Trwa przesyłanie głosów. Nie zamykaj okna przeglądarki!

Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 20. edycji konkursu!

Już po raz dwudziesty najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 12 lipca i potrwają do 9 września 2022.

Do tegorocznej edycji, projekty można zgłaszać w trzech terminach. Pierwszy potrwa do 8 sierpnia, drugi do 2 września, a ostateczny termin przesyłania zgłoszeń upłynie 9 września br.

Zgłaszane projekty, kampanie, inicjatywy i programy mogą być zrealizowane przez agencje PR, firmy/korporacje, a także osoby prawne, instytucje państwowe i samorządowe, szkoły, uczelnie, NGO, czy samodzielnych specjalistów.

Nadesłane projekty oceni jury złożone z przedstawicieli branży public relations, mediów, organizacji pozarządowych, świata nauki i biznesu, a w tym sektorów takich jak medycyna, telekomunikacja, przemysł, paliwa, motoryzacja, nowe technologie czy przemysł spożywczy.

Partnerem merytorycznym Złotych Spinaczy została w tym roku firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, a jej przedstawiciele czuwać będą nad poprawnością przebiegu konkursu.

Kategorie konkursowe

Konkurs rozgrywany jest w 35 kategoriach (20 głównych, 12 sektorowych i 3 specjalnych). W tym roku utworzona została jedna nowa kategoria konkursowa, do której można zgłaszać projekty PR realizowane na rzecz wsparcia Ukrainy w obliczu brutalnej napaści Rosji na to niepodległe państwo. Zgłaszane działania mogą obejmować zarówno taktyczne projekty komunikacyjne, realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne, obejmujące m.in. takie aktywności jak: walka z dezinformacją, organizacja zbiórek, mobilizowanie wolontariatu, a także promocja tzw. sprawy ukraińskiej wśród różnych grup interesariuszy.

 Od początku trwania inwazji Rosji na Ukrainę, zarówno firmy, agencje PR, jak i osoby fizyczne w Polsce zrealizowały szereg inicjatyw, projektów i kampanii, których celem było i jest wsparcie obywateli Ukrainy. Dlatego też zdecydowaliśmy się na utworzenie nowej kategorii konkursowej, aby docenić i nagrodzić najlepsze z nich. Dochody ze zgłoszeń w kategorii „Wsparcie Ukrainy” zostaną przekazane w całości Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH), na cele związane z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy – mówi Przemysław Mitraszewski, Prezes zarządu Związku Firm Public Relations.

Szkolenie dla zgłaszających

ZFPR organizuje szkolenie dla wszystkich osób, które chciałyby zgłosić projekty do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy. Odbędzie się ono w czwartek, 14 lipca o godz. 10:00,  w Biurze Związku przy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie. Podczas spotkania omówione zostaną wprowadzone zmiany w regulaminie i formularzu zgłoszeniowym, kryteria oceny projektów oraz wymagania dotyczące wypełniania formularza zgłoszeniowego i przygotowywania materiałów do II etapu. Ponadto uczestnikom szkolenia zaprezentowane zostaną wybrane case’y nagrodzone w ostatnich latach Złotymi Spinaczami. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja na stronie https://zlotespinacze.conrego.com/.

Zwycięzców i laureatów dwudziestej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas gali, która została zaplanowana na 2 grudnia 2022 r.

Partner merytoryczny: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Partnerzy: PRESS, Wirtualne Media, PRoto, IMM, Newseria, Pro4media, Postmotive Studio, Sotrender, Conrego