Aktualności
Złote Spinacze 2019 rozdane!
07/12/2019
Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.
Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych. Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego.
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej Gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza. W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.
W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów.
W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.
Ponadto, po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski
– prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).
Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
PR KORPORACYJNY
SREBRO:
Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
SREBRO:
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
BRĄZ:
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
PR PRODUKTU
ZŁOTO:
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO:
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ:
Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
KOMUNIKACJA ANTYKRYZYSOWA I/LUB KRYZYSOWA
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
BRĄZ
Ekipa Orange / Leo Burnett
ADVOCACY I PUBLIC AFFAIRS
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW
BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
KAMPANIA SPOŁECZNA
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012
BRĄZ
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
EVENT KOMERCYJNY
BRĄZ
Event Creators by Nite / LABCON, adidas
BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication
EVENT SPOŁECZNY
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
LAUNCH PRODUKTU, USŁUGI LUB FIRMY
SREBRO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
SUSTAINABILITY&CSR COMMUNICATIONS
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
PR MIEJSCA, MIASTA LUB REGIONU
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting,
Manufaktura
SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu / MSL
SOCIAL MEDIA
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Ekipa Orange / Leo Burnett
SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
BUSINESS-TO-BUSINESS PR
SREBRO
#GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations
SREBRO
Pies na służbie / Testa Communications
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski
MEDIA RELATIONS
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport
BRĄZ
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
EMPLOYER BRANDING
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska
SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu
BRĄZ
Kierunek Toyota / 24/7Communication
CONTENT MARKETING-BRANDED CONTENT
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
SREBRO
„Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser
SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS
BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication
CUSTOM PUBLISHING
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon
SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL
Kategorie sektorowe:
TECHNOLOGIA, IT, TELEKOMUNIKACJA
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek
BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria
FINANSE
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
URODA, HIGIENA I WELLNESS
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
SEKTOR SPOŻYWCZY
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO
Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing
BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska
KULTURA I MEDIA
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK
BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios
MEDYCYNA I ZDROWIE
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
SREBRO
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
SPORT
BRĄZ
MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar
NIERUCHOMOŚCI, BUDOWNICTWO, DOM I WNĘTRZE
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom
PRZEMYSŁ I INFRASTRUKTURA
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS
BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
MOTORYZACJA I TRANSPORT
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
NGO I SEKTOR PUBLICZNY
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
Kategorie specjalne:
KREATYWNOŚĆ
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
EFEKTYWNOŚĆ
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
RESEARCH&INSIGHT
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE
GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski
Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
Lista nagrodzonych projektów Złote Spinacze 2019 – POBIERZ
————————————————————————————————————————————–
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Główny Sponsor Gali: ORLEN
Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Studio Digital Beast, Michał Gmitruk Production.