O konkursie

Bogdan Biniszewski
zamknij
Bogdan
Biniszewski

Prezes zarządu agencji ComPress. Absolwent Wydziału Mechaniki Precyzyjnej na Politechnice Warszawskiej oraz Podyplomowych Menedżerskich Studiów Zarządzania MBA na SGH i Podyplomowych Studiów Public Relations na SGH.

Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz w Agencji Informacyjno-Wydawniczej BOSS. Następnie pracował w Redakcji Serwisów Ekonomicznych Polskiej Agencji Prasowej, gdzie specjalizował się w zagadnieniach związanych z giełdą i prywatyzacją. Był korespondentem parlamentarnym PAP z posiedzeń Sejmu i Senatu dotyczących zagadnień gospodarczych. Następnie pracował jako public relations manager i rzecznik prasowy w Drugim Narodowym Funduszu Inwestycyjnym.

Od 1998 roku w agencji ComPress tworzył Dział Relacji Inwestorskich, którego został dyrektorem; od 2000 roku był również dyrektorem ds. kluczowych klientów agencji. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego ComPress S.A., a w lipcu 2004 roku został jej Prezesem. W latach 2006 -2008 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations. Od 2008 - 2012 był członkiem Rady Etyki PR. W latach 2009-2011 był Przewodniczącym Rady ZFPR, a od 2011-2013 Wiceprzewodniczącym Rady Związku. Od marca 2013 roku jest ponownie Przewodniczącym Rady Związku Firm Public Relations.

Współpracuje z wieloma uczelniami jako wykładowca z zakresu marketingu i komunikacji.

Maria Buszman
zamknij
Maria
Buszman

dr Maria Buszman

Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, partner zarządzający w Buszman & Witański Consulting Group. Doradza, szkoli, zarządza projektami, przygotowuje strategie w dziedzinie public relations, komunikacji i rozwoju - dla osób, firm, instytucji i organizacji pozarządowych. Edukacja PR
i PR usług edukacyjnych to jej pasja. W branży od 2001 roku.

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, gdzie m.in. kieruje studiami podyplomowymi Public Relations – nowoczesna komunikacja w praktyce, pracuje na Wydziale Informatyki i Komunikacji w Katedrze Dziennikarstwa Ekonomicznego i Nowych Mediów, wykłada na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, prowadzi Koło Naukowe Komunikacji Społecznej Innowacje. Przygotowuje, realizuje i ocenia - programy kierunków, specjalności, przedmiotów i szkoleń. Uczestniczy w pracach przy projektach strategicznych.

Jest partnerem zarządzającym w firmie Buszman & Witański Consulting Group (zarządzanie strategiczne, badania i analizy rynkowe, zarządzania projektami, komunikacja
i budowania wizerunku, teleinformatyka). Doradza, szkoli, zarządza projektami, przygotowuje analizy i badania oraz strategie, specjalizuje się w zakresie: rozwoju, promocji, public relations, media relations, wystąpień publicznych i autoprezentacji, wizerunku osobistego, pisania tekstów promocyjnych, PR usług edukacyjnych, instytucji publicznych oraz osób.

To również aktywna członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie przez 6 lat działała w zarządzie oddziału śląskiego, członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, ambasador Fundacji Ladies Business Class ds. Public Relations, współorganizatorka Kongresu Kobiet Województwa Śląskiego. Prelegentka konferencji naukowych i spotkań branżowych, organizowanych m.in. przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach, Business Link, współautorka multibloga ideahub.eu i aktywna uczestniczka wielu innych przedsięwzięć. 

Laureatka prestiżowej nagrody branży PR „PRotona”, w kategorii nagroda publiczności. 

Dorota Ciszek
zamknij
Dorota
Ciszek

Doradza klientom z branży FMCG, mediów i kultury. Od ponad 15 lat związana z branżą public relations, specjalizuje się w projektach z zakresu brand PR. Jest współautorką wielu kampanii m.in. "Zdrowe Zatoki" dla marki Ibuprom Zatoki, „Dobra Przyjemność Każdego Dnia” dla marki Algida – Unilever i koncepcji Modern Gentelman dla Smirnoff Black/ Diageo. Dla marki Kropla Beskidu realizowała brand dokument "Ostoja" w reżyserii Wojciecha Szumowskiego. Dla klientów z sektora mediów koordynowała projekty dla HBO, Disney Channel, Disney XD, National Geographic Channel, FOX Life, Comedy Central i Canal+. Była również odpowiedzialna za opracowanie strategii a także wdrożenie komunikacji nowych kanałów: Crime & Investigation i HISTORY.

Prywatnie zafascynowana światem filmu i teatru. Ukończyła seminarium producenckie w Ośrodku Szkolenia i Rozwoju Akademii Telewizyjnej Telewizji Polskiej oraz warsztaty fotograficzne Akademii Leica Gallery Warszawa i Jacka Poremby "Mastreclass - Portret i świat".  Plastyczne pasje realizuje współpracując z Teatrem Studio im. St. I. Witkiewicza.

Rafał Czechowski
zamknij
Rafał
Czechowski

Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający w Imago Public Relations, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w latach 2004-2007,

 konsultant, szkoleniowiec i autor publikacji z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR. Absolwent specjalności Publicystyka Ekonomiczna i Public Relations Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doktorant Akademii Ekonomicznej w Katowicach, wcześniej pracował jako dziennikarz ekonomiczny m.in. w „Życiu Gospodarczym", „Wprost" i „Gazecie Wyborczej". Wykładowca przedmiotów związanych z PR w wielu uczelniach wyższych (m. in. Studiów Podyplomowych Public Relations na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu). Członek Rady Programowej Podyplomowego Studium Public Relations i Komunikacji Społecznej przy Uniwersytecie Warszawskim oraz Rady Programowej kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Jakub Dmitrowski
zamknij
Jakub
Dmitrowski

Jakub Dmitrowski, w branży PR od 15 lat, partner strategiczny w agencji Smart Media (od 2008 roku) i właściciel agencji RingPR. W latach 1998 do 2007 związany był z GGK Public Relations, spółką należącą do międzynarodowej grupy reklamowej Lowe GGK. Zaangażowany w projekty z zakresu komunikacji korporacyjnej i produktowej dla klientów z branż technologicznej, medialnej, finansowej oraz deweloperskiej. W 2013 roku członek Rady ZFPR. Od 2014 sprawuje funkcję wiceprezesa zarządu ZFPR.

Agnieszka Durlik
zamknij
Agnieszka
Durlik

Rzecznik Prasowy Krajowej Izby Gospodarczej. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej.

Odpowiedzialna za relacje z mediami i wzmacnianie marki Krajowej Izby Gospodarczej. Koordynuje organizację konferencji oraz imprez KIG.

Od wielu lat ekspert organizacji samorządowych przedsiębiorców specjalizujący się w rzecznictwie interesów w  tematyce gospodarczej i prawnej związanej z zasadami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, jak również tematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, przeciwdziałania korupcji.

Piotr Filipek
zamknij
Piotr
Filipek

Doradca i szkoleniowiec, specjalizuje się w sferze komunikacji korporacyjnej, dialogu społecznego (standard AA1000) oraz szkoleń (kontakty z mediami, wystąpienia publiczne, sytuacje kryzysowe).

W latach 1995-98 pracował w agencji Burson-Marsteller, w ostatnim roku jako dyrektor działu Corporate Practice i zastępca dyrektora generalnego tej agencji; opracował i prowadził programy PR z takich sfer, jak przejęcia giełdowe, sprzedaż akcji w ofertach publicznych, wprowadzanie nowych produktów finansowych, współpraca z mediami czy postępowanie w sytuacjach kryzysowych.

W latach 1999-2001 współtworzył od podstaw PTE oraz TUnŻ brytyjskiego Norwich Union; w obydwu dyrektor ds. korporacyjnych, w towarzystwie ubezpieczeń na życie również członek zarządu. Odpowiadał za strategię PR, komunikację i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi; współtworzył strategię marketingową obydwu spółek.

Absolwent MBA w Norwegian School of Management, wcześniej studiował na wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.

Michał Fura
zamknij
Michał
Fura

Michał Fura kieruje komunikacją korporacyjną i public affairs UPC Polska, pełniąc też funkcję rzecznika prasowego. Odpowiada za rozwój i wdrażanie strategii komunikacji korporacyjnej, public affairs oraz relacje z mediami, wspierając realizację celów biznesowych największego operatora kablowego na polskim rynku.  Michał Fura ma kilkunastoletnie doświadczenie dziennikarskie. Zaczynał w lokalnych i regionalnych redakcjach prasowych, następnie zdobywał doświadczenie w prasie branżowej. Ostatnie osiem lat pracował w "Gazecie Prawnej", a następnie "Dzienniku Gazecie Prawnej", gdzie specjalizował się w tematyce związanej z sektorem nowych technologii, mediów i telekomunikacji, fuzji i przejęć, a także reklamy, komunikacji marketingowej i PR. Zasiadał w jury prestiżowego konkursu na najlepsze kampanie public relations "Złote Spinacze" Związku Firm Public Relations. Ukończył ekonomię ze specjalnością handel zagraniczny w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie oraz Psychologię w zarządzaniu na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.

 

Zbigniew Gajewski
zamknij
Zbigniew
Gajewski

Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy UW, dziennikarz, redaktor i wydawca. Współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine, był dyrektorem wydawniczym czasopism Pani, Uroda, Kobieta i Życie.

Od początku 2006 współpracuje z Konfederacją Lewiatan, gdzie jest zastępcą dyrektora generalnego. Organizator kampanii społecznych i promotor CSR oraz przedsiębiorczości, inicjator i dyrektor Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.

Laureat nagród branżowych (z zespołem): Złoty Spinacz, Złota EFFIE, Proton i członek jury w tych i kilku innych konkursach. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej. 
Specjalizuje się w tematyce społecznej odpowiedzialności biznesu, wizerunku polskich przedsiębiorców, przedsiębiorczości młodych, cywilizacyjnych i politycznych uwarunkowań rozwoju gospodarki europejskiej, przyszłości integracji europejskiej.

Sebastian Hejnowski
zamknij
Sebastian
Hejnowski

Wieloletni praktyk public relations i reklamy. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prezes agencji MSLGROUP (poprzednia nazwa: Ciszewski MSL) w Polsce. W MSLGROUP odpowiada za region CEE. Agencją zarządza od 2006 roku. Ekspert w dziedzinie komunikacji kryzysowej i społecznej, komunikacji firm z sektora turystycznego oraz public affairs. Swoją wiedzę  w zakresie PR przekazuje jako wykładowca, na szkoleniach i w licznych publikacjach. Aktywny członek, a w przeszłości wiceprezes Związku Firm Public Relations oraz członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Juror w konkursie Złote Spinacze oraz ukraińskich Pravda Awards. Wyróżniony tytułem PRowiec Roku 2013 w plebiscycie branżowego portalu PRoto. Współtworzył kampanie public relations nagrodzone między innymi w konkursach Złote Spinacze, Impactor,Golden Drum i European Excellence Awards.

Monika Jasłowska
zamknij
Monika
Jasłowska

Monika Jasłowska, Head of Brands Management Polpharma Group. Z wykształcenia sinolog,
z zamiłowania od 17 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez ostatnie 6 lat kierowała w Polpharmie Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne
i edukacyjne. Wcześniej była Partnerem oraz kierowała Działem Brand PR w agencji On Board PR. Prowadzone przez nią kampanie PR zdobyły szereg międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award. Członek stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors). Członek kapituły konkursu Business Stevie Awards.

Zafascynowana kulturą i sztuką Azji, nie wyobraża sobie życia bez dalekich podróży.

Aneta Jóźwicka
zamknij
Aneta
Jóźwicka

Corporate Relations Director Diageo Poland.

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie komunikacji i marketingu, przez większość czasu pracuje dla sektorów, które stawiają przed PR interesujące i niecodzienne wyzwania. Od ponad sześciu lat pracuje w firmie Diageo będącej światowym liderem branży alkoholowej, właścicielem takich marek jak m.in. Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys. Wcześniej przez ponad 5 lat pracowała w firmie farmaceutycznej Polphama, gdzie tworzyła od podstaw dział zajmujący się Brand PR. Swoją przygodę z zawodem PR-owca i specjalisty ds komunikacji rozpoczynała w agencji PR, gdzie współpracowała z firmami z branży IT, finansowej, FMCG i farmaceutycznej. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Marek Kosycarz
zamknij
Marek
Kosycarz

Marek Kosycarz jest absolwentem wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. Posiada dyplom MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

W Microsoft odpowiada za działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i public affairs oraz relacje z partnerami społecznymi.

Przed dołączeniem do polskiego zespołu Microsoft był dyrektorem ds. marek w agencji public relations Burson-Marsteller, członkiem zarządu agencji marketingu bezpośredniego Wunderman (grupa Yong&Rubicam) oraz dyrektorem ds. Korporacyjnych i Regulacyjnych w British-American Tobacco gdzie odpowiadał za relacje z administracją rządową i lobbying, dialog z interesariuszami zgodny ze standardem AA1000 /GRI oraz pełnił funkcję rzecznika prasowego. Wykładowca CSR w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademii im. Leona Koźmińskiego.

 

Julia Kozak
zamknij
Julia
Kozak

Ukończyła Uniwersytet Warszawski, wydział Orientalistyki – Indologię. Równolegle studiowała Wiedzę o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 1996-1997 studiowała w Indiach.

Public Relations zajmuje się od 1997 roku. W 2003 roku otworzyła w Polsce oddział międzynarodowej agencji Fleishman-Hillard, którą obecnie prowadzi jako Dyrektor Generalny na Polskę.

Od lat zajmuje się działaniami popularyzującymi public relations w Polsce. Od 2003 współuczestniczy w organizacji konkursu „Praktykuj za granicą" biorąc udział w obradach jury i wyborze najlepszych studentów, którym Fleishman-Hillard funduje międzynarodowe praktyki. Pracowała przy organizacji PR Forum. Prowadzi liczne treningi i warsztaty edukacyjne dla firm z różnych branż. Zajmuje się doradztwem w budowaniu strategii komunikacji dla firm polskich i międzynarodowych oraz komunikacją kryzysową. Ukończyła różnorodne treningi w Polsce i za granicą w zakresie komunikacji, zarządzania, sprzedaży i szkoleń.

