Aktualności
Jury konkursu Złote Spinacze 2023
21/08/2023
Przewodniczącą Jury 21. edycji Złotych Spinaczy została Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska), oraz Grzegorz Szczepański (Hill+Knowlton Strategies Poland).
Wśród jurorów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy znalazło się 106 osób – są to nie tylko praktycy i eksperci z agencji PR, ale także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.
– Złote Spinacze to największy konkurs PR w Polsce, który rok po roku notuje rekordową liczbę zgłoszeń. W gronie ponad stu ekspertów będziemy analizować i oceniać kilkaset ambitnych projektów, zgłaszanych w kilkudziesięciu konkursowych kategoriach. To niemałe wyzwanie, ale także unikalna dla nas wszystkich okazja do spojrzenia na trendy i kondycję sektora public relations w ostatnim roku. Wierzę, że podnosząc konkursową poprzeczkę, podnosimy jednocześnie standardy w naszej branży – mówi Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google, Przewodnicząca Jury 21. edycji konkursu Złote Spinacze.
– Jako jurorka, cenię w zgłoszonych projektach nie tylko dobrą strategię i kreatywną realizację, ale także trafną diagnozę, będącą podstawą do obrania strategii oraz to, w jakim stopniu kampania osiągnęła konkretne założone cele. Z ogromną ciekawością przyjrzę się też nowej w tym roku kategorii „Walka z dezinformacją”. Złote Spinacze to wyjątkowe wydarzenie, które przyczynia się do rozwoju branży PR w Polsce. Mam nadzieję, że w tym roku zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i ambitnych projektów, które będą inspiracją dla innych. Zapraszam do udziału w konkursie! – dodaje Marta Jóźwiak.
Jurorzy zostali przydzieleni do sześciu grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach. Przewodniczącym pierwszej grupy jest Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland. Grupa oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Walka z dezinformacją, Finanse, Motoryzacja i transport oraz Kreatywność.
W skład grupy weszli:
- Stefan Bogucki / Senior Communications Manager w Polsce i CEE / Revolut
- Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
- Karolina Karolczak / Global Promotion Director / AsstrA-Associated Traffic AG
- Magda Kołodziejczyk / Prezeska Zarządu / M+G
- Kamil Kozłowski / Partner Zarządzający / d*fusion communication
- Anna Krajewska / Wiceprezes / NBS Communications
- Eliza Misiecka / Dyrektor Generalny / Genesis PR
- Robert Moreń / Wykładowca / SWPS
- Adrianna Morze / Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Klastrze North&East Europe / DB Schenker
- Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations, Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu / Santander Bank Polska
- Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
- Małgorzata Podstawka / Brand Communication Manager / OnePlus
- Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication Department Director / T-mobile
- Sebastian Stępak / CEO w regionie CEE / MSL
- Justyna Szafraniec / Head of Communication / Generali Polska
- Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”
Pracami drugiej grupy jurorskiej zarządzać będzie Anita Ryng, Menadżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym, IKEA Retail. Grupa oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, PR miejsca, miasta lub regionu, Content marketing – branded content, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.
W tej grupie znaleźli się:
- Joanna Bekker / Zastępczyni dyrektora zarządzającego / Polityka Insight
- Marcin Bodio / Dyrektor ds. Polityki Zdrowotnej i Komunikacji / MSD Polska
- Magdalena Brzezińska / Corporate Affairs Director / Grupa Żywiec
- Zofia Bugajna-Kasdepke / Founding Partner / SEC Newgate CEE
- Anna Cywińska / Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji / Grupa spółek Danone oraz Prezes Fundacji Nutricia
- Agnieszka Durska / Koordynator Zespołu komunikacji i PR, Rzecznik prasowy / Polska Izba Ubezpieczeń
- Katarzyna Fabjaniak / Executive Director / Havas PR Warsaw
- Michał Fura / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej / Grupa Play
- Justyna Gościńska-Bociong / Dyrektor Komunikacji i Marki Korporacyjnej / Medicover
- Urszula Matej-Bil / Członek Zarządu, Marketing i Komunikacja / EPP
- Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
- Alex Muravitski / Director of Crisis and Resilience for Central Europe / Deloitte
- Artur Musiał / Director of Public & Governmental Affairs and Communication / Takeda Pharma
- Jarosław Nyk / Prezes Zarządu / Vision Group
- Anna Papka / Dyrektorka ds. Korporacyjnych / Shell
- Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / RES Consulting
- Hanna Waśko / CEO oraz właściciel / Big Picture
- Mariusz Wawer / Head of Governmental Relations & ESG 3M East Europe Region
- Małgorzata Zaborowska / Partner / United PR
- Jan Zając / Prezes Zarządu / Sotrender
Trzeciej grupie przewodniczyć będzie Alicja Wysocka – Świtała, Partnerka Zarządzająca, Clue PR. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event społeczny, Technologia , IT, telekomunikacja, Kultura i media oraz Medycyna i zdrowie.
