Brak dostępu do internetu

Prosimy o sprawdzenie połączenia internetowego i otwarcie aplikacji w nowej karcie

Otwórz stronę w nowej karcie
Twoja sesja wygasła

Nastąpiło automatycznie wylogowanie z powodu braku aktywności na stronie. Prosimy o zamknięcie tej karty i otworzenie panelu jurorskiego w nowej karcie

Otwórz stronę w nowej karcie

Trwa przesyłanie głosów. Nie zamykaj okna przeglądarki!

Aktualności

Złote Spinacze 2019 rozdane!

Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych. Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego.

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej Gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza. W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów.
W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.

Ponadto, po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski
– prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

PR KORPORACYJNY

SREBRO:

Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska

SREBRO:

Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ:

Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

PR PRODUKTU

ZŁOTO:

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO:

P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ:

Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

KOMUNIKACJA ANTYKRYZYSOWA I/LUB KRYZYSOWA

ZŁOTO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

BRĄZ

Ekipa Orange / Leo Burnett

ADVOCACY I PUBLIC AFFAIRS

SREBRO

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

SREBRO

Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO

Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW

BRĄZ

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

KAMPANIA SPOŁECZNA

SREBRO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012

BRĄZ

#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

BRĄZ

„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA

ZŁOTO

Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO

Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ

Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

EVENT KOMERCYJNY

BRĄZ

Event Creators by Nite / LABCON, adidas

BRĄZ

(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication

EVENT SPOŁECZNY

ZŁOTO

#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

SREBRO

Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

LAUNCH PRODUKTU, USŁUGI LUB FIRMY

SREBRO

#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

BRĄZ

Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska

BRĄZ

Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

SUSTAINABILITY&CSR COMMUNICATIONS

ZŁOTO

Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

BRĄZ

Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

PR MIEJSCA, MIASTA LUB REGIONU

SREBRO

CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting,
Manufaktura

SREBRO

„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu / MSL

SOCIAL MEDIA

ZŁOTO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Ekipa Orange / Leo Burnett

SREBRO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

BUSINESS-TO-BUSINESS PR

SREBRO

#GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations

SREBRO

Pies na służbie / Testa Communications

SREBRO

Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski

MEDIA RELATIONS

ZŁOTO

Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO

Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport

BRĄZ

List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

EMPLOYER BRANDING

ZŁOTO

McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska

SREBRO

Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu

BRĄZ

Kierunek Toyota / 24/7Communication

CONTENT MARKETING-BRANDED CONTENT

ZŁOTO

TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO

„Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

BRĄZ

#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

CUSTOM PUBLISHING

ZŁOTO

„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon

SREBRO

Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe:

TECHNOLOGIA, IT, TELEKOMUNIKACJA

SREBRO

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek

BRĄZ

Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria

FINANSE

ZŁOTO

Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO

Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

URODA, HIGIENA I WELLNESS

SREBRO

CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

SEKTOR SPOŻYWCZY

ZŁOTO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO

Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ

POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants

BRĄZ

McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska

KULTURA I MEDIA

ZŁOTO

CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO

KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ

Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

MEDYCYNA I ZDROWIE

ZŁOTO

#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

SREBRO

List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ

Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

SPORT

BRĄZ

MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

NIERUCHOMOŚCI, BUDOWNICTWO, DOM I WNĘTRZE

SREBRO

Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ

Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

PRZEMYSŁ I INFRASTRUKTURA

ZŁOTO

Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ

XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

MOTORYZACJA I TRANSPORT

ZŁOTO

Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe

BRĄZ

Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

NGO I SEKTOR PUBLICZNY

ZŁOTO

„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

KREATYWNOŚĆ

ZŁOTO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,  Agencja 2012

EFEKTYWNOŚĆ

ZŁOTO

#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

RESEARCH&INSIGHT

ZŁOTO

Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Lista nagrodzonych projektów Złote Spinacze 2019 – POBIERZ

————————————————————————————————————————————–

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.

Główny Sponsor Gali: ORLEN

Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Studio Digital Beast, Michał Gmitruk Production.