Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 23. edycji konkursu!
08/07/2025
Od 8 lipca br. można zgłaszać projekty w największym konkursie branży public relations w Polsce – Złote Spinacze. To już 23. edycja tego znaczącego w kalendarzu wydarzenia, które co roku przynosi zaskakujące i inspirujące kampanie, inicjatywy i działania PR. Każdy, kto profesjonalnie zajmuje się komunikacją oraz public relations może wziąć udział w konkursie, a projekty oceni ponad 140-osobowe jury.
Związek Firm Public Relations organizuje po raz kolejny konkurs Złote Spinacze, który od lat stanowi wyznacznik standardów rynkowych, promując najlepsze praktyki i inspirując do dalszego rozwoju. Zdobycie nagrody to przede wszystkim potwierdzenie najwyższej jakości i profesjonalizmu w dziedzinie PR. Na przestrzeni ostatnich 22 lat przyznano już ponad 1000 nagród a najlepszych wyłaniano spośród niemal 5000 zgłoszeń.
Złote Spinacze są wizytówką public relations w Polsce. Co roku widzimy, jak wysoki jest poziom zgłaszanych projektów i jak ewoluuje nasza branża. Zapraszamy do udziału wszystkich – niezależnie od tego, czy są to agencje PR, działy komunikacji w dużych czy mniejszych firmach, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, czy niezależni eksperci. Wiemy, że przełomowe idee i skuteczne strategie powstają w różnorodnych środowiskach a Złote Spinacze są idealnym miejscem do tego, by je pokazać i zawalczyć o miano najlepszych – wskazuje Katarzyna Życińska, Prezeska Zarządu Związku Firm PR.
Kategorie konkursowe
W tym roku konkurs rozgrywany jest w 35 kategoriach, które podzielone są na kategorie główne, kategorie sektorowe oraz kategorie specjalne. 20 głównych kategorii to m.in. PR korporacyjny, PR produktu, komunikacja kryzysowa czy walka z dezinformacją. W ramach 12 kategorii sektorowych zaś projekty mogą być zgłaszane z takich dziedzin jak np.: finanse, medycyna i zdrowie czy przemysł i infrastruktura. 3 kategorie specjalne to: kreatywność, efektywności oraz research&insight.
Jak zgłosić projekt?
Do konkursu można kierować projekty realizowane w okresie od 1 stycznia 2024 roku do 11 września 2025 roku. Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem specjalnego formularza dostępnego na stronie konkursu. Każdy projekt należy zgłosić do co najmniej 1 kategorii głównej. Ten sam projekt może być dodatkowo zgłoszony do drugiej kategorii głównej, jednej kategorii sektorowej (decyduje branża, z której pochodzi podmiot zgłaszający, współzgłaszający albo klient, na rzecz którego realizowano projekt), trzech kategorii specjalnych.
Terminy zgłoszeń
Nabór projektów prowadzony jest w trzech turach począwszy od 8 lipca br. do 11 września br.:
- pierwszy termin zgłoszeń trwa do 4 sierpnia br.
- drugi termin rozpocznie się 5 sierpnia i potrwa do 4 września br.
- ostateczna szansa na zgłoszenie będzie od 5 września do 11 września br.
Prace będą podlegały dwuetapowej ocenie przez ponad 140-osobowe Jury konkursu. Nominowani zostaną ogłoszeni w połowie października, by spośród nich wybrać zwycięzców, którym na uroczystej gali 8 grudnia w Warszawie zostaną wręczone statuetki.
Szkolenie dla zgłaszających
Aby pomóc w przygotowaniu jak najlepszych zgłoszeń, ZFPR organizuje szkolenie dla wszystkich osób, które chciałyby zgłosić projekty do tegorocznej edycji konkursu. Odbędzie się ono w formule online w czwartek 24 lipca o godz. 10.00. Podczas tego bezpłatnego webinaru omówione zostaną wprowadzone zmiany w regulaminie, kryteria oceny projektów oraz wymagania dotyczące wypełniania formularza zgłoszeniowego i przygotowywania materiałów do II etapu. Ponadto uczestnikom szkolenia zaprezentowane zostaną wybrane case studies nagrodzone w ostatnich latach Złotymi Spinaczami.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja na stronie https://zfpr.conrego.app/.
Partnerem merytorycznym Złotych Spinaczy po raz kolejny została firma prawnicza– SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk. Jej przedstawiciele czuwać będą nad poprawnością przebiegu konkursu na wszystkich jego etapach.
Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Partnerzy: Instytut Monitorowania Mediów, Postmotive Studio, Conrego, Pro4Media, Sotrender,
Partnerzy medialni: Rzeczpospolita, rp.pl, Puls Biznesu, PAP Media Room, Press, Wirtualne Media, PRoto, Media Marketing Polska.