W skład grupy weszli:
- Justyna Dąbrowska-Cydzik / Redaktorka prowadząca / Wirtualne Media
- Anna Deręgowska-Watza / CEO / Planet Partners
- Natalia Długosz / Marketing & Communications Manager Eastern Europe & EMEA / Resideo
- Magdalena Dziak-Woyda / Director / FleishmanHillard
- Ewelina Głocka / PR & Communications Manager / MAX Premium Burgers
- Dorota N. Haller / Dyrektorka Marketingu Komunikacji i PR / Honor Polska oraz Wiceprezeska / IAA Polska
- Adam Jarosz / CEO / Be Communications
- Marta Jóźwiak / Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej / Google
- Agnieszka Kępińska-Sadowska / Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Centralna i Wschodnia Europa (CEE) / Haleon
- Anna Nawrocka-Tełewiak / Założyciel / Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube
- Łukasz Niewola / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju / Grupa LUX MED
- Dorota Rakowska / Dyrektor Marketingu / Huawei CBG Polska
- Agnieszka Rzepkowska / Ekspertka ds. komunikacji
- Katarzyna Walewska-Napiórkowska / Head of Brand PR & Influence / Ogilvy PR
- Magda Zmysłowska / Przewodnicząca Rady Nadzorczej oraz właścicielka / Primum PR
- Piotr Żaczko / Communication Manager TikTok CE
- Katarzyna Życińska / CEO / 38 Content Communication
Przewodniczącym grupy czwartej został Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, Media Relations, Event komercyjny, Sektor spożywczy, a także Przemysł i infrastruktura.
W grupie znaleźli się:
- Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
- Sebastian Bykowski / Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny / PSMM Monitoring & More
- Jolanta Jędrysek / Wicedyrektor PR / Benefit Systems
- Ewa Kaczmarek / CEO / Synertime
- Ewelina Karpińska / Head of Marketing & Brand / Green Caffè Nero
- Wojciech Kądziołka / Rzecznik prasowy / InPost
- Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Weber Shandwick
- Anna Klimczuk / Head of Communications / Microsoft
- Cezary Mychlewicz / Head of Communications & Marketing / Siemens
- Hubert Niedzielski / Kierownik PR marki Volkswagen / Volkswagen Group Polska
- Barbara Paszkiewicz-Laskowska / Partnerka Zarządzająca / StrategyWise
- Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
- Zuzanna Schön / Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Marketingu / Saint-Gobain Construction Products
- Sebastian Tołwiński / Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji w Europie Wschodniej, Środkowej i Południowej / UPFIELD
- Martyna Wróbel / Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations / Budimex
- Agata Zeman / Managing Director / 24/7Communication
Pracami piątej grupy jurorskiej zarządzać będzie Maciej Lasoń, Dyrektor ds. Komunikacji w Europie Wschodniej, Członek Zarządu, Unilever. Grupa oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Custom publishing ,Uroda, higiena i wellness oraz Efektywność.
W tej grupie znaleźli się:
- Agnieszka Bacińska / Prezeska Zarządu / Walk PR
- Edyta Blachowska / Dyrektor Biura Komunikacji Wewnętrznej / Bank Gospodarstwa Krajowego
- Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
- Radek Grabowski / Global PR Director / CD PROJEKT RED
- Monika Jasłowska / Doradczyni ds. Transformacji oraz Pełnomocniczka Zarządu ds. Różnorodności i Włączania / Polpharma
- Sandra Kaczmarek / CEO / TOUCH.PR
- Marcin Kasprzak / Dyrektor PR, Marketingu i ESG / ERBUD GROUP
- Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
- Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
- Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej / Procter & Gamble w Europie Centralnej
- Marta Pokutycka-Mądrala / Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy / Nationale-Nederlanden
- Anna Simon / CEO / Komunikacja Plus PR
- Małgorzata Stasiak-Duklewska / Head of Employer Branding / Luxoft Poland
- Anna Zając / Dyrektor zarządzająca / Linkleaders
Szóstej grupie przewodniczyć będzie Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektorka PR, OTCF. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: ESG, Sustainability i CSR communications, Kampania społeczna, PR pro bono, Moda i styl życia, a także Sport, turystyka i rekreacja.
W tej grupie znaleźli się:
- Zbigniew Gajewski / Partner / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
- Łukasz Jurkiewicz / Prezes Zarządu / Pan Pikto
- Monika Kaczmarek-Śliwińska / Dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX
- Marta Karwacka / Sustainability Senior Manager / Deloitte
- Małgorzata Kilian-Grzegorczyk / Prezes Zarządu / Stowarzyszenie Demagog
- Konrad Kruczkowski / Dyrektor Marketingu i Komunikacji / Stowarzyszenie WIOSNA
- Iwona Kubicz / Prezes Zarządu / Procontent Communication
- Ilona Lartigue / Senior PR Director CEE / Netflix
- Iga Niewiadomska / Communication, External Relationship & PR Manager / Dentons Polska
- Anna Orzech / Prezeska / Instytut Dobrej Komunikacji
- Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Rady Szkoły Liderów / Fundacja Szkoła Liderów
- Mariusz Pleban / CEO / OneMulti
- Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
- Izabella Rokicka / Dyrektorka Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs / Carrefour
- Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
- Magdalena Soroczyńska / Dziennikarz / Media i Marketing Polska
- Anna Wiśniewska / Marketing and Communications Director / Skanska
Więcej o Jury: https://zlotespinacze.pl/jury/
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, Wirtualne Media, PRoto, Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego.