiem, rebrandingiem Kredyt Banku oraz TUiR WARTA i TUnŻ WARTA oraz wieloma działaniami z zakresu public affairs i komunikacji kryzysowej. Ma także doświadczenie w zarządzaniu komunikacją wewnętrzną. Wielokrotnie nagradzana jako Rzecznik Prasowy. Monika aktywnie działa w Zespole ds. PR Związku Banków Polskich. Z okazji 25-lecia działania ZBP otrzymała medal M. Kopernika w uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego w Polsce. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, m.in. wykładała na Podyplomowym Studium Public Relations Akademii L. Koźmińskiego. Z wykształcenie ekonomistka, ukończyła Wydział Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Kolekcjonuje koncerty, kocha dobrą muzykę i chciałaby kiedyś zamieszkać na stałe w Rzymie.

Michał Nowosielski
Założyciel BIGTHINKSKI

Jarosław Nyk
Prezes Zarządu, Vision Group
Ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i public relations. Posiada 25-letnie doświadczenie w pracy na rynku mediów i PR. Współzałożyciel i prezes zarządu agencji VISION GROUP. Członek Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego (Mazowsze). Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, zarządzaniu sytuacją kryzysową oraz public affairs.

Michał Olbrychowski
Managing Director, Ogilvy PR Polska
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w usługach doradczych, w tym w komunikacji, public relations i mediach. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wspiera swoich klientów w zarządzaniu reputacją i budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami. Przed podjęciem w pracy w Ogilvy PR (wcześniej Cohn&Wolfe) był dyrektorem i liderem Communications Consulting w Deloitte, a wcześniej Dyrektorem Zarządzającym w jednej z największych sieciowych agencji PR w Polsce - Havas PR Warsaw. W przeszłości pracował jako analityk finansowy i redaktor serwisów finansowych. Jest trenerem, wykładowcą i jurorem w konkursach branżowych. W 2019 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations.

Anna Olszewska
Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji, KIR
Doświadczenie marketingowo-komunikacyjne zdobywała w firmach z branży FMCG, farmaceutycznej oraz finansowej (Danone, Wella, PepsiCo, Eli Lilly, GlaxoSmithKline, KIR). Specjalizuje się w marketingu strategicznym, komunikacji korporacyjnej i produktowej. Obecnie jest rzeczniczką KIR - technologicznego huba usług wspólnych dla sektora bankowego. Odpowiada za działania PR wspierające m.in. usługi zaufania (zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, podpis elektroniczny w chmurze mSzafir), rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe i obieg informacji w sektorze publicznym i prywatnym (split payment, e-paragon, Tarcza 3.0) oraz produkcyjne wdrażanie nowych technologii (blockchain – trwały nośnik).

Anna Orzech
Dyrektorka ds. Komunikacji, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Zajmuje się promowaniem dobrych idei w Internecie. Dyrektorka Komunikacji Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy na urlopie macierzyńskim. W Fundacji WOŚP zajmuje się kierowaniem działem komunikacji, tworzeniem społeczności i tym jak ułatwić wspieranie WOŚP za pomocą nowych technologii. #GirlBoss kolektywu Láska nebeská, gdzie współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 13 nagród w konkursie Złote Spinacze, 3 nagród Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow.

Ewa Ostapczuk
PR Manager, Continental Opony Polska
Posiada kilkanaście lat doświadczenia w branży marketingowej i public relations. W Continental Opony Polska odpowiada za komunikację produktów i usług, działania CSR oraz komunikację korporacyjną. Wcześniej jako Marketing Communications & PR Manager odpowiadała za kształtowanie strategii komunikacji marek należących do grupy Continental i realizowała kampanie, które budowały mocną pozycję marek w Polsce. W ramach działań CSR przez kilka lat prowadziła komunikację związaną z Mistrzostwami Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, których Continental był głównym partnerem. Na swoim koncie ma także wprowadzenie na Polski rynek globalnej marki sieci franczyzowej serwisów samochodowych BestDrive. Ukończyła studia wyższe na Wydziale Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu public relations na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest także dyplomowanym coachem.

Mirella Panek-Owsiańska
Członkini Rady Szkoły Liderów, Fundacja Szkoła Liderów
Ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i komunikacji społecznej. Jedna z założycielek fundacji Kosmos dla Dziewczynek, wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i była członkini zarządu CSR Europe. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Stworzyła i koordynowała program „Demokracja bez kobiet to pół demokracji”, inicjatorka wielu grup i projektów dla kobiet. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, mentorka i trenerka. Członkini jury konkursów poświęconych komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO. Praktyczną wiedzę o PR politycznym i społecznym zdobywała jako stypendystka, m.in. w Anglii, Hiszpanii i USA.

Anna Papka
Public Policy Manager – Sustainability CEE, Amazon
Zajmuje się w Amazon regulacjami i relacjami z administracją publiczną. Koordynuje politykę ds. zrównoważonego rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, której celem jest wsparcie zobowiązania firmy Amazon do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całej działalności do roku 2040. Ma wieloletnie doświadczenie w obszarze spraw korporacyjnych. Od początku kariery związana z dużymi międzynarodowymi organizacjami, w tym Shell, British American Tobacco, Bank Pekao/UniCredit czy Jeronimo Martins Polska.

Tomasz Podolak
Założyciel Grupy Linkleaders
Jest założycielem Linkleaders oraz ekspertem w obszarze komunikacji zintegrowanej dla usług biznesowych, nowoczesnych technologii i nieruchomości komercyjnych. Linkleaders to jedna z pierwszych w Polsce agencji PR i employer branding z mocną specjalizacją w sektorze usług biznesowych oraz pionier usług marketingowego wsparcia rekrutacji dla tego sektora. W latach 2009 – 2016 Tomasz był odpowiedzialny za kreowanie strategii komunikacyjnej ABSL. Jest obecnie doradcą zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych oraz partnerem w PropTech Foundation. Angażuje się w inicjatywy i projekty doradcze z pogranicza technologii i nieruchomości. Przed założeniem Linkleaders 12 lat temu zarządzał m.in. polską filią globalnej agencji PR Cohn&Wolfe. Linkleaders działa obecnie jako Grupa, w skład której wchodzi również agencja mówców i storytellerów Primespeakers.

Marta Pokutycka-Mądrala
Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy, Nationale-Nederlanden
Odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, działania z zakresu Employer Brandingu, CSR’u oraz Public Affairs. Mocno związana z obszarem HR w ramach tematów dotyczących zarządzania zmianą, działań w zakresie budowania doświadczeń pracowników i projektowania rozwiązań, oraz spójności wizerunkowej marki NN, zarówno od strony marki pracodawcy, jak również marki konsumenckiej. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej i emerytalnej. Odpowiadała między innymi za kompleksowy projekt komunikacji PRowej wokół ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór, który został nagrodzony Złotym Spinaczem. Wcześniej odpowiadała za komunikację korporacyjną oraz relacje z mediami w branży FMCG w firmie Cadbury, której częścią była marka Wedel. Uczestniczyła w dużym projekcie przejęcia biznesu Wedla przez japońsko-koreańską firmę LOTTE. Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji finansowej, projektów społecznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Juror konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR i komunikacji. Autorka vlogów „O komunikacji Praktycznie”.

Grzegorz Polus
Dyrektor Marketingu, laboratoria medyczne DIAGNOSTYKA
Od ćwierć wieku praktyk marketingu i komunikacji wielu branż, z czego ostatnie 15 lat poświęcił kreowaniu sukcesu ogólnopolskiej sieci laboratoriów medycznych DIAGNOSTYKA SA. Doświadczony w sektorach produkcji i usług, wyspecjalizowany w komunikacji B2C. W DIAGNOSTYCE odpowiada za marketing i komunikację korporacyjną, projekty z zakresu profilaktyki zdrowia, relacje z mediami oraz działania brandingowe. W pracy kluczowy dla niego jest zdroworozsądkowy profesjonalizm oraz elastyczność w działaniu. Stawia na odważne i nieszablonowe pomysły, najważniejszy dla niego jest zgrany, zaangażowany zespół oraz partnerskie relacje. Ukończył Socjologię na UJ i Public Relations na UE w Krakowie. Czas wolny spędza na szlakach enduro lub macie do jogi.

