Brak dostępu do internetu

Prosimy o sprawdzenie połączenia internetowego i otwarcie aplikacji w nowej karcie

Otwórz stronę w nowej karcie
Twoja sesja wygasła

Prosimy o otwarcie aplikacji w nowej karcie i ponowne zalogowanie się

Otwórz stronę w nowej karcie

Trwa przesyłanie głosów. Nie zamykaj okna przeglądarki!

Aktualności

Złote Spinacze 2020 – rekord zgłoszeń!

Do XVIII edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 395 zgłoszeń w 36 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu – liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 19% w porównaniu do ubiegłego roku.

W związku z rekordową liczbą zgłoszonych projektów, powołano dwie dodatkowe grupy jurorskie.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się nowa kategoria – Covid-19 PR response, która została utworzona w odpowiedzi na obecną sytuację związaną z wybuchem światowej pandemii. Kolejnymi najczęściej wybieranymi kategoriami głównymi były: Kampania społeczna oraz Komunikacja wewnętrzna. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii Finanse, natomiast najchętniej wybieraną kategorią specjalną był Research&Insight.

Od 14 września do 2 października trwać będzie I etap konkursu, podczas którego 87-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 8 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodnicząca Jury – Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Grupa pierwsza, na czele z Anną Papką, Doradcą ds. relacji zewnętrznych na Polskę oraz Rzecznikiem Prasowym Shell Polska, będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Technologia, IT i telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Przemysł i infrastruktura.

Grupa druga, której przewodniczącą jest Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Medycyna i zdrowie, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport oraz Efektywność.

Przewodniczącym grupy trzeciej jest Mariusz Pleban, CEO OneMulti. Grupa będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event komercyjny, Content marketing – branded content, Media Relations, PR miejsca, miasta lub regionu oraz Kreatywność.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Anna Cywińska, Prezes Fundacji Nutricia. Grupa oceni projekty z kategorii: PR pro bono, Kampania społeczna, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy będzie Agnieszka Bacińska, CEO Walk PR. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Event społeczny, Kultura i media, a także Moda i styl życia.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Justyny Szafraniec, Head of Communication w Grupie Generali Polska, oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Covid-19 PR response, Sustainability&CSR Communications, Sport, turystyka i rekreacja oraz Uroda, higiena i wellness.

Ponadto wszyscy jurorzy będą oceniać projekty nadesłane w kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20. rocznicy założenia Związku Firm Public Relations. Jej celem jest przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na polską branżę PR i wyłonienie spośród nich Kampanii PR XX-lecia.