Aktualności
Złote Spinacze 2024 rozdane!
10/12/2024
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.
Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 9 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Marcin Prokop – dziennikarz telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130 osobowe Jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska, Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 38 Content Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja K+ Group, zaś trzecia była agencja Linkleaders.
Ponadto, Zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku została Magdalena Brzezińska,Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec, która z branżą public relations związana jest od ponad 20 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest w Zespole Zarządzającym firmy. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie doceniane oraz nagradzane w konkursach branżowych. Magdalena Brzezińska jest także członkinią Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR.
W tym roku po raz pierwszy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla Klienta, który w ostatnim roku przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski Przetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Unilever.
Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.