Katarzyna Przewęzikowska
Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR
Absolwentka wydziału polonistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych „Manager marki” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 18 lat współpracuje z mediami w zakresie public relations, współpracowała m.in. z Allegro, MTP, Google. Współpracowała przy wielu projektach CSR-owych, Employer Brandingowych, marketingowych oraz online. Od 12 lat związana z firmą Żabka Polska, w której odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej oraz Biuro Prasowe. Dwukrotnie Członkini Rady Programowej MIXX Awards&Conference, laureatka nagrody „Kobieta Charyzmatyczna 2021”.

Łukasz Przybysz
Medioznawca, politolog oraz wykładowca, Uniwersytet Warszawski
Medioznawca, politolog, wykładowca i kierownik studiów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się public relations, etyką i edukacją PR, komunikacją polityczną i mediami. Wykłada w języku polskim i angielskim. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Pomysłodawca i współautor projektu „PR. Bez komentarza” oraz autor publikacji o stygmatyzacji public relations.

Izabella Rokicka
Dyrektor Komunikacji, Carrefour
Absolwentka Uniwersytetu w Sztokholmie i London School of Public Relations, obecnie Dyrektor Komunikacji w Carrefour. Pracowała w firmach wykonawczych takich jak NCC AB i Skanska, będąc odpowiedzialną za komunikację wewnętrzną, PR, obszar CSR oraz Public Affairs. Ostatnio związana z CEMEX, gdzie pełniła funkcje Dyrektora Komunikacji i Public Affairs Europa Centralna, Dyrektora Komunikacji i Marketingu, Dyrektora Komunikacji, Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju, a ostatnio Dyrektora Komunikacji i CSR Regionu Europa. Zakładała i przez 11 lat prowadziła działania Fundacji „Budujemy Przyszłość”. Laureatka nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” z 2015 roku, wybrana głosami internautów. (Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes” to pierwsze wyróżnienie w Polsce poświęcone w pełni docenieniu osób zaangażowanych na rzecz rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu). Od wielu lat aktywnie angażuje się w promowanie idei dialogu społecznego, zrównoważonego rozwoju, promocję kobiet w branży oraz komunikację i współpracę z lokalnymi społecznościami. Inicjatorka dialogów z interesariuszami, odpowiedzialna za stworzenie 3 nagrodzonych główną nagrodą Raportów Zrównoważonego Rozwoju CEMEX Polska.

Małgorzata Rybak–Dowżyk
Corporate Communication Department Director, T-mobile
Od 20 lat związana z obszarem komunikacji. Od 2012 roku pełni funkcję Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej, w tym kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji, kreowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Responsibility) ściśle zintegrowanej ze strategią rozwoju biznesu. Jest inicjatorką niestandardowych projektów T-Mobile – m.in. akcji społecznej Pomoc Mierzona Kilometrami. Doskonale spełnia się w roli nowoczesnej kobiety biznesu, ale przede wszystkim jako matka trójki dzieci. Obdarzona wyjątkową energią, entuzjazmem do życia oraz rzadką zaletą – znajdowania rozwiązań tam, gdzie inni ich nie dostrzegają. Jej bogate doświadczenie zawodowe i życiowe pozwoliło na wypracowanie światopoglądu, który koncentruje się na ludziach, kreowaniu lepszej rzeczywistości i wytrwałości w dążeniach do swoich celów i marzeń. Dzięki swojemu pozytywnemu podejściu do życia i umiejętnością komunikatywnego zarządzania, skupia wokół siebie ludzi, których „zaraża” swoją pasją – na życie. Ulubione zwroty, które mówią o niej najwięcej: „uśmiech na Życie”, „odwróćmy myślenie” oraz „kryzys to nasza szansa, musimy go dobrze wykorzystać”.