W London School of Public Relations wykłada od marca 2011 roku.

Anna Krajewska
zamknij
Anna
Krajewska

Współzałożycielka NBS w 1990 r. i wieloletni Prezes Zarządu NBS Communications (od 2004). Wyższe wykształcenie z etnologii (UJ oraz Universite de Paris X).

Tworzyła podstawy PR w Polsce. Ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów z zakresu PR korporacyjnego, zarządzania kryzysowego, PR finansowego i relacji inwestorskich. Jest wykładowcą relacji inwestorskich na Podyplomowym Studium Uniwersytetu Warszawskiego. W 2013 roku członek Rady Etyki PR . Od 3 lat jest członkiem międzynarodowego jury przyznającego nagrody za najlepsze kampanie PR w Bułgarii (BAPRA Bright Awards).

W ostatnich latach doradzała wielu firmom w procesie przygotowań do publicznych ofert akcji w tym m.in. PGE, PKO BP, PZU, Giełdzie Papierów Wartościowych, Alior Bank, JSW i PKP Cargo. Doradzała także wielu polskim i międzynarodowym firmom w procesie fuzji i przejęć w tym m.in. France Telecom (obecnie Orange), AXA, ADM, Electricite de France, BNP Paribas. Zarządzała również procesem komunikacji kryzysowej dla wielu klientów. Prowadzi szkolenia z zarządzania kryzysowego.

Anna Król
zamknij
Anna
Król

Menadżerka kultury, wydawca, pomysłodawczyni i dyrektor Big Book Festival, autorka książek. Z wykształcenia krytyk sztuki, ukończyła studia na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Promotorka kultury, autorka projektów literackich promujących literaturę i czytanie. W 2010 roku powołała pierwszą w Polsce agencję wyspecjalizowaną w dziedzinie promocji kultury Go Culture – obecnie najbardziej nagradzaną agencję zajmującą się promocją kultury (6 Złotych Spinaczy, liczne wyróżnienia – m.in. Złoty Laur PIK, Protony, Nocne Marki, plebiscyt Trójki, plebiscyt „Co jest grane”).

W 2012 współzałożyła Fundację „Kultura nie boli”. Pomysłodawczyni i dyrektor Big Book Festival międzynarodowego festiwalu literackiego odbywającego się w Warszawie od 2013 roku – dziś jednego z najważniejszych festiwali literackich w Polsce, jedynego z europejskim certyfikatem EFFE. Wydawca, w 2011 współzałożyła wydawnictwo Wilk&Król Oficyna Wydawnicza. Publikowała m.in. w: Gazecie Wyborczej, Polityce, Rzeczpospolitej, Magazynie Literackim Książki, Nowych Książkach. Autorka książek "Spotkać Iwaszkiewicza. Nie-biografia", “Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie”. 

Tomasz Lis
zamknij
Tomasz
Lis

Tomasz Lis, dyrektor ds. komunikacji Philipiak Polska. Z branżą komunikacji marketingowej związany od ponad 15 lat. Specjalizuje się w obszarze analiz, strategii komunikacji , CR oraz komunikacji kryzysowej. Współtwórca pierwszej w Polsce agencji specjalizującej się w komunikacji do milenialsów – Odyseja. Wcześniej szef działu konsumenckiego w On Board, dyrektor zarządzający Ogilvy PR, szef działu konsumenckiego Euro RSCG Sensors (obecnie Havas PR) i associate w Business Communications Associates Affiliate of Edelman PR. Członek pierwszego polskiego zespołu, który zdobył nagrodę IPRA. Laureat konkursu Złote Spinacze. Juror konkursu Young Creatives Cannes Lions.

 

Adam Łaszyn
zamknij
Adam
Łaszyn

Prezes i założyciel agencji public relations Alert Media Communications i MeritumLab. W branży PR od 1998 roku. Doradca w zakresie strategii i taktyki komunikacji dziesiątek czołowych polskich firm (m.in. Coca-Cola, Goodyear, Kompania Piwowarska, Novartis, NUTRICIA) i instytucji publicznych (m.in. KPRM, RCB, RPD, Prokuratura Generalna). Ekspert w zakresie komunikacji kryzysowej. Ceniony trener szkoleń medialnych, kryzysowych i innych form komunikowania. Coach medialny. Jako kluczowy konsultant przyczynił się do sukcesów parlamentarnych, samorządowych i prezydenckich kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej w latach 2006-2011.
Wykładowca różnych dziedzin PR m.in. w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie (w latach 2009-2013 opiekun studiów podyplomowych PR na tej uczelni), na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej oraz polskiej edycji London School of Public Relations.
Współautor książki „Sztuka Public Relations” i pierwszego w Polsce „Leksykonu Public Relations”.
W latach 2006-2008 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations a w latach 2008-2012 Wiceprzewodniczącego i Przewodniczącego Rady ZFPR.
Wcześniej (do 1998 roku) przez wiele lat był dziennikarzem, m.in. Programu III Polskiego Radia, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego, czy Nowego Państwa. Specjalizował się w tematyce międzynarodowej i polityce obronnej – np. w materiale „Sułtan terroryzmu” (Express Wieczorny) jako pierwszy publicysta przedstawił w polskich mediach sylwetkę Osamy bin Ladena, na długo przed pojawieniem się w Polsce terminu Al Kaida.
W marcu 2009 roku został uznany przez redakcję Newsweeka za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków (pozycja 27).
Z wykształcenia jest prawnikiem – ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Paweł Łukasiak
zamknij
Paweł
Łukasiak

Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, członek Rady Mentorów Fundacji Dobra Sieć. Akademią kieruje od sierpnia 1998 r. Od ponad 20 lat aktywnie związany z III sektorem.

Współtworzył i zarządzał Biurem ds. Współpracy z Inicjatywami Samopomocowymi w Komitecie Obywatelskim przy Przewodniczącym NSZZ „Solidarność”, założył oraz prowadził Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Stypendysta Fundacji Ashoka i Fundacji C.S. Motta.

Ekspert w dziedzinie fundraisingu, CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu; corporate social responsibility) i CCI (społecznego zaangażowania biznesu; corporate community investment), twórca projektów CSR i CCI dla największych firm w Polsce. Współtwórca kampanii społecznych takich jak „Dobroczyńca Roku”, „100% z 1%”, „Gwiazdy Dobroczynności”. Członek kapituły Ogólnopolskiego Konkursu „Barwy Wolontariatu” organizowanego przez Centrum Wolontariatu, Rady Fundacji Św. Mikołaja, Rady Programu „Przeciw Korupcji” Fundacji im. Stefana Batorego, Kapituły Konkursu „Społecznik Roku” tygodnika „Newsweek”, Kapituły Konkursu „100% z 1%” na najlepszą kampanię jednoprocentową organizowaną przez tygodnik „Newsweek”. Autor i współautor wielu publikacji. Wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera.