Anita Ryng
Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail
Od stycznia 2021 r. Dyrektorka ds. Komunikacji w IKEA Retail, Polska. Do IKEA dołączyła w roku 2018 temu jako Public Affairs Manager w dziale komunikacji. Członkini Zarządu Konfederacji Pracodawców Lewiatan oraz Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Do roku 2018 pracowała w sektorze publicznym, zajmując się m.in. współpracą międzynarodową, funduszami unijnymi oraz prywatyzacją. Odpowiadała także za promocję Polski oraz wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy polsko-holenderskiej w Ambasadzie RP w Niderlandach. Jest absolwentką filologii germańskiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz podyplomowych studiów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie entuzjastka podróży, muzyki luzofońskiej oraz jazzu. Wolontariuszka Polskiego Forum Migracyjnego, pomagająca dzieciom migrantów w nauce.

Agnieszka Rzepkowska
Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej, PZU
Komunikacją marketingową zawodowo zajmuje się od ponad 12 lat, wcześniej doświadczenie zdobywała w strukturach sprzedaży i zarządzania ofertą produktową. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Komunikacji Marketingowej w PZU, gdzie odpowiada za strategię komunikacji marki, działania ATL, BTL, content marketing, komunikację w mediach społecznościowych oraz planowanie i zakup mediów. Wcześniej jako Brand Manager odpowiadała za komunikację ATL marek TUI oraz Nationale - Nederlanden. Projekty, które realizowała i wspierała zdobywały nagrody w konkursach Effie Awards, Golden Arrow, Mobile Trend Awards, KTR. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku marketing i zarządzanie. Absolwentka The Chartered Institute of Marketing (Questus).

Paweł Sanowski
Prezes Zarządu, Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Prezes Instytutu Monitorowania Mediów, firmy dostarczającej już od przeszło 20 lat monitoring mediów i usługi analityczne wspomagające procesy komunikacji PR i marketingowej. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata oraz Członek Zarządu MediaTrust Romania. Pomysłodawca i współtwórca wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Przewodniczący Rady Nadzorczej Quercus TFI SA. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat analizy przekazów mediowych, między innymi w Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w London School of PR.

Dorota Sapija
Dyrektor Zarządzający, Omega Communication

Zuzanna Schӧn
Dyrektor Marketingu B2C Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Canon Polska
Ukończyła Marketing oraz Finanse i Bankowość w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Edukację kontynuowała na studiach podyplomowych SGH, Chartered Institute of Marketing oraz Business Strategy na Uniwersytecie La Verne w Kalifornii. Od początku pracy zawodowej związana z obszarami zarządzania projektami i produktami. Wiele lat zajmowała się opracowywaniem strategii rynkowych dla produktów i usług oraz pracą z międzynarodowymi zespołami nad optymalizacją działań marketingowych, komunikacyjnych czy portfolio produktowych. Od prawie 10 lat na stanowiskach regionalnych, odpowiadając za marketing produktowy zarówno na rynkach europejskich jak i na Bliskim Wschodzie oraz w USA. Obecnie odpowiada za Marketing B2C oraz eCommerce w Europie Centralnej w firmie Canon.

Anna Simon
Managing Director, Komunikacja Plus PR
Z branżą PR związana od 2007 roku. Specjalizuje się w strategicznym doradztwie wizerunkowym, PR korporacyjnym, realizacji projektów z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, prowadzeniu szkoleń i warsztatów. Odpowiadała za opracowanie i wdrażanie strategii komunikacji dla największych marek z sektora retail, telekomunikacji, finansów. Jest absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Collegium Civitas, Instytutu Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk. Ukończyła studia doktorskie w Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Cergy-Pontoise w Paryżu. Wykładowca akademicki, autorka publikacji z obszaru CSR, zrównoważonego rozwoju i etyki biznesu.

Magdalena Soroczyńska
Dziennikarz, Media i Marketing Polska
Posiada wieloletnie doświadczenie dziennikarskie. Od kilkunastu lat związana z branżowym tytułem „Media i Marketing Polska". Specjalizuje się w dziedzinie prasa, PR oraz FMCG. Ponad cztery lata zajmowała się komunikacją wewnętrzną jednego z polskich banków. Z wykształcenia ekonomistka.

Sebastian Stępak
CEO MSL
Posiada ponad 15 lat doświadczenia w branży. Od zawsze w agencji. Od 2013 roku zarządzał Publicis Consultants. Pod koniec 2015 roku powrócił do MSLGROUP i objął stanowisko dyrektora zarządzającego. Posiada jedno z ciekawszych spojrzeń na branżę PR. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na realizację wyników biznesowych. Był jurorem na wielu konkursach, m.in. Cannes Lions, SABRE, Young Creative. Prywatnie pasjonat Saabów, które samodzielnie remontuje.

Justyna Szafraniec
Head of Communication, Grupa Generali Polska
Od lutego 2016 roku zarządza komunikacją w czterech spółkach Generali Polska, do których od listopada 2018 roku dołączyła Concordia. Od października 2011 r. odpowiadała za komunikacje podczas wprowadzania na polski rynek nowego ubezpieczyciela – Proamy, która obecnie jest również marką należącą do Generali. Wcześniej Szafraniec pełniła funkcję wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA, gdzie odpowiedzialna była za marketing i wsparcie sprzedaży. Justyna Szafraniec uczestniczyła we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Zajmowała również stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Przez wiele lat była związana z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA jako dyrektor Biura PR Banku. Wcześniej była PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA.

Maja Szewczyk
Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej, Kaufland Polska
Od 2015 r. związana zawodowo z firmą Kaufland Polska, gdzie od 2020 r. pełni funkcję dyrektora Działu Komunikacji Korporacyjnej. Odpowiada za realizację strategii PR-owej, komunikację wewnętrzną oraz społeczną odpowiedzialność biznesu. Do swoich sukcesów zalicza m.in. stworzenie cyklicznego magazynu dla pracowników oraz przygotowanie pierwszego raportu niefinansowego sieci Kaufland wg międzynarodowego standardu GRI. Zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym szczególnie bliska jest jej tematyka ograniczenia zużycia plastiku oraz zdrowego odżywiania. Absolwentka Instytutu Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z zakresu komunikacji korporacyjnej i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Cezary Szymanek
Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” oraz Redaktor Naczelny rp.pl
Dziennikarz biznesowy, Redaktor Naczelny portalu rzeczpospolita.pl. Wcześniej szefował Bloomberg Businessweek Polska i Magazynowi Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor. Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz „Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.

Katarzyna Terej
Partner Zarządzający, TBT i Wspólnicy
Ekspert i doradca ds. komunikacji i Public Affairs. Od 25 lat nadzoruje międzynarodowe projekty komunikacyjne i business-to-business, posiada szerokie doświadczenie w doradztwie kryzysowym i w prowadzeniu relacji z interesariuszami. Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowała na Wydziale Zarządzania UW oraz na podyplomowych studiach Public Relations w SGH/University Minnesota, posiada tytuł Master of Business and Administration (MBA), specjalizacja International Marketing, otrzymany w WSHiFM/ Erasmus University Rotterdam, University of Durham. Posiada certyfikat Ministerstwa Skarbu dla członków rad nadzorczych, jest mediatorem Fundacji Rozwoju Mediacji. Wieloletnia jurorka międzynarodowego konkursu International Business Stevie Awards. Członkini i jurorka International Public Relations Association.