W 2011 odznaczony przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Anna Małcużyńska
zamknij
Anna
Małcużyńska

Dyrektor Agencji Sigma International. Specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych strategii PR, crisis/issues management oraz media relations. Jest konsultantem i trenerem. Absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej przy Uniwersytecie Warszawskim. Z wykształcenia tłumacz, PR-owiec z wyboru. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w dziedzinie Public Relations i 15–letnie doświadczenie w marketingu i promocji. Pracowała m.in. dla ABC News, Alcat Communications, Kuman Art, Animex Sp. z o.o., BWE i East News. Interesuje się dziennikarstwem, biznesem i polityką. 

Małgorzata Mejer
zamknij
Małgorzata
Mejer

PR manager Procter & Gamble w Polsce i krajach regionu Central Europe. Absolwentka Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pierwsze lata kariery zawodowej spędziła jako nauczycielka. Doświadczenia biznesowe zaczęła zbierać w 1990 roku, podejmując prace szefa Biura Informacji Technicznej Kodak Ltd w Polsce. Od 1995 odpowiada za działania PR-owe Procter & Gamble w Polsce. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego firmy. Jest współtwórcą programu marketing społecznego „Podaruj dzieciom słońce" i programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”.

Eliza Misiecka
zamknij
Eliza
Misiecka

dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 300 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR profile.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Przemysław Mitraszewski
zamknij
Przemysław
Mitraszewski

Specjalista w dziedzinie zarządzania reputacją i komunikacji kryzysowej. Doradzał firmom z branży finansowej, FMCG, farmaceutycznej, czy telekomunikacyjnej. Współpracował z Provident Polska, PKN Orlen, Telekomunikacją Polską, BMW Polska, GMAC Bankiem, BRE Bankiem. Z powodzeniem realizował projekty kryzysowe związane z oszustwami finansowymi, wypadkami pracowników, oskarżeniami o mobbing, molestowanie seksualne, szantażami wobec firmy. Autor licznych publikacji na temat zarządzania kryzysem oraz „Crisis Management Approach Process" - metodologii przygotowania do zarządzania kryzysowego. W ramach swoich zainteresowań współtworzył także programy społeczne, np. Trampolina (dla Provident Polska) czy "Niepełnosprawni - normalna sprawa" (dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji).

 

Michał Olbrychowski
zamknij
Michał
Olbrychowski

Dyrektor, Lider Deloitte Communications

Ponad 15 lat doświadczenia w doradztwie komunikacyjnym, public relations i w mediach. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wspiera klientów w zarządzaniu reputacją i budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami. Do niedawna pełnił funkcje Dyrektora Zarządzającego w jednej z największych agencji sieciowych w Polsce. W przeszłości był analitykiem finansowym i redaktorem serwisów ekonomicznych. Wykładowca i trener.

Mirella Panek-Owsiańska
zamknij
Mirella
Panek-Owsiańska

Jurorka konkursu „Złote Spinacze” od początku jego istnienia. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury wielu konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR.

Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu - największej organizacji promującej CSR.

Zarządza zespołem i odpowiada za kontakty z kluczowymi interesariuszami oraz współpracę międzynarodową. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Posiada wieloletnie doświadczenie polityczne, pracowała w gabinecie politycznym Ministrów Sprawiedliwości, przygotowywała strategie wyborcze, przeszkoliła ponad 500 kobiet z zakresu marketingu politycznego, wystąpień publicznych i kontaktów z mediami. Praktyczną wiedzę o PR politycznym i społecznym zdobywała jako stypendystka, m.in. w Anglii, Hiszpanii i USA.

Dawid Piekarz
zamknij
Dawid
Piekarz

Wiceprezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa odpowiedzialny m.in za komunikację branży, poprzednio od 2004 r. pracował na stanowisku rzecznika prasowego PKN ORLEN. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz specjalistycznych kursów m.in Canadian Center for Management Development. Wcześniej pracował także m.in w Ministerstwie Finansów, Norwich Union oraz Expander.pl.

Mariusz Pleban
zamknij
Mariusz
Pleban

Mariusz Pleban – właściciel i prezes Multi Communications, jednej z największych i najbardziej doświadczonych agencji Public Relations w Polsce. Specjalista zintegrowanej komunikacji marketingowej i PR. Przez ostatnich 8 lat silnie zaangażowany w pracę w Związku Firm Public Relations. W organizacji przez wiele lat pełnił funkcje Wiceprezesa Zarządu i członka Rady Związku.

Wykłada na London School of Public Relations (prestiżowej globalnej sieci szkół PR), a także w Szkole Strategii Marki. Jest trenerem ICAN Institute (wydawcy renomowanego Harvard Business Review Polska). Prowadzi zajęcia w ramach projektów skierowanych do wyższej i średniej kadry zarządzającej. Jest również prelegentem na branżowych kongresach. Gościnnie wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych.

Z Multi Communications, a tym samym z branżą PR związany jest od 1997 roku. W tej firmie przechodził całą ścieżkę kariery od account managera poprzez partnera zarządzającego, aż do właściciela i prezesa w jednej osobie.

Kierowana przez Mariusza Plebana firma zdobyła wiele prestiżowych nagród w swojej branży. Jako jedyna z polskich agencji PR należy do sieci niezależnych agencji Public Relations Global Network.

Marta Pokutycka-Mądrala
zamknij
Marta
Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden (wcześniej ING Życie).

Odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, CSR  oraz działania z zakresu Public Affairs.  Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej  i emerytalnej. Odpowiadała między innymi za kompleksowy projekt komunikacji PRowej wokół ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór,  który został nagrodzony Złotym Spinaczem w 2013 roku.

Wcześniej odpowiadała za komunikację korporacyjną oraz relacje z mediami w branży FMCG 
w firmie Cadbury, której częścią była marka Wedel.  Uczestniczyła w dużym projekcie przejęcia biznesu Wedla przez japońsko-koreańską firmę LOTTE. Od strony PRowej prowadziła także współpracę z UEFA Euro 2012, realizując między innymi niestandardowy projekt studia na dachu fabryki Wedla, z którego TVP dokonywało transmisji wydarzeń sportowych.

Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji finansowej, projektów społecznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi.

Juror konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR
i komunikacji.

Małgorzata Przybylska
zamknij
Małgorzata
Przybylska

Doświadczony menadżer odpowiedzialny za komunikację zintegrowaną (PR, komunikację finansową i marketingową). Od grudnia 2013 roku związana z branżą bankową - jest Dyrektorem Marketingu w FM Bank PBP SA, gdzie m.in. jako Project Menadżer wdrożenia nowej marki BIZ Bank odpowiadała za rebranding. Posiada doświadczenie w zarządzaniu komunikacją w dużych Grupach Kapitałowych w szczególności przy projektach wymagających zmian np. IPO czy restrukturyzacja.

Od listopada 2011 roku do grudnia 2013 r pełniła funkcję Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich i PR w Polskim Holdingu Nieruchomości SA. gdzie była odpowiedzialna za organizację procesu IPO w PHN SA i relacje inwestorskie. Projekt komunikacji IPO otrzymał nominację do Złotych Spinacze 2013r. Przygotowała r ównież strategię zarządzania markami w grupie PHN SA. Wcześniej jako Dyrektor odpowiadała za komunikację w Polskich Sieciach Elektroenergetycznych SA. W latach 2004-2006 Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy w PGNiG SA, gdzie opowiadała za komunikację debiutu giełdowego koncernu (2005), stworzyła dział relacji inwestorskich, brała udział w road-show dla inwestorów przed IPO i uczestniczyła w przygotowaniu prospektu emisyjnego. Przeprowadziła również proces rebrandingu dla PGNiG SA i spółek z Grupy.