Sebastian Tołwiński
Regionalny Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, UPFIELD
20 lat w branży. Kompetencje w zakresie public affairs, komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej, relacji z mediami, zarządzania komunikacją w kryzysie i CSR zdobył w międzynarodowych firmach m.in. Ferrero, Grupa Żywiec, Upfield, MetroGroup oraz agencjach MMD Corporate, Public Affairs & Public Relations, Gravis PR. Wiele lat pracował na rzecz silnych i aktywnych marek, takich jak: Kinder, Nutella, Tic Tac, Raffaello, Heineken, Żywiec, Desperados, Warka, Rama, Flora, Proaktiv, Delma, Violife. Realizował także działania issue management w obszarze alkoholu, cukru i tłuszczu w środowisku rosnących wyzwań legislacyjnych, rynkowych i zdrowotnych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada obszerne doświadczenie w branży FMCG, również jako członek rady nadzorczej Federacji Producentów Żywności, bezpośredni członek Konfederacji Lewiatan i Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych – Polbisco. Efektywnie współpracuje zarówno z organizacjami paneuropejskimi, europosłami i ambasadami państw trzecich jak i lokalnymi partnerami społecznymi. Współtwórca Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego i późniejszy lider zespołu zajmującego się aspektami zdrowotnymi. Promotor diety fleksitariańskiej i obrońca roślinnych alternatyw mięsa i nabiału (poprawki 165 i 171 do Rozporządzenia KE 1308/2013). Ukończył Lingwistykę Stosowaną na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także Podyplomowe Studium Mediów i Komunikacji Społecznej PAN. Tłumacz przysięgły języka angielskiego. Wieloletni członek Press Club Polska. Laureat konkursów w obszarze PR i komunikacji korporacyjnej.

Hanna Waśko
CEO oraz właściciel Big Picture
Jest strategiem. Od 15 lat w branży PR. Jej autorskie programy wielokrotnie wyróżniano nagrodą Złotych Spinaczy, KTR, Effie. Łączy doświadczenie z sektora biznesowego z wieloletnim doświadczeniem w sektorze publicznym i NGO - specjalizuje się w obszarze public affairs i komunikacji społecznej, doradztwie kryzysowym, a także wizerunku osób publicznych. Jest tam, gdzie biznes trzeba mądrze połączyć z dobrem publicznym. Odpowiadała za strategię PR m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich, Program Studiów o Współczesnej Polsce na Uniwersytecie Oksfordzkim finansowany przez dr Leszka Czarneckiego, Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk, projekty filantropijne Jerzego Staraka. Tworzy strategie zaangażowania największych firm i marek – Coca-Coli, Mondelez, Polpharmy, Roche czy Henkel. W ramach ZFPR działa na rzecz aktywnego włączania ekspertów komunikacji w projekty pro bono, czyli dzielenie się wiedzą, za darmo, z tymi, którzy jej potrzebują. W ramach praktyki Big Picture konsultuje pro bono działanie licznych organizacji pozarządowych - aktywnie wspiera NGOs promujące aktywność obywatelską i przeciwdziałanie mowie nienawiści. Współzałożycielka Fundacji Projekt: Polska, członkini zarządów Fundacji Oxford Noble, a także Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Przyjaciel Forum Dialogu, stypendystka American Jewish Committee i Hansard Society. Wrocławianka, absolwentka nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz London School of Economics.

Mariusz Wawer
Head of Governmental Relations & ESG 3M East Europe Region, 3M
Zarządza obszarem Governmental Relations oraz Sustainability/ESG dla wszystkich spółek 3M w Polsce oraz krajach Europy Centralnej. Reprezentuje 3M w kontaktach z kluczowymi interesariuszami na poziomie lokalnym i ogólnokrajowym. Przed rozpoczęciem kariery w 3M pracował m.in. w Deloitte oraz Havas PR, gdzie przez ponad 15 lat doradzał polskim i międzynarodowym markom w zakresie komunikacji korporacyjnej, zrównoważonego rozwoju, konsultacji społecznych oraz Public Affairs. Swoja karierę zaczynał jako dziennikarz w Gazecie Wyborczej i Pulsie Biznesu. Wykładowca na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego.

Anna Wiśniewska
Marketing and Communications Director, Skanska
Dyrektorka ds. marketingu i komunikacji w biurowej spółce Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej. Kieruje zespołami ekspertów w całej jednostce biznesowej, tj. w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech. Anna Wiśniewska dołączyła do Skanska w 2011 roku i wkrótce zaczęła zarządzać zespołem marketingu i komunikacji – najpierw w Polsce, a następnie na poziomie regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W 2021 r. Anna została laureatką IV edycji konkursu Top Woman in Real Estate w kategorii Marketing & PR. Jest jedną z założycielek inicjatywy Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR, która powstała we współpracy ze Związkiem Firm Public Relations. Anna jest absolwentką wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz stypendystką programu wymiany w ramach umowy bilateralnej z Northeastern Illinois University, USA.

Alicja Wysocka-Świtała
Partner Zarządzający, Clue PR
Współwłaścicielka i partnerka zarządzająca agencji Clue PR. Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją lokalnych i globalnych marek z obszaru technologii, FMCG oraz kampaniami CSR. Zdobywała doświadczenie w agencjach sieciowych w Warszawie i Nowym Jorku, ma na koncie nagrody SABRE, Magellan Awards, Excellence Awards i KTR. Absolwentka dziennikarstwa na UW, studiowała amerykanistykę na UW i w Oslo. Prowadzi zajęcia z PR w Collegium Civitas. Zasiada w jury Stevie Awards i Young Creatives oraz w Radzie Związku Firm Public Relations. Regularnie publikuje w gazeta.pl i Vogue, w tym w weekend.gazeta.pl prowadzi rubrykę na temat trendów w social mediach.

Jan Zając
Prezes Zarządu, Sotrender
Przedsiębiorca, badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.

Agata Zeman
Managing Director, 24/7Communication
Od 13 lat rozwija biznes 24/7Communication, buduje ekspertyzę sektorową, obsługując klientów z branży farmaceutycznej, energetycznej, spożywczej i nowych technologii. Jest ekspertką w zarządzaniu reputacją i w komunikacji kryzysowej. Odpowiada za wprowadzenie nowych rozwiązań do oferty agencji, min. studia produkcyjno – broadcastowego 24/7Studio. Przed dołączeniem do firmy zdobyła wiedzę w zakresie lobbingu i PA w Komisji Europejskiej w Brukseli, agencjach PR w Paryżu oraz Singapurze, w Ministerstwie Sportu i Turystyki, w rezultacie zbudowała dedykowany dział PA w firmie. Pod jej skrzydłami agencja sięgała kilkunastokrotnie po najważniejsze nagrody branżowe min. została uznana w 2019 roku za „najbardziej innowacyjną agencję PR w Polsce” (wg. M&M), w 2021 roku otrzymała Tytanowego Spinacza jako „Najlepsza agencja” w konkursie Złote Spinacze, z kolei Agata została nominowana do nagrody AdWoman 2020.

Katarzyna Życińska
CEO 38 Content Communication
Założycielka agencji 38 Content Communication, która z sukcesem wdraża i realizuje kompleksowe strategie komunikacyjne firm. Wcześniej związana ze Starcom MediaVest Group, a także Grupą Eurozet. Specjalistka w zakresie budowania i wdrażania strategii public relations w innowacyjnym ujęciu oraz podnoszenia efektywności działań komunikacyjnych. Grupa – którą zarządza – liczy obecnie pięć spółek: 38 Content Communication, Quanta Media, BrandLift, BrandTime i Magna Talenta. Katarzyna Życińska dwukrotnie otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie AD WO/MAN Roku 2020 i 2021 magazynu Press. Pełni również funkcję wiceprezes Związku Firm Public Relations stojącego na straży wizerunku branży PR i etosu pracy PR-owców. Jest współautorką raportu ZFPR „PR to nie propaganda”.