W latach 2006 – 2011 pełniła funkcję Dyr. Zarządzającego a następnie Członka Zarządu Agencji Martis CONSULTING. Posiada doświadczenie w projektach z takich sektorów jak m.in. energetyczny, chemiczny, górniczy, spożywczy, farmaceutyczny czy deweloperski.

W latach 2000-2003 pracowała jako dziennikarz specjalizujący się w tematyce energetycznej – była redaktorem w portalu internetowym CIRE. Wykładowca na podyplomowych studiach z zakresu komunikacji na SGH, prelegent na kongresach i seminariach poświęconych PR finansowemu i brandingowi. Była Wiceprzewodniczącą w Radzie Nadzorczej spółki Geovita S.A. Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, studiowała również na kierunku prawniczym.

Danuta Raczkiewicz-Chenczke
zamknij
Danuta
Raczkiewicz-Chenczke

Właściciel  i  dyrektor  zarządzająca Rc2 RACZKIEWICZ  CHENCZKE  CONSULTANTS;  od 15 lat związana z ewoluującą branżą PR;  tworzy  strategie  komunikacji  dla  marek,   prowadzi   mediowe  programy  antykryzysowe,  buduje  kontakty z  mediami  na  poziomie  ogólnopolskim,  jak  i  międzynarodowym  dla  wielu  polskich i  międzynarodowych  firm  i  instytucji. Doświadczenia zawodowe  w  obszarze  public  affairs  i  NGO budowała w  Fundacji  Konrada  Adenauera i  Fundacji  im.  Stefana   Batorego. Była  senior  konsultantem  PR  w  PAIZ  i  Business  Press,   przez  ostanie  12  lat  zarządzała  firmami  PR:  ID  Corporate  PR  i   180°  PR  (Grupa  Leo  Burnett  w  Polsce ). Absolwentka filozofii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Od lat zdradza adeptom kierunków PR tajniki zawodu, m.in. na studiach podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej. W wolnym czasie wspiera młodych, zdolnych twórców sztuki współczesnej i zwiedza galerie całego świata.

Paweł Sanowski
zamknij
Paweł
Sanowski

Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów, firmy dostarczającej usługi analityczne wspomagające procesy komunikacji PR i marketingowej. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata oraz Członek Zarządu MediaTrust Romania. Prezes wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu, przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Ukończył Politechnikę Wrocławską na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat monitoringu mediów, między innymi na Uniwersytecie Warszawskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, czy w London School of Public Relations. Jest członkiem jury konkursów związanych z komunikacją, takich jak: Złote Spinacze, Superbrands, Szpalty Roku i Kampania Społeczna Roku. 

Szymon Sikorski
zamknij
Szymon
Sikorski

Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Dyrektor ds. Komunikacji społecznej Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, w zarządzie członek Rady Nadzorczej Stowarzyszenia. Członek Rady Etyki Public Relations.  Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl), promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). 

Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie "Strategicznie dla rozwoju" Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. 

Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, sektora publicznego, gmin i samorządów. W 2012 roku nagrodzony Złotym Spinaczem za projekt w kategorii Public Affairs & Lobbying. Wraz z zespołem laureat 5 Złotych Spinaczy. W 2014 roku nagrodzony wraz z zespołem za projekt w kategorii Community Relations w międzynarodowej nagrodzie Ragan's PR Daily Awards.  Nominowany do SABRE Awards EMEA. Finalista Protonów 2014.

Justyna Szafraniec
zamknij
Justyna
Szafraniec

JS

Grzegorz Szczepański
zamknij
Grzegorz
Szczepański

CEO Hill+Knowlton Strategies Polska. Z branżą public relations związany od ponad 20 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (obecnie Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA.

Członek Rady Ekspertów THINKTHANK. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”).

Sebastian Tołwiński
zamknij
Sebastian
Tołwiński

Od 15 lat zajmuje się PR, komunikacją korporacyjną i produktową. Kompetencje w zakresie relacji z mediami, komunikacji wewnętrznej i kryzysowej, public affairs i CSR zdobywał głównie w międzynarodowych firmach i pracując dla wyróżniających się i aktywnych marek.

Specjalizuje się w skutecznych działaniach komunikacyjnych i długofalowych relacjach, których celem jest wsparcie płynnego funkcjonowania firmy i osiągania przez nią celów biznesowych. Swobodnie porusza się w branży FMCG, produkcyjnej, motoryzacyjnej, technicznej, inwestycyjnej, a także w sektorze organizacji pozarządowych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zarządzania komunikacją w kryzysie, wystąpień publicznych i relacji z mediami. Posiada również doświadczenie dziennikarskie.

W 2013, 2012, 2011 roku otrzymał nagrody za działania w obszarze PR i komunikacji w tym dla najlepszego PR managera w sektorze FMCG, dla najlepszego rzecznika prasowego w Polsce a także wyróżnienia korporacyjne m.in. za najlepszą zintegrowaną kampanię PR. Zdobył również tytuł najlepszego pisma korporacyjnego 2003 roku z redakcją „Strategii biznesu” a indywidualnie nagrodę główną w konkursie „Pióra Roku 2013” za publikacje dla pracowników.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Podyplomowych Studiów Komunikacji i Mediów PAN.

Tłumacz przysięgły języka angielskiego. Felietonista. Ghost writer. Doradca. Przeciwnik inercji i braku decyzyjności w firmach. Zwolennik kreatywnego podejścia do problemów. Członek Akademii Ekspertów PR i juror konkursu „Protony”.

Przemysław Staniszewski
zamknij
Przemysław
Staniszewski

Prezes Walk PR i współzałożyciel Grupy Walk. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej oraz corporate affairs. W branży PR pracuje od 15 lat.

Jacek Trębecki
zamknij
Jacek
Trębecki

Agencja Prelite i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. W Prelite (wiceprezes) pracowałem m.in. dla PTC, KGHM, Rządu Federacji Rosyjskiej czy METRO Group. Na UEP (adiunkt) pół tysiąca specjalistów PR było moimi studentami. Współpracowałem z zespołami badawczymi Prof. Krishanmurty Sriramesha z Nanyang University w Singapurze, prof. Ansgara Zerfassa z European Communication Monitor czy, aktualnie, z zespołem Prof. Alana Freitaga z University of North Carolina. Opublikowałem około 80-ciu prac specjalistycznych: recenzji, rozdziałów, artykułów itd. Należę do EUPRERA (The European Public Relations Education and Research Association), PTE, PSPR i SAUEP. Ze spraw mniej nadętych: 14 maratonów, skok z komina w Głogowie (224 metry), backflip na snowboardzie, waveboard, tango i rysowanie aktów (kobiecych głównie). Oddaję krew i szpik, biegam dla dzieciaków jako Spartanin. Tadam.

Dariusz Tworzydło
zamknij
Dariusz
Tworzydło

Dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Jest Wiceprezesem Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”. Jest także Prezesem Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (IRSI). Pracuje i pracował na wielu uczelniach wyższych, m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, czy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W latach 2009-2011 był Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008-2012 był członkiem Rady Etyki Public Relations. Jest autorem raportów badawczych, analiz, materiałów dydaktycznych, opracowań naukowych. Jest autorem ponad 200 publikacji, min. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju PWN 2008, oraz Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów działań public relations WSIiZ 2008. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży PR. Jest trenerem, doradcą i konsultantem. W 2007 roku był nominowany do nagrody "Łby PR", zaś w roku 2010 został laureatem nagrody "PRotony".
 

Hanna Wawrowska
zamknij
Hanna
Wawrowska

HW

Radosław Żuk
zamknij
Radosław
Żuk

Konsultant i doradca do spraw wizerunku osób, firm, instytucji i projektów, nawet tych bardzo nietypowych. Poprzednio, dyrektor Biura Public Relations w Przedsiębiorstwie Porty Lotnicze zarządzającym Lotniskiem Chopina w Warszawie. Odpowiedzialny za rebranding i budowanie marki portu lotniczego oraz komunikację społeczną Doradzał w zakresie komunikacji: SBC Communications, Polsat Cyfrowy, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Amnesty International, Ericsson Polska. Zarządzał Departamentem Komunikacji w Banku Gospodarstwa Krajowego, pełniąc jednocześnie funkcję prezesa Fundacji im. Jana Kantego Steczkowskiego. Był dyrektorem Biura Prasowego w TP Internet w Grupie TP/Orange.

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego wydziału nauk społecznych, a także podyplomowych studiów Zarządzanie Lotnictwem na Akademii Obrony Narodowej. Stypendysta Open Society Institute w Letniej Szkole Liderów. Odbył staż w biurze Gubernatora stanu Illinois, w USA. .

Agata Zeman
zamknij
Agata
Zeman

Operations Director 24/7Communication

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, College d’ Europe, Szkoły Strategii Marki przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych oraz Digital Institute z siedzibą w Londynie. Pracowała w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Komisji Europejskiej oraz Parlamencie Europejskim w Brukseli, gdzie pełniła funkcję Communication Officer i szlifowała swoje kompetencje w zakresie public affairs. Kolejno współpracowała z agencjami PR w Paryżu oraz Singapurze. Przez krótki czas związana również z redakcją TVN CNBC. Jest konsultantem z 10 –letnim doświadczeniem, z szeroką wiedzą dot. komunikacji zintegrowanej, którą budowała w ostatnich latach dla największych marek w Polsce min. McDonalds, P&G, Lidl, Danone, ABB czy Warta. Jest autorką kilkunastu kampanii nagrodzonych Sabre Awards,  Magellan Awards czy Effie. Zaangażowana w temat zarządzania reputacją marek, pilotuje projekt Reputation Institute w Polsce. Jest  aktywną członkinią grupy roboczej Consumer Practice w organizacji Public Relations Organization International.

Marcin Gruszka
zamknij
Marcin
Gruszka

Rzecznik Prasowy PLAY, który dzięki niekonwencjonalnym i innowacyjnym działaniom komunikacyjnym zasłużył na miano "enfant terrible" polskiego PR, a jednocześnie wariata i medialnej harpii, anty-specjalisty od PR oraz szatańskiego pomiotu. Tak opisują go użytkownicy forów dyskusyjnych i blogów. Marcin Gruszka, który sam jest popularnym blogerem, udowadnia, jak potężną bronią w walce o klientów jest Internet, media społecznościowe i blogi - dzięki nim wiadomo, co tak naprawdę myślą konsumenci i czego potrzebują - w ten sposób można również nawiązać szczery dialog z klientami. Po słynnej akcji na Faceboku w listopadzie 2012 roku Marcin Gruszka jest określany także kolejnym prestiżowym określeniem - "człowieka z tekturą". Kiedy jeden z klientów miał problem z przeniesieniem numeru do sieci PLAY -  telefon milczał już kolejny dzień, a infolinia była bezradna - wyraził swą frustrację, robiąc zdjęcie przed salonem firmowym i umieszczając je na swoim profilu na portalu Facebook. Wypisał swą skargę markerem na kawałku tektury. Sytuację uratował Rzecznik Prasowy PLAY. Numer szybko włączono, a Marcin Gruszka przeprosił w analogiczny sposób - wrzucił na Facebook zdjęcie, na którym trzyma kawałek kartonu po pizzy z informacją, że numer już działa, a za zaistniałą sytuację przeprasza. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie realizowania projektami PR w branży telekomunikacyjnej. Poprzednio pracował w biurze prasowym Grupy TP, gdzie odpowiadał za komunikację korporacyjną dotyczącą PTK Centertel. Wcześniej był rzecznikiem prasowym Niezależnego Operatora Międzystrefowego, Telenergo (obecnie Exatel) oraz portalu internetowego Ahoj.pl

Paweł Bylicki
zamknij
Paweł
Bylicki

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Marketing Polityczny i Public Relations. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Posiada ponad 11 letnie doświadczenie w PR.

Specjalizuje się w PR korporacyjnym, komunikacji wewnętrznej oraz pozycjonowania firm na rynku. Autor publikacji eksperckich na temat komunikacji korporacyjnej
i zagadnień związanych z budowaniem marek. Teoretyk i praktyk, prowadził szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych, był także wykładowcą w Szkole Strategii Marki oraz Collegium Civitas. Juror w międzynarodowym konkursie POTY (Project of the year by IPRN).

Od 5 lat Managing Partner w agencji Public Dialog, gdzie współtworzyły i zarządzał ponad 100 projektami z zakresu PR.  Nadzorowane projekty zdobywały liczne polskie
i międzynarodowe nagrody w tym: Złote Spinacze, Magellan Awards, Mercure Excellence Awards, POTY, SABRE i IPRA (finalists).

Swoje pierwsze doświadczenie z obszaru komunikacji zdobywał przez kilka lat w kilku warszawskich agencjach, tworząc i realizując strategie komunikacyjne dla największych polskich spółek i międzynarodowych korporacji. 

Ewa Bałdyga
zamknij
Ewa
Bałdyga

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunków Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość. W latach 1999-2005 pracowała jako dziennikarka Gazety Giełdy PARKIET. Otrzymała nominację do nagrody im. E. Kwiatkowskiego, przyznawanej za wybitne zasługi dla rozwoju stosunków gospodarczych między Rzeczpospolitą Polską a Polonią po 1989 roku.

Od 2005 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Martis CONSULTING. Agencja posiada w swojej ofercie m.in.: relacje z mediami, relacje inwestorskie, PR korporacyjny, finansowy, komunikację wewnętrzną oraz doradztwo CSR. Udało jej się zbudować i utrzymać zespół profesjonalistów, który dynamicznie się powiększa. W portfolio agencji znajdują się największe przedsiębiorstwa.

Od 2008 r. Martis CONSULTING należy do Związku Firm PR, który zrzesza największe agencje PR działające na polskim rynku oraz jest jedyną agencją konsultingową posiadającą status Edupartnera Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wprowadziła Martis CONSULTING, jako jedyną agencję w Europie Środkowo-Wschodniej, do międzynarodowej sieci niezależnych firm PR - IPREX.

Ewa Bałdyga znalazła się wśród 10 finalistek pierwszej edycji konkursu Radia PiN i BRE Banku: Bizneswoman Roku 2008. Trzykrotnie nominowana w konkursie Protony. Poza działalnością zawodową, Ewa Bałdyga prowadzi działania edukacyjne. To dzięki jej staraniom powstały pierwsze studia podyplomowe z Relacji Inwestorskich i Komunikacji Finansowej w Szkole Głównej Handlowej. Dyplom ukończenia studiów otrzymało już prawie 200 osób. Również z inicjatywy Ewy Bałdygi powstała Akademia CSR, cykl konferencji na terenie całej Polski, edukujący małe i średnie firmy, w których udział wzięło 700 przedsiębiorców. Patronat nad inicjatywą objęło Ministerstwo Skarbu Państwa, a głównym organizatorem jest dziennik Puls Biznesu.

 

Łukasz Goździor
zamknij
Łukasz
Goździor

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Magister nauk politycznych i dziennikarstwa. W latach 2002 - 2003 Stypendysta Christian-Albrechts-Universität w Kiel w Niemczech. W 2008 r. ukończył studia podyplomowe z Zarządzania Projektami na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Obecnie realizuje studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od maja 2015 r. dyrektor Fundacji Marka dla Polski, której celem jestem stworzenie brandingu i budowa marki Polska. W latach 2009 - 2015 r. dyrektor Biura Promocji Miasta Poznań. Odpowiedzialny za wdrażanie i realizację Strategii Marki Poznań oraz powstanie innowacyjnego w skali ogólnopolskiej Systemu Koordynacji Promocji Miasta, narzędzia zarządzającego marką Poznań. Twórca Biura Promocji Miasta Poznań oraz inicjator wielu innowacyjnych rozwiązań w marketingu miejsc w skali ogólnopolskiej, m.in. Konsorcjum Marki Poznań i Fotoportal. Uzyskał tytuł Dyrektora Marketingu Roku 2011. W roku 2013 w rankingu Brief uznany za jednego z 50. najbardziej kreatywnych w biznesie. Członek jury w wielu konkursach reklamy, m.in. KTR, EFFIE. Jego zespół zdobył wiele prestiżowych nagród w konkursach m.in.: KTR, Kreatura, The Golden Citygate, Złote Formaty, US International Film and Video, czy Złote Orły.

 

Agnieszka Madej
zamknij
Agnieszka
Madej

Dyrektor wydawnicza, współwłaściciel Agencji doradczej i wydawniczej Agape

Doradza z procesu wydawniczego i komunikacji firmowej największym firmom i instytucjom w Polsce. Ma 15 lat doświadczenia w kompleksowym przygotowywaniu i wydawaniu gazet. Prowadziła ponad 400 firmowych wydań gazet. Jako trenerka prowadzi szkolenia poświęcone tematyce biuletynów firmowych oraz warsztaty dziennikarskie. Wcześniej, przez kilka lat, jako dziennikarz i redaktor związana była ze znaczącymi wydawnictwami prasowymi, największymi portalami i serwisami branżowymi.

Pasjonuje ją język polski (język korzyści i wpływu), projektowanie gazet i redagowanie wizualne. Od 14 lat członek Jury Konkursu Biuletynów Firmowych. 

Absolwentka Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie. Słuchaczka Podyplomowego Studium PR na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczka Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Magdalena Brzezińska
zamknij
Magdalena
Brzezińska

Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec S.A.

Z branżą Public Relations związana od 14 lat. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR-Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze oraz w konkursie Power of Content Marketing. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Piotr Czarnowski
zamknij
Piotr
Czarnowski

Z wykształcenia inżynier, z pierwszego zawodu dziennikarz. W 1988 r. odszedł z dziennikarstwa i zajął się PR w pełnym wymiarze, a w 1990 r. założył FIRST Public Relations - pierwszą w Polsce firmę zajmującą się tą dziedziną. W miarę upowszechniania sie PR, wykorzystując wieloletnie praktyczne doświadczenia, zajął się także edukacją w tej dziedzinie. Dziś jest wykladowcą Public Relations w kilku wyższych uczelniach. Autor licznych publikacji o PR. W 1994 r. współzalożył  Polskie Stowarzyszenie Public Relations, którego jest teraz honorowym wiceprezesem. Współtworzył Kodeks Etyczny polskiego public relations, uznany i zaaprobowany przez Amerykańską i Europejską organizacje PR.

Odznaczony Krzyżem kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Andrzej Godewski
zamknij
Andrzej
Godewski

Dziennikarz, konsultant PR, trener medialności i wystąpień publicznych. Od niemal 20 lat związany z branżą PR. W 2011 roku założył agencję Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. W latach 2006-2011 Członek Zarządu Weber Shandwick. Wcześniej manager ds. mediów w Burson-Marsteller, dyrektor ds. mediów w Gravis Public Relations i dyrektor działu komunikacji korporacyjnej i finansowej w Mmd Public Relations (obecnie Grayling). Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert w zakresie strategii komunikowania korporacyjnego oraz tworzenia koalicji biznesowych. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Zbigniew Jankowski
zamknij
Zbigniew
Jankowski

CEO w agencji Maurent PR.

Od kilkunastu lat związany z branżą public relations. Postrzega działania PR jako długofalowy proces budowy wiarygodności instytucji, przedsiębiorstw oraz osób. Specjalizuje się w public affairs, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, PR korporacyjnym oraz budowaniu wiarygodności klientów na rynkach zagranicznych. Za międzynarodową kampanię PR zespół pod jego kierunkiem otrzymał nagrodę Golden SABRE Award 2016 w regionie EMEA oraz trzy Złote Spinacze 2015 w kategoriach media relations, business-to-business oraz przemysł. Inne koordynowane przez niego projekty otrzymały międzynarodową nagrodę Magellana oraz nominację do Golden Drum. Współpracuje z takimi organizacjami i instytucjami jak World Economic Forum, Chatham House, Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. Pracował przy projektach z sektora finansowego, farmaceutycznego, infrastrukturalnego, przemysłowego, opieki medycznej, a także dla firm doradczych, w tym kancelarii prawnych. Koordynuje działania biur Maurent PR w Warszawie oraz Londynie, a także konsultantów w Brukseli. Realizował projekty PR m.in. w Izraelu i Japonii. Przed założeniem własnej firmy związany był z kilkoma czołowymi agencjami PR w Polsce. Pełnił także funkcje rzecznika prasowego oraz doradcy zarządów. Prowadził szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami, komunikacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi oraz PR kryzysowym. 

Katarzyna Kamińska
zamknij
Katarzyna
Kamińska

Prezes HAVAS PR, partner zarządzający HAVAS WORLDWIDE GROUP

Ekspert w dziedzinie zintegrowanej komunikacji marketingowej, założyciel agencji HAVAS PR, od 2012 roku partner zarządzający HAVAS WORLDWIDE w Polsce, juror w konkursach zagranicznych (m.in. Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx) i lokalnych (m.in. Złote Spinacze, Young Lions), absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Iwona Michalczyk
zamknij
Iwona
Michalczyk

Dyrektor zarządzająca Garden of Words Group, doświadczona specjalistka w branży Public Relations, marketingu, eventach, kampaniach społecznych oraz CSR na polskich i międzynarodowych rynkach. Od lat pielęgnuje w sobie ciekawość światem komunikacji i marketingu, obserwuje jego metamorfozy i z energią podejmuje codzienne wyzwania tej branży.

Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii doradztwa, kreowaniu komunikacji oraz realizacji kompleksowych działań w oparciu o precyzyjne rozpoznanie grup docelowych na rynkach m.in: FMCG, home furnishing, leków OTC, sieci handlowych oraz NGOs. Z Garden of Words Group jest związana od 2009 roku. Pod jej kierownictwem firma znacząco rozszerzyła zakres oraz zasięg działań, m.in. oferując kompleksowe usługi dla rynków Europy Środowej i Wschodniej. Obecnie zarządza całościową strategią firmy i kieruje ponad 30 osobowym zespołem tworzącym i implementującym komunikację dla największych światowych marek. Dba przy tym o utrzymanie linii i unikalnego na polskim rynku charakteru agencji.

Jej przepis na powodzenie kampanii komunikacyjnej to nie tylko trafiona w punkt strategia. To także umiejętność przekucia osobistych motywacji każdego członka zespołu i chęci rozwoju oraz podejmowania wyzwań w client service na najwyższym poziomie i efektywne, sprawne działania.

Jest odpowiedzialna za pozyskiwanie kluczowych klientów oraz nadzorowanie współpracy z międzynarodowymi korporacjami, instytucjami i organizacjami non-profit (m.in. IKEA, Nestle, Starbucks, NIVEA, TESCO, Tchibo, USP Zdrowie, Orkla, Danone, Żywiec Zdrój, MSZ, Carlsberg, ZT Kruszwica, MEN, Partnerstwo dla Zdrowia – koalicja: Danone, Biedronka, Lubella i Instytut Matki i Dziecka).

Wraz z zespołem zdobyła kilkanaście statuetek w konkursach branżowych dla klientów agencji, m.in.: Złote Spinacze, Stevie Awards, Magellan Award, Impact Awards oraz Corporate Engagement Awards.

Robert Moreń
zamknij
Robert
Moreń

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej MoneyGram dla Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i Australii (EMEAAP). Odpowiada za tworzenie i realizację strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz relacje instytucjonalne. Ma 20-letnie doświadczenie w dziennikarstwie, public relations i komunikacji korporacyjnej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. W 1993 roku otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i German Marshall Fund za najlepszy debiut dziennikarski. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce, a także w USA Today. Pracował również jako reporter "Faktów" TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. W latach 2003-2013 był rzecznikiem prasowym, a następnie dyrektorem zarządzającym w Banku Pekao SA oraz członkiem Komitetu Wykonawczego Identity & Communications Grupy UniCredit. Przed przyjściem do MoneyGram (w kwietniu 2015), przez półtora roku był Dyrektorem Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Liliana Anam
zamknij
Liliana
Anam

Menedżer zarządzający firmy edukacyjno-doradczej CSRinfo

Doświadczony doradca, od 2005 r. związana z obszarem CSR. Realizowała pierwsze na polskim rynku analizy, strategie CSR, dialogi z interesariuszami i współtworzyła raporty niefinansowe. Ekspert w zakresie międzynarodowych standardów z obszaru CSR - wprowadziła i uczestniczyła w tworzeniu, przekładzie kluczowych standardów na polski rynek. Członek rządowych grup eksperckich w obszarze CSR. Autorka badań i publikacji z zakresu CSR na polskim rynku. Pomysłodawczyni i kierownik podyplomowych studiów Manager CSR w Collegium Civitas w Warszawie. www.csrinfo.org

Monika Kaczmarek-Śliwińska
zamknij
Monika
Kaczmarek-Śliwińska

Adiunkta Wydziału Humanistycznego Politechniki Koszalińskiej. Z obszarem komunikacji społecznej w sposób naukowy i praktyczny związana od 1996 roku. Prowadzi działalność doradczo-szkoleniową  w obszarze komunikowania się i public relations. Jest ekspertką KRRiTV w zakresie edukacji medialnej oraz biegłą sądową z zakresu mediów i komunikacji społecznej.

Laureatka nagrody branży public relations PRotony 2013 w kategorii „Edukacja PR” oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013. W 2015 r. nominowana do nagrody profesjonalistów PR Prowly „Mistrzowie drugiego planu”.

Autorka trzech monografii autorskich, redaktorka monografii zbiorowych  i ponad 90-ciu artykułów na temat komunikowania się i public relations organizacji. Koordynatorka oraz uczestniczka licznych projektów badawczych. Prelegentka i uczestniczka konferencji naukowych, spotkań branżowych i innych przedsięwzięć.

Wśród aktywności z obszaru komunikowania się szczególną uwagę skupia na zagadnieniach z obszarów: etyki PR, kryzysowego PR, komunikowania politycznego, Internet PR i nowych mediów.

Pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014). Obecnie aktywnie uczestniczy w pracach Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Od stycznia 2016 działa w Zespole ds. Alimentów,  wspólnej inicjatywie Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka, w którym zajmuje się problematyką kampanii społecznych.

Swoje spostrzeżenia publikuje m.in. na blogach: paczakutek.blox.pl i monikakaczmareksliwinska.natemat.pl.

Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl.

Jerzy Ciszewski
zamknij
Jerzy
Ciszewski

Urodzony przedsiębiorca; kreator działań i wydarzeń.

Pracował w: handlu, produkował odzież dżinsową; pracował w mediach (Dziennik Ludowy, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza); pracował w zagranicznych korporacjach.

Założył jedną z pierwszych firm public relations w Polsce; ostatecznie "CiszewskPR"​ został przejęty przez Publicis Group.

Specjalnością jest: marketing sportowy, marketing polityczny, sytuacje kryzysowe, social media, szkolenia. Przez wiele lat prowadziłem zajęcia na Studiach Podyplomowych Public Relations organizowanych przy Polskiej Akademii Nauk; prowadziłem zajęcia na różnych krajowych uczelniach.

Jest wydawcą portalu branżowego www.publicrelations.pl oraz platformy szkoleniowej www.startuppr.pl

Ewa Hope
zamknij
Ewa
Hope

Dr Ewa Hope  - docent na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, kierownik Zakładu Nauk Filozoficznych na PG,  Podyplomowych Studiów Public Relations i Podyplomowych Studiów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Wykładowca przedmiotu „Etyka działań PR” na uczelniach polskich, zdobywczyni nagród ogólnopolskich: „Łeb PR” – nominowana „za obronę prawdziwych i etycznych zasad w public relations” „Lew PR” – za „konsekwentną pracę na rzecz etyki w Public Relations”, „PRotony”za największe osiągnięcia w edukacji PR w 2013 roku, autorka publikacji dotyczących problemów etycznych w PR, społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki biznesu, m.inn książki „Public relations – czy to się sprawdzi?”,„Etyka w zawodzie specjalistów public relations”, członek pierwszego składu Rady Etyki Public Relations - i jej współtwórczyni, ekspert w Radzie Etyki PR – od 2016,  ekspert w CSR – grupa Edukacja - przy Ministerstwie Gospodarki – od 2015, autorka blogu „Hope for future” na www.zie.pg.gda.pl

poznałeś nasze